Friday, March 4, 2022


 می‌توان_نسل_انقلاب_را_سرزنش_کرد؟#

 پرگار#

https://www.youtube.com/watch?v=wiqsYgYTqHo

52:41

می‌توان نسلی را سرزنش کرد که دست به کار خطیری زد اما عاقبتش گریبان نسل‌های بعدی را گرفته؟ نسل انقلاب ایران مثال این گفته‌ی کارل مارکس نیست که مردم خود سرنوشت خود را می‌سازند ولی حاصل کار آنان با آنچه در سر داشتند متفاوت می‌شود؟
--------------------------------------------------------------
پسگفتار

سخنان جناب احمد پورمحمدی غیر کهن نگارانه(تاریخی) وغیر دانشی(علمی)ست: سخنانی چرت پوچ مفت و مزخرف:هجویاتی بیش نیست(وادادگی فردیست که هیچ درکی از بایستگی/ضرورت انقلاب ندارد:چه در ایران و چه در دیگر کشورها)...(1) آیا کودتای بیست و هشت امرداد 1332 و سرکوب مبارزین و گستردن سایهِ فرشایه(حکومت) تمامیت خواهانه راژمان(نظام/سیستم) شاه مزدور به فرنام (عنوان) سگِ زنجیری امپریالیسم آمریکا برای 17 سال( که به سکوت و خمودی مرگبار برای مبارزین انقلابی انجامید) ...و اقشار وسیعی از مردمی که با فقر و فلاکت و حاشیه نشینی دوران فرشایه پاد(ضدِ) بشری شاه دست و پنجه نرم میکردند(که مرگی تدریجی ای بیش نبود)...راهی به جز پیکاری مسلحانه حماسه سیاهکل( 1349) پیش رو داشت؟!آیا مبارزه خونین چریکها و سپس مجاهدین (در نبود هیچ گونه امکان پیکاری مسالمت آمیز)...به فرنام کاتالیزوی برای ترادیسیدن(تبدیل کردن) شور مبارزاتی مردم نیانجامید !؟ و...هنگامی که در قیام پیروزمند بهمن (و شکست انقلاب) با شعار "رهبران ما را مسلح کنید"  مهری بر درستی راه و منش انقلابیون مسلح نبود؟!... اینکه انقلاب1357 با سازش باند خمینی با امپریالیسم جهانخوارشکست خورد...ولی تلاش امپریالیسم آمریکا در اسلامی کردن اِسُپر(کل) کشورهای پیرامون ما ...به ویژه در ایران, در واکاوی(تحلیل) نهایی, به شکست انجامید ...چرا؟ : اینکه در اروپا 400 سال زمان برد تا مردم به دین بدبین شده و خواهان جدایی (در انقلاب بزرگ و خونین و محشر فرانسه در 1789 ) آن از دولت بشوند...در ایران با روی کار آوردن فرشایه تمامیت خواه اسلام ناب محمدی ایواز(فقط) 43 سال زمان برد:خود دست اندرکاران راژمان ولایت وقیح به این امر که 75 % مردم بی دین 7 % بی خدا و...شده اند معترف هستند...نبود مرژا(علاقه مند)ی برای ازدواج (افزون بر نداشتن امکانات مادی و...) و داشتن فرزند و رشد ازدواج سفید...همگی حاکی از این شکست است.سخن کوتاه: رشد هازمان(جامعه) مدنی در ایران به مراتب شدت یافته و این جای بسی خوشحالیست...و این چیزی است که جناب پور احمدی از درک آن عاجز است...حال آنکه واکاوی جناب سلطانزاده و برخورد ایشان به کهن نگاری و نقش انقلابات در چارچوب مادی زمانی آن در سده(قرن) 20م
و...دانشی و به راستینگی(حقیقت) نزدیک است .
مرگ بر راژمان ولایت وقیح
پیش به سوی تشکیل انجمنهای دموکراتیک مستقل در محله پیراگیر(محیط) زیست و کار
زنده باد آنارشی - زنده باد آزادی
پیمان پایدار




No comments:

Post a Comment