Sunday, August 25, 2019

پرگار:#آیا_همجنس‌گرایی_در_اسلام_نهی_شده_است؟#

52:48
21 Abr/Apr. 2018
آیا روایت لوط و قومش در قرآن در نهی همجنس‌گرایی ست؟ آیا همجنس‌گرایی بر اساس آموزه های اسلامی غیرطبیعی و در نتیجه غیراخلاقی ست؟ نظر شما چیست؟
===============================================
پسگفتار
طبعا از ملای بی سروپایی چون ذکریا. م کابلی که،هرچند در رابطه با بینش انحرافی فروید و دیگر اندیشان غربی از مقوله مورد بحث مطلع هست، با بینش جزم گرایانه (دگماتیک) اش در توجیه کتاب اشغال و مملو از خزعبلات قرآن چرندیاتی را سر هم می بافد حرجی نبوده و نیست:هر جا به نفعش هست از موجودیت قوم لوط و...تفسیر خاص خود را ملاک بحث قرار می دهد و هر جا نیست به سفسطه دست میزند...حال آنکه از استاد دانشگاه فلسفه، جناب آرش نراقی، بیشتر از اینها "انتظار" می رفت.هر چند در مچ گیری از ضد و نقیض گویی های بحث کابلی،در رابطه با متون پرواضح و کاملا ضد زنی در قرآن، از خود نیمچه تبحری نشان داد ولی دیگاه عمدتا لیبرالی و بعضا محافظه کارانه اش از کلیت مقوله ارتجاعی دین در کل و یکی از مرتجعترین ادیان،بخوان اسلام، و اجازه تفسیرهای هچل هفتی خودش از همان متون و خزعبلات اعصاب خرد کن بود!! در کل، ایشان برای حقانیت وجود خود و دگرباشان بد جوری به دریوزگی افتاد و براش میبایست متاسف بود.
************
کوتاه سخن:از نظر نویسنده این سطور"غیرطبیعی" خواندن مقوله همجنسگرایی بحثی بغایت ارتجاعی و انحرافیست.بماند که علم سالیان سال هست که ژنتیکی بودن آنرا نیز به اثبات رسانده!!"غیر اخلاقی" دانستن آن نیز بینشی بورژوای هست و از نظر من ضد بشری و مردود. در تمامی طول تاریخ در میان انسانها جنسیتهای گوناگون وجود داشته و نمی توان با بستن چشمهای خود آنرا انکار کرد.هیچ کس نمی تواند به خود "حق" اینرا بدهد که جنسیت کسی را زیر سئوال ببرد و برای موجودیت افراد شرط و شروط "طبیعی" و "اخلاقی" قرار بدهد.
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment