Friday, June 19, 2020

اعترافات_یک_پلیسِ_حرامزادهِ_سابق#
#Confessions_of_aFormerBastardCop
========================
I was a police officer for nearly ten years and I was a bastard.
We all were.
من نزدیک به ده سال افسر پلیس بودم و حرامزاده بودم.همه ما بودیم

This essay has been kicking around in my head for years now and I’ve never felt confident enough to write it. It’s a time in my life I’m ashamed of. It’s a time that I hurt people and, through inaction, allowing others to be hurt. It’s a time that I acted as a violent agent of capitalism and white supremacy. Under the guise of public safety, I personally ruined people’s lives but in so doing, made the public no safer… so did the family members and close friends of mine who also bore the badge alongside me.
این مقاله سالهاست که در ذهن من است و هرگز به اندازه کافی اعتماد به نفس آن را برای نوشتن نداشته ام. این یک زمان در زندگی من است که شرمنده آن هستم. این زمانی است که من به مردم صدمه زدم و از طریق بی عملی ، اجازه دادم که دیگران آسیب ببینند. زمانی است که من به عنوان مزدور خشونت آمیز سرمایه داری و برتری سفیدپوستی عمل کردم. تحت پوشش امنیت عمومی ، من شخصاً زندگی مردم را ویران کردم اما با این کار ، امنیت را برای عموم مردم بیشتر نکردم ... همچنین اعضای خانواده و دوستان نزدیک که این نشان را در کنار من حمل می کردند نیز انجام دادند.
But enough is enough.اما به اندازه کافی کافی است

The reforms aren’t working. Incrementalism isn’t happening. Unarmed Black, indigenous, and people of color are being killed by cops in the streets and the police are savagely attacking the people protesting these murders.
اصلاحات مؤثر نیستند/کار نمی کنند. رشدگرایی اتفاق نمی افتد. سیاه غیر مسلح ، بومیان و افراد غیر سفید پوست توسط پلیس در خیابان ها کشته می شوند و پلیس بگونه وحشیانه به مردم در اعتراض به این قتل ها حمله می کند.

American policing is a thick blue tumor strangling the life from our communities and if you don’t believe it when the poor and the marginalized say it, if you don’t believe it when you see cops across the country shooting journalists with less-lethal bullets and caustic chemicals, maybe you’ll believe it when you hear it straight from the pig’s mouth...
پلیس آمریكا یك تومور آبی(رجوع به لباس آبی رنگشان است-م) ضخیم است كه زندگی را در اجتماعات ما خفه می كند و اگر آن را باور ندارید  وقتی فقیرها و حاشیه نشینان می گویند، و اگر آن را باور ندارید ، وقتی پلیس را در سراسر کشور می بینید که به روزنامه نگاران با گلوله های کمتر کشنده تر و مواد شیمیایی تیراندازی می کند ، ممکن است وقتی آنرا مستقیما از دهان خوک بشنوید(اصطلاحا به پلیس در آمریکا میگن خوک-م) ، باور کنید ...
تهیه و ترجمه( بخش مختصر مقاله زیبا ی بلند بالا) از: پیمان پایدار


Confessions of a Former Bastard Cop
MEDIUM.COM
Confessions of a Former Bastard Cop

No comments:

Post a Comment