Saturday, October 29, 2011

روایتی از کشتن قذافی

مقدمه

  من در مقاله کوتاهی زیر تیتر "جغرافیای واژگان سیاسی...",که روز پنجشنبه 27 اکتبر نوشتم, کشتن قذافی را ,مبنی بر خبری که در دسترس داشتم,به بمباران کاروانی که او را پس از دستگیری و ضرب و شتم بسوی پایتخت میبرد, توسط نیروهای اشغالگر ناتو منتصب کرده بودم. حال آنکه, بزعم خبر تصویری زیر, توسط "انقلابیون"(یک مشت یاغی یان خشمگین )ی که پیدایش کرده و قبل از بردنش به آمبولانس, به وضع فجیع و بدون محاکمه علنی, به قتل رسیده است . این خبر, البته, در تحلیل نهائی من از موضوع تغییری نمیدهد, چرا که به اصطلاح "انقلابیون" شورشگر(بمانند رهبران امپریالیستی حامیشان) افراد دموکرات منشی که نیستند هیچ بلکه فرهنگ دیکتاتوری وشیوه اتوریته(سرکوب)گرایا نه شان را در روند 6-8 ماه گذشته بغایت و بارها نشان داده بودند . بدیگر سخن عاقبت لیبی دست کمی از وضعیت اسفناک عراق بعد از اشغال نخواهد داشت.حتی ,شاید بدتر چرا که جامعه لیبی بمراتب از عراق قبایلی تر میباشد و مقوله شهروندی بغایت بدوی تر نیزهم
پیمان پایدار 

***************************************


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در روایتی دقیق و متفاوت، آخرین لحظات زندگی فذافی به همراه تصاویری از شلیک به شقیقه ی او منتشر شده است.



به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، دیلی میل گزارش داد: ثانیه هایی پس از شلیک گلوله از تفنگ دستی به شقیقه ی قذای، صدای دیکتاتور دیگر شنیده نشد. صحنه های بعدی نشان می دهد که جسد بی جان سرهنگ بر روی زمین قرار گرفته است. چمشانش بسته است و نفس نمی کشد.


سوراخی که انقلابیون قذافی را از آن بیرون کشیدند.

این عکس ها، ادعای دولت جدید لیبی مبنی بر اینکه رهبر سابق این کشور توسط تیراندازی های بی هدف در راه به بیمارستان کشته شده را رد می کند.

قذافی: مرا نزنید، این کارها در اسلام حرام است/ انقلابیون: خفه شو سگ!

براساس روایتی که دیلی میل منتشر کرده، قذافی توسط گروهی از انقلابیون کشانده می شود و سپس او بر روی زمین ولو می شود.





قذافی در این هنگام و در واکنش به اقدامات انقلابیون می گوید: جه کار می کنید؟ این حرکات، در اسلام حرام است. کاری که شما دارید می کنید حرام است.


قذافی اضافه کرده است: بچه ها! کاری که شما می کنید اشتباه است. می دانید درست و اشتباه چیست؟!


جوانان داد می زنند و می گویند: معمر، تو سگی!


رهبر سابق لیبی در همان زمان سعی می کند که خون هایی که در سمت چپ صورتش ، گردن و شانه ی چش جمع شده را پاک کند.


قذافی سپس به این جونان می گوید که ارام باشند. . وی سپس می گوید: چه خبر است؟

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، دقایقی بعد، یک مبارز جوان در تصاویر دیده می شود که کفش هایی در دست دارد و فریاد می زند: این کفش معمر است. این کفش معمر است. پیروزی! پیروزی!


در این لحظه، یکی از انقلابیون فریاد می زند: او را زنده نگه دارید او را زنده نگه دارید.

مردی با سیلی زدن بر صورت قذافی می گوید: این سیلی را به صورتت می زنم برای مصراته، ای سگ.


قذافی در حالی که شدیداً التماس می کرد، یک انقلابی می گوید: خفه شو سگ!

دیلی میل می افزاید: قذافی زمانی که دستگیر شد زنده بود و از سمت چپ صورتش خون سرازیر بود.



انقلابیون او را روی کاپوت یک تویوتا وانت گذاشتند تا او را از میان جمعیت عبور داده و او را وارد یک امبولانس که 500 متر دورتر پارک شده بکنند.


در ویدیوهای منتشر شده، شنیده می شود که قذافی می گوید: خدا این کارها را حرام کرده است.او در حالی این سخنان را چندین بار تکرار می کند که مدام از سوی انقلابیون مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.


به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، دیگر ویدیوی منتشر شده نشان می دهد که قذافی به روی کاپوت یک اتوموبیل پرتاب می شود و سپس (در حالی که موهای او در دست انقلابیون بود)، به سمت یک ماشین کشیده می شود.


در ویدیوها دیگری که متعلق به دقایقی پس از این لحظات است نشان داده می شود که قذافی بر روی زمین در حالی که مرده، رها شده است.


علی جغدون ، راننده امبولانس گفت: زمانی که قذافی را برداشتم او مرده بود و سپس جسدش را به مصراته منتقل کردم. من سعی نکردم که او را به زندگی بازگردانم چون مرده بود.


دیلی میل می افزاید: اسلحه طلای قذافی از او گرفته شد. او همچنین یک تفنگ نقره هم داشت.


تماس عایشه با موبایل پدر؛ لحظاتی پس از مرگ


دقایقی پس از مرگ قذافی، دخترش عابشه به موبایل او زنگ می زند. یکی از انقلابیون تلفن را جواب می دهد می گوید: تمام شد. ابوشفشوفا(مو وزوزی) مرد!


دیل میل نوشت: ظاهرا انقلابیون او را کشتند.


قذافی در امبولانس


شلیک محافظ قذافی به سینه ی دیکتاتور

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری تحلیلی "انتخاب" Entekhab.IR ، یکی از انقلابیون می گوید: قذافی در اخرین لحظه توسط یکی از افراد خودش زخمی شد.


قذافی و معتصم

جوما شاوان می گوید: یکی از محافظان سرهنگ به سینه اش شلیک کرد.


جسد قذافی که در یک گوشت فروشی نگهداری می شود



پیشنهادات قذافی به انقلابیون

حامد مفتی علی 28 ساله یکی دیگر از انقلابیون به روزنامه کوریر دلا ایتالیا گفت: قذافی به من گفت که حاضر است در مقابل زندگیش چیزی بدهد.

وی افزود: قذافی گفت که او طلا و پول دارد.

یکی از انقلابیون می گوید: همه ی انقلابیون به ترتیب به صورت قذافی سیلی می زندند. سیلی های بسیار محکم.

وی افزود: برخی از افراد با کفش هایشان او را می زدند. این یک توهین در سنت اعراب است.

No comments:

Post a Comment