Thursday, November 28, 2013

باز سخنی پیرامون بحران بشریت در جوامع سرمایه داری

در حالی که ایالت متحده آمریکا دائما در رسانه های بین المللی از امنیت ملی اش داد و فغان سر میدهد, که البته چیزی نیست جز توجیه و سکوئی برای دخالت در زندگی  دیگر کشورها(بخوان کشورهائی که به منابع زیر زمینی شان چشم  دارد) , (1) سازمان "نجات کودکان"گزارش میدهد که هر ساله یک میلیون کودک در روز تولدشان جان میسپارند. طبیعتا 98% آنها در کشورهای پیرامونی(عقب نگاه داشته شده) میباشند .
 
(2) در صحرای آفریقا 11 پزشک ,پرستار و ماما برای هر ده هزار شهروند وجود دارد . و 50% زنان هیچ کمک تخصصی برای زایمان دریافت نمیکنند .
 
(3)اسهال کودکان سالانه جان 800 هزار کودک را میگیرد که به سئو تغذیه مرتبط میباشد . نا گفته نماند که فقط نیم دلار (1500 تومان)-خرج یک جیره غذائی خوب- کافیست برای نجات جان یک کودک . در ضمن قیمت هر واکسن ضد ویروس اسهال کودکان نیز فقط دو دلار و نیم (4500 تومان) میباشد . البته لابراتورهائی هم هستند که نوع غیر مارک دار(ژنریک) آنرا به مبلغ یک دلار میسازند!!
 
(بدیگر سخن , همانطور که همه میدانیم , منابع موجود است  فقط نامساواتی موجود در سیستم کثیف بورس بازارانه سرمایه داری مالی(فایننس کاپیتال) جهانیست که بر ادامه این جنایات دامن میزند .در همین راستا سیاستهای نئولیبرالیستی 30 و اندی سال گذشته آنرا عمیقتر نیز کرده است:1% ثروتمندان جهان 40% و 10% شان 85% تمامی دارائی ها (++) موجود را بخود اختصاص داده اند)
 
(4)هر فرد در این دنیا 20 لیتر آب آشامیدنی در روز نیاز دارد. حال آنکه 900 میلیون نفر(یک هفتم جمعیت جهان) به کمتر از 5 لیتر دسترسی دارند. در آمریکا هر فرد به 400 لیتر و در اروپا 200 لیتر .حتا "آیت الله" کاتولیکهای جهان, پاپ فرانسیسکو, گور بگور شده,اخیرا گفته بود:"وقتی سرمایه گذاریها در بانکها پائین می آید(بخوان بورس بازی کمتر میشود-خودم) این یک تراژدی محسوب میشود.ولی وقتی فردی از گرسنگی میمیرد آب از آب تکان نمیخورد.این بحران ماست."
 
(5) یک روزنامه ایتالیائی در قسمتی که به "خودکشی های مربوط به بحران کنونی",  بخاطر ریاضت کشی های اقتصادی دولت , تخصیص داده نوشته بود: در صد خودکشی ها در سالهای اخیر به 15% رسیده ; در یونان به 23% . و در جائی دیگر نوشته ای از فردی که دست بخودکشی زده بوده چنین آورده:"دیگه تحمل نمیکنم هر روزه از سهمی که بمن تعلق داره دفاع کنم".در آرژانتین نیز در دوران رئیس جمهوری فاسد و بیشرم ' مه نم' * در سال 2001 در صد خودکشی از 6/4% به 8/6% اضافه شد .
* Menem
 این انعکاسی هست از افرادی که تا دیروز جز طبقه متوسط محسوب می شدند . حال آنکه در چند سال گذشته با فشارهای شدید اقتصادی, بدون کار , بدون کارتهای اعتباری, با مالیاتهای بیشتر و از دست دادن خانه هایشان مواجه شده اند . مشکلات روانی و مرگ و میر از استرس در جهان روز بروز بیشتر شده و میشود . در ایران نیز هر روز خبر از زنهای شوهر دار بیشتری میشود که بخاطر مشکلات مادی دست به خود فروشی میزنند !! 
 
ننگ و نفرت بشریت نثار سوداگران و کارگزارانشان
 در دولتهای رنگارنگ 

فراموش نکنیم: وقتی بی عدالتی قانون سرمایه داری هست
مقاومت نیز وظیفه انقلابیون هست
پیمان پایدار
 ********************************
 
(++)در سال 2013, ثروت میلیاردرهای جهانی به بالاترین رکورد خویش رسید- با ورود 200 تا از جدیدترین میلیاردرها بمانند بنیان گذار فیس بوک مارک زوکربرگ.
در مجله فوربز* لیست میلیاردرها, 1426نفر, با کل ثروت 5/4 تریلیون(یا هزار میلیارد=12 تا صفر) ,17%از سال قبل(4/6تریلیون) بیشتر شده !! و این طبعا شامل  کمیسیونی که از حق مارک کمپانیشان میگیرند (رویالتی) نمیشود .

به بیان دیگر: دارائی های 300 تن از ثروتمندترین افراد از 3 میلیارد نفر جمعیت دنیا بیشتر است. یادمان نرفته که جهان تقریبا 7 میلیارد جمعیت داره !!
*Forbes
تقسیم این میلیاردرها در جهان به شکل زیر میباشد: 442 نفر در ایالت متحده آمریکا, 386 آسیا - پاسیفیک(منجمله چین و ژاپن...) ,366 در اروپا , 129 نفر در بقیه قاره آمریکا(کانادا,مکزیک در شمال,7 کشورآمریکای مرکزی و13 تا آمریکای جنوبی) و 103 نفر رو هم رفته در خاور میانه و آفریقا . صد البته رفسنجانی و عسگراولادی را در میان اینان میبایست برشمرد.

No comments:

Post a Comment