Sunday, October 19, 2014

رواج اسید پاشی‌ به زنان در اصفهان !!


        

رواج اسیدپاشی‌ به زنان در اصفهان

بیست و پنجم مهرماه  ۱۳۹۳

همزمان با انتشار مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی‌حجاب در اصفهان در شبکه‌های اجتماعی، به روی یک زن جوان در این شهر اسیدپاشی شد. گفته می‌شود این برای چندمین بار در هفته‌های اخیر است که به روی زنان جوان در اصفهان اسیدپاشی می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چهارشنبه شب‌ ۲۳ مهرماه، در خیابان مهرداد اصفهان به یک زن جوان ۲۷ ساله اسیدپاشی شد.
به گفته شاهدان عینی و مغازه‌داران این خیابان، زن جوان در حالی که سوار بر خودروی سمند خود بود توسط مهاجمان ناشناس موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.
در اصفهان گفته می‌شود در هفته‌های اخیر، دست‌کم شش زن جوان مورد اسیدپاشی واقع شده‌اند.
در اصفهان گفته می‌شود در هفته‌های اخیر، دست‌کم شش زن جوان مورد اسیدپاشی واقع شده‌اند.
این زن به شدت از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده و به بیمارستان سوانح و سوختگی منتقل شد.
 
حسین حسین‌زاده، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تأیید این خبر گفت: «پلیس اصفهان در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی متهمان است.»
فضل‌الله کفیل، فرماندار اصفهان در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این چندمین مورد از اسیدپاشی روی زنان در اصفهان در روزهای اخیر است، گفت: «چند مورد اسیدپاشی اتفاق نیفتاده بلکه این دومین مورد بوده و هر دو حادثه با فاصله زمانی اتفاق افتاده و پلیس در حال بررسی این موارد است.»
 
فرماندار اصفهان وی در پاسخ به اینکه آیا علت اسیدپاشی‌ها در اصفهان می‌تواند مربوط به مطالب منتشر شده مبنی بر اسیدپاشی بر زنان بدحجاب باشد یا خیر گفت: «یکی از خانم‌ها که مورد اسیدپاشی قرار گرفته متأهل است و احتمال دارد این حادثه مربوط به اختلافات شخصی باشد.»
 
این در حالی است که در اصفهان گفته می‌شود در هفته‌های اخیر، دست‌کم شش زن جوان مورد اسیدپاشی واقع شده‌اند.
سایت «خودنویس» به‌نقل از یک منبع آگاه نوشته است: «اسیدپاشان با موتور حمله می‌کنند و تمام موارد در خیابان‌های پرتردد اتفاق افتاده که ناظران بسیار داشته باشد. به عقیده من این یک حمله سازمان‌یافته به زنان است.»
 
چند روز پیش شماری از نمایندگان مجلس ایران برای مقابله با «زنان بدحجاب» طرحی را آماده کردند که در آن از نیروی انتظامی خواسته شده با به‌کارگیری نیروهای زن، در انظار و اماکن عمومی به زنان «فاقد حجاب شرعی» تذکر بدهد و «زنانی که با پوشش غیرشرعی و نامناسب، عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کنند ابتدا متعهد به شرکت در دوره‌های آموزشی و سپس به پرداخت جریمه نقدی از دو تا ۱۰ میلیون ریال محکوم کند.»
 
در ایران برخوردهای خودسرانه با آن‌چه «بدحجابی زنان» نامیده می‌شود، رواج دارد. انصار حزب‌الله در ماه‌های اخیر بارها اعلام کرد که گروه‌های سیار «امر به معروف و نهی از منکر» را روانه خیابان‌ها خواهد کرد تا در پارک‌ها، مراکز خرید و معابر از پیش مشخص‌شده، با عنوان «محل مأموریت و نقاط توقف» فعالیت کنند. اما وزارت کشور دولت یازدهم با چنین اقداماتی مخالفت کرده است.
 
در سال ۱۳۹۱ مردی ۳۳ ساله که در طی دو سال به روی چندین زن در شرق تهران اسیدپاشیده بود، پس از دستگیری گفت برای مبارزه با بدحجابی این کار را می‌کرده است.
 
در سال ۱۳۹۰ نیز ۱۲ نفر به یک مهمانی خصوصی در یک باغ خمینی شهر اصفهان حمله کرده و به زنان تجاوز کردند. رئیس پلیس آگاهی اصفهان در آن زمان گفته بود که اگر مهمان‌ها حجاب را رعایت می‌کردند ممکن بود چنین حمله‌ای صورت نگیرد. یکی از شرکت‌کنندگان در این مهمانی گفته بود حمله‌کنندگان که ظاهر بسیجی داشتند اعلام کرده بودند که از سوی پلیس آمده‌اند.
 
در قتل‌های محفلی کرمان در سال ۱۳۸۱ نیز محمدحمزه مصطفوی، سلیمان جهانشاهی، محمد سلطانی و علی ملکی، چهار تن از اعضای بسیج دست داشتند. این چهار نفر به همراه شماری دیگر از اعضای پایگاه علی اصغرمولای بسیج کرمان در سال‌های ۸۰ تا ۱۳۸۱ دست‌کم پنج شهروند کرمانی را کشتند.
 
عاملان قتل‌های محفلی کرمان در جریان تمامی دادگاه‌های خود اقرار کردند که افزون بر در اختیار داشتن محل پایگاه بسیج علی اصغر مولا، از امکانات و ادوات دیگر بسیج از جمله چهار ‎دستگاه بی‌سیم‏‌، خودرو و دستبند استفاده می‌کردند.
 
متهمان در جریان برگزاری دادگاه اول گفتند که پس از سخنرانی شب تاسوعای سال ۸۰ محمدتقی مصباح یزدی، روحانی پرنفوذ اصولگرا تصمیم به انجام قتل‌ها گرفته‌اند و هدف خود را نیز «مبارزه با مفاسد اجتماعی» عنوان کردند.
این متهمان به‌رغم محاکمه همچنان آزادند.

No comments:

Post a Comment