Sunday, February 24, 2013

دومین انقلاب شکست خورده ایرانیان در 72 سال

بعد از (1) الف ~ شکست انقلاب مشروطه در سال هزار و دویست و هشتاد و پنج شمسی (1285) و (ب) سرنگونی دولت ملی مصدق- توسط سازمان سیا ,بعنوان اولین تجربه این نهاد امپریالیسم یانکی, در بیست و هشت امرداد 1332 و برگرداندن و به تخت نشاندن مجدد محمد رضا پهلوی مزدور و وابسته ,اینبار به کاخ سفید و نه 10 دانین استریت (لندن); برای بار دوم توده های جان به لب رسیده با خیزشی تاریخی دست به یکی از بزرگترین انقلابات قرن بیستم در سال 1357 زدند!! قیام شکوهمند بهمن 57 ,که بر خلاف تمامی قرار مدارهای امپریالیستی با گردانندگان پشت پرده جنبش توده ای "قرار نبود" رخ دهد اما  با روند دیالکتیکی تاریخ بوقوع پیوست , لرزه بتن باند خمینی ,بنی صدر, قطب زاده, بهشتی, رفسنجانی انداخت !! اما متاسفانه دیری نپاید که با جمع گردانندن اسلحه های در دست مردم این انقلاب نیز- پس از 72 سال - برای بار دوم به شکست کشانده شد !! ترور و وحشتی که در 34 سال گذشته مردم ایران با آن مواجه گردیده اند در تاریخ "سرزمین ما " بی سابقه بوده .....و در اینجا نیاز به تکرار مکررات نمیباشد .

*********************

باری, یکی از بزرگترین و مهمترین  درسهای این انقلاب شکست خورده -که امیدوارم برای سومین بار تکرار نشود- همانا کنار گذاردن ایده های اقتدارگرایانه , نخبه گرایانه و با سازماندهی هرمی تئوریهای به اصطلاح انقلابی برای همیشه میباشد. خلاصه گفته باشم مارکسیسم -لنینیسم بعنوان ایدئولوژی جناح چپ بورژوازی شکست مفتضحانه تاریخی اش را در روسیه, چین ,کوبا و....به معرض نمایش گذارده و دنباله روی از این بینش حماقتی بیش نخواهد بود .

بدیگر سخن ,تنها و تنها با سازماندهی خود در انجمنهای مستقل, دموکراتیک و محله  ای و بگونه  خودگردان , با عمل مستقیم  و کمک متقابل  است که بشریت میتواند به آرزوی هزاران هزار ساله اش که همان آزادی و رهائی حقیقی میباشد جامعه عمل به پوشاند. و این چیزی نیست جز آنارشی.

**********************

در زیر از صفحه رفیق آنارکوفمینیستمان روزا روشن -آرشیو روزا- متنی را بمناسبت همین روز تاریخی برای خوانندگان عزیز انتخاب کرده ام .

زنده باد انقلاب آنارشیستی در ایران و جهان

 پیمان پایدار 

*******************************

انقلاب 57- و آنارشیسم!؟

عکس از آنارشیستهای مصری(لا)

رزا: 34 سال پس از انقلاب بهمن57 ، خواندن اعلامیهدﻓﺘﺮ اﺳﺮار ﻋﻤﻮﻣﯽ (برگردان به فارسی توسط غار نشین مالیخولیایی (از موقعیت آفرینان ) که آنوقتا به درستی و با تیزبینی نظرش را در یک صفحه فورموله کرد، خالی از لطف نیست. غارنشین را میتوان اینجا پیداش کرد!
رزا: پریسا نصر آبادی، کادر جوان تلویزیون کومله با ساختن دو کلیپ از انقلاب و چرایی آن، بازبرخوردی به انقلاب 57 دارد. متاسفانه نسل جدید نیز با همان لی آوت، جای پای سازمانهای چپ سابق را یافته و برای زمین نخوردن احتمالی، روی همان راه که بیراهه ای بیش نیست، تاتی تاتی، گام میزنند!
راه اما هنوز در انتظار یافتن است! وقتش است که دوباره برخاست به جستجو. مارکسیسم تنها سرابی بیش نبود. پیش بسوی آنارشی!
 
"انقلاب فکری همواره مقدم بر انقلاب مسلحانه است." ~ وندل فیلیپس
تضاد فکری باکونین و مارکس/ نویسنده بریگاد خشمگین
 
ویدئو های پریسا نصر آبادی در سرور یوتیوب.
کادر: آناتومی یک انقلاب (بخش اول)
کادر: آناتومی یک انقلاب (بخش پایانی)
 
مستند های دیگر: فیلم های کوتاه من از انقلاب 57 و سرکوب آن در زیر
revolution 1979 iran
Iran Jan. 1979 political prisoner
اشغال سفارت امریکا توسط چریکها 25 بهمن 1357

No comments:

Post a Comment