Wednesday, January 16, 2019

#موسیقی_رقص_قبل_از_ظهور_اسلام_به_منطقه#Music_and_Dance_before_the_down_of_Islam#


قبل از شروع دین کثیف اسلام در منطقه خاور میانه فرهنگهای زیباتری وجود داشتند ... نه دختری را زنده بگور میکردند و نه دگر خزعبلاتی که مسلمانها به خورد مردم داده اند!!  در زیر تصویری زیبا، از یک مجلس بزم و سرود و رقص و پایکوبی، را در مصر 3400 سال قبل از میلاد مشاهده می کنید. این نقاشی و هیروگلیف در موزه بریتانیا نگهداری می شود.

یکی از اولین فرهنگهای بزرگی که کل جامعه خود را با جادوی موسیقی و رقص درآمیخت، مصر بود. مصریان باستان از زندگی به بهترین وجه استفاده می‌کردند: جشنی برگزار نمی‌شد، مگر اینکه در آن موسیقی و رقص وجود داشته باشد. در مهمانیها خوانندگان و رقاصان ، هم‌ نوا با صدای چنگ، عود، طبل، فلوت، دایره‌ زنگی، قاشقک و سنج برنامه اجرا می‌کردند. در جشن ها، جمعیت کف می‌زدند و می‌خواندند و با ریتم ارکسترهای مصری هم‌نوایی ، درحالی‌که رقاصان با حرکاتی موزون و زیبا با آنها همراهی می‌کردند.

اغلب مصریان باستان بی‌دین بودند و زندگی "روحانی" آنها منحصر به اجرای موسیقی و رقص بود. این جنبه مهم زندگی روزمره مصریها به دوران قبل از تشکیل سلسله‌ها برمی‌گردد. معماری و وسایل سفالی باقیمانده از آن دوران نشان می‌دهد که موسیقی در مصر، حتی در دوره‌های بسیار کهن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. این اهمیت از تعداد فراوان سازهای دوران کهن مصر باستان که در موزه‌های مختلف دنیا وجود دارد نیز مشهود است.

در بسیاری از صحنه‌های ضیافتهایی که در آرامگاههای مصر باستان بر دیوارها نقش بسته است ، غیردینی بودن مهمانیها به‌خوبی مشاهده می‌شود. این تصاویر بیش از آنکه وقایع حقیقی را نشان دهند، نشانه‌ای از آرمانها و ایده‌آلهای مصریان باستان هستند. اجزای اصلی این صحنه‌ها در طول تاریخ، در مصر تغییر چندانی نکرده و تا دوران پادشاهی نوین همچنان به همان شکل باقی مانده است.
.................................................................................................
آدرس تلگرام صفحه تاریخ جهان:
تهیه و تلخیص از: پیمان پایدار
.متن اولیه(قبل از ویراستاری ...) از دوست عزیزم ماریسا کابرلوف است
Marisa Cabraloff
No photo description available.

No comments:

Post a Comment