Saturday, December 7, 2019

اینجاهمه_آدم‌هااینجوری‌انداثرلوری_مور#

1:18:17

:معرفی کتاب صوتی اینجا همه آدم‌ها اینجوری‌اند

کتاب صوتی اینجا همه آدم‌ها اینجوری‌اند اثر لوری مور داستان پسربچه کوچکی است که دچار بیماری سخت و دردناکی می‌شود و مادر او با دیدن لخته‌ای خون در پوشک بچه به بیماری‌اش پی می‌برد. پس از آن آزمایش‌های پزشکی و درمان‌ها آغاز می‌شود و...
در این داستان هیچ یک از شخصیت‌ها اسم ندارند؛ فقط با عنوان مادر و پدر و نوزاد به شخصیت‌ها اشاره می‌شود. مادر نوزاد نویسنده است و به خاطر بیماری فرزندش آنچنان دچار ضربه روحی شده که بخشی از وجود او می‌خواهد سوار یک اتوبوس بشود و به یک جای دور برود. شوهرش به او پیشنهاد می‌دهد که در مورد این موضوع بنویسد و او می‌گوید: «من که نویسندگی‌ام به این خوبی نیست. این کار از من بر نمی‌آید. چه کاری از من بر می‌آید؟ می‌توانم گفت‌وگو‌های نه چندان جالب تلفنی را بنویسم. می‌توانم وضع آب و هوا را به‌طور خلاصه بنویسم... خیالپردازی آدم‌ها را می‌توانم با طنزی محتاطانه بنویسم.»
لوری مور (Lorrie Moore) نویسنده اهل ایالات متحده آمریکا است. با داستان «اینجا همه آدم‌ها این‌جوری‌اند» جایزه او. هنری را برد، این داستان پس از چاپ اولش در سال ۱۹۹۷ در مجله نیویورکر در شماره سالانه بهترین داستان‌های کوتاه آمریکا مجدداً تجدید چاپ شد.
===================================
پنجاه و یکمین کتاب صوتی

No comments:

Post a Comment