Saturday, March 23, 2019

قصد_از_آموزش_و_پرورش_بورژوایی#

قصد_از_آموزش_و_پرورش_بورژوایی#
همانا_محدود_کردن_تخیلات_و_خلاقیت#
 بر_مبنای_ایده_های_رسمی_جامعه_کالائی_سرمایه داری#.

هدف از آموزش و پرورش در سیستم سرمایه داری جهانی،همانا محدود کردن تخیلات (کودکان در مدارس و جوانان در دانشگاهها) به ایده های تایید شده نظم موجود است و بس. به بیانی دیگر: متفکرین بورژوا تمامی هم و غمشان اینست که مبادا جوانان خارج از چارچوب سیستم مصرفی کنونی - خرید خرید خرید-، وعرضه و تقاضا کالاهای بنجول متنوع در بسته بندیهای رنگارنگ از یکطرف و فرهنگ فتیشیستی بورژوائی از طرف دیگر، بیاندیشند و بقول معروف، فیلشان یاد هندوستان کند و ضد فرهنگی را پایه گذاری کنند که دکان سرمایه داران را تخته  و پایه سیستم پوشالی شان را به لرزه در بیاورد. 

-----------------------------------------

 بیهوده نیست که ما آنارشیستها همیشه گفته و میگوییم که : سیستم آموزشی باید زیر و رو شود و زیر آب (1) پیروی کردن کورکورانه از سلسله مراتب (بالا به پائین) آموزشی و اینکه "معلم و استاد جای پدر و مادر هستند" و "هر چی بزرگترها میگن همونه"  زده شود (2) مقابله مستقیم با فرهنگ فئودالی/ سرمایه داری ترس توام با جریمه های آنچنانی ،(3) نمره دادن های پوچ - قبولی،تجدیدی و یا رد شدن- نیز باید به آشغال دانی تاریخ ریخته شوند. 

در مقابل کلاسهای درس را باید (1) با تغییر اساسی در چیدمان صندلی ها شروع کرد: با چیدن آنها بشکل دایره. اینجوری، همگی، از دانش آموز و دانشجو گرفته تا معلم و استاد، چشم تو چشم خواهند بود و نه آنطور که امروزه باب است: ردیفهای پشت سر هم و معلم و استاد جلوی کلاس- که خود بی احترامی به دانش آموز و دانشجو و لی لی به لای لای "استاد" گذاشتن است(2) رابطه دانش آموز / دانشجو با معلم / استاد باید بر مبنای روش دیالکتیکی- گفتمان دوستانه، و مملو از همکاری و عشق و محبت گذارده شوند (3) پایه آموزش نه بر مبنای نمره قبولی و ردی بلکه بر رشد خلاقانه فردی و ارتقا فرهنگ  انسانی و سازماندهی جمعی/کلکتیو جوامع نوین (4) کلیت دروس در رابطه با (الف) علایق فردی و در رابطه دیالکتیکی با نیازهای عاجل جوامع انسانی و نه بر مبنای سود طرح خواهند شد. زیرا در جوامع انسانی نه از پول خبری خواهد بود و نه روابط کار و سرمایه !!
مرگ بر اطاعت کورکورانه و روابط سلسله مراتبی / هیرارشیک
زنده باد آزادی- زنده باد آنارشی
پیش بسوی تشکیل انجمنهای دموکراتیک مستقل محله در شهر و روستا
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment