Saturday, December 29, 2018

پرگار_:_سپاه_،_چهل_سال_بعد_از_انقلاب#

https://www.youtube.com/watch?v=JNtZ6hZBftU
52:38
29 Dic. 2018
چهل سال پس از انقلاب ایران که به ایجاد یک نهاد مسلح انقلابی به نام سپاه پاسداران انجامید، می توان گفت سپاه پاسداران از یک نهاد انقلابی به نهادی پساانقلابی تبدیل شده است؟ فرماندهان سپاه در ایران چه آینده ای برای خود تصور می کنند؟
آنچه که در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می شنویم پر از تناقض است. از یک سو به نظر می رسد سپاه هم در داخل ایران و هم در منطقه در جایگاه یک نیروی انقلابی کماکان تلاش می کند آرمان های اولیه ی آیت الله خمینی را به کرسی بنشاند. از سوی دیگر، فعالیت های اقتصادی سرداران و تشکیلات بوروکراتیک سپاه که آن را به یکی از بزرگ ترین کارفرمایان در ایران تبدیل کرده چهره اش را از نهادی انقلابی به سازمانی پساانقلابی تغییر داده است. این ترکیب پیچیده ی انقلابی و غیرانقلابی، این شمایل نظامی در عین بلندپروازی سیاسی و منفعت اقتصادی، سپاه را چهل سال پس از انقلاب ایران به کدام سمت می برد؟ آنچه این سو و آن سو در مورد ضرورت یک دولت مقتدر در ایران ابراز می شود را تا چه حد می توان سازگار با آمال فرماندهان سپاه دانست؟ رابطه ی سپاه با آیت الله خامنه ای چگونه است و آیا سپاهیان در مورد ایران پس از خامنه ای می اندیشند و اگر چنین می کنند جایگاه خود در آن ساختار قدرت را چطور می بینند؟
مهمان‌های برنامه: رضا علیجانی فعال و تحلیل‌گر سیاسی می گوید سپاه پاسداران به رغم داشتن لایه های مختلف در مجموع بزرگ ترین خطر را متوجه آینده سیاسی ایران می کند.
و اما هوشنگ امیراحمدی استاد علوم سیاسی در راتگرز نیویورک می گوید بحث خطر از جانب سپاه بحثی انحرافی ست. از او خواهیم پرسید منظورش چیست؟
=========================================
هوشنگ امیر احمدی از روز اول مزدوری رژیم اسلامی را کرده و همیشه واسه رژیم لابی گری نیز هم.در اینجا داره رد گم میکنه و
زر زیادی میزنه...بر خلاف نظرش انقلاب ایران "اسلامی" نبود...
خمینی و باندش انقلاب را ربودند...
مرتیکه احمق میگه "روشنفکرهای ما متاسفانه این فرهنگ رو ندارن که با نظامی ها خوب باشند"...
ایران را با آمریکا مقایسه میکنه...که احمقانه ترین چیز ممکنه...تازه نظامیان آمریکا نوکران دست بسته سیاستمداران خودشون بوده و هستند... ولی تو ایران اینجوری نبوده و نیستند...همیشه وابسته به امپریالیستها بوده و
هستند و اگر الان دارن مذاکره میکنند با آمریکا(چیزی که خود پفیوزش میگه) برای آزادی ایران نخواهد بود که...ایشون با بحثی که اینجا میکنه هم مزدور آمریکاست و هم پاسداران و فقط مشکلش روحانیون هست...مشکل ما کلیت نظام است .
..بحث علیجانی صریحتر و صحیحتره.
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment