Monday, April 27, 2020

#خودکشی_سیاسی_ایرانیان:#40سال_پیش

خودکشی سیاسی#ایرانیان در 40 سال پیش روی داد؟

افتخاری و#مانی #کردوانی،#وفایغمایی،#

1:14:48

23 Ene/Jan 2019
:اسماعیل وفا یغمایی، بیژن افتخاری، کاظم کردوانی و مانی
چرا ایرانیان در سال 1357 دست به خودکشی سیاسی و خودزنی فرهنگی زدند؟ سوای طرفداران نظام پهلوی، کدام جریانات سیاسی و فرهنگی بطور علنی و جدی با آن انقلاب مخالف بودند؟ دلایلشان چی بود؟
آیا راهکاری عملی برای پایان دادن به این نکبت چهل ساله سراغ دارید؟
-----------------------------------------------------------------------------------
پیشگفتار
اول اینکه نویسنده این سطور با عنوان این گردهم آیی مشکل دارم:انقلاب 57 زمینه مادیش سالها بود فراهم!! دوم اینکه واژه "خودکشی" نه تنها انحرافی که بی پایه هست!!سوم تضادهای غیر قابل انکار داخلی(چه از لحاظ فقر اقتصادی و چه از لحاظ استبداد 2500 ساله شاهنشاهی ) از یکطرف و نقش امپریالیستها در گوادولوپ  را از طرف دیگر میبایست جزو لاینفک تجزیه تحلیلمان بدانیم.
(1) درک جناب افتخاری از نظام وابسته به امپریالیسم انگلیس توسط نوچه شان رضا میر پنج و مملی( نیم پهلوی) به آمریکا به غایت نازل است.ایشان این راه "کم کاری" خاندان پهلوی ها میداند!! ناسلامتی از رژیمهای نوکر منش که نه می خواهند و نه توان دادن رشد "اگاهی" و "فرهنگ" به توده ها نمی توان چنین انتظاری داشت. بزبانی دیگر: دیکتاتوری جزو لاینفک سیستم و نظامهای وابسته به امپریالیسم بوده هست و خواهد بود.

(2)جناب کردوانی هر چند قیام پر شکوه بهمن 57 را به غلط انقلاب میخواند ولی لزومش را حداقل می بیند
ولی اینکه ایشان به غلط "اصلاحات ارضی" امپریالیستی کندی- روستو را "انقلاب شاه" میخواند به غایت خنده آور است و غلط تر از آن نیز قیام 57 را "انقلاب شاه و مردم" خواندن به غایت انحرافی!! ولی اینکه بدرستی در مورد خود شیفتگی اواخر 5 ساله مملی و تشکیل حزب رستاخیز آن داد سخن میدهد خیلی درست است.
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment