Monday, June 29, 2015

بی خدایی برای تازه کارها, نوشته: دکتر دیل مک گاون / برگردان: بهمنیار



لینک دانلود PDF 
فهرست مطالب:

دفتر 1: دريابيم بيخدايی چيست 
دفتر 2: بيخدايی در گذر زمان 
دفتر 3: خواندن شاهكارهای بزرگ بيخدايی 
دفتر 4: زيستنی عالي بدون باور به خدا
دفتر 5: بخش ده تايی ها

**************************
که هر دفتر به چندین بخش جذاب و خواندنی تقسیم می شود که به زبان ساده بینش خداناباوری را توضیح می دهد و مروری بر گذشته و تاریخ این اندیشه داشته.
جالب اینجاست که دفتر سوم یعنی "خواندن شاهكارهاي بزرگ بيخدايي" را با توضیحی بر کتاب های زکریای رازی اندیشمند ایرانی و کتاب ممنوعه او نقص الادیان و برهان های شگرف رازی در رد نبوت و خدا آغاز می کند.

درباره نويسنده:

رهبر اركستر، دارای درجه دكترای آهنگسازی ،(Dale McGowan) ديل مك گاون و پيش از نويسنده شدن 15 سال را به عنوان استاد دانشگاه سپري كرده است. ويراستار و نويسنده همكار كتاب پرورش كودكان دور از اصول اعتقادي و پرورش آزادانديشان دو كتاب كه بالاترين فروش را - « خواندن
به والدين بدون دين دارد، هم چنين ديل كارگاه آموزشي والدين سكولار را در شهرهاي شمال امريكا اداره كرده و داراي يك بلاگ پربازديد به نام
(www.parentingbeyondbelief.com\\blog) براي والدين بدون مذهب است .


ديل هم چنين گلچينی تاريخی از ندای نا باور ٢ را (Voices of Unbelief)
ويراستاری كرده است: سندهای ارائه شده از سوی بيخدايان و ندانم گراها كه منتقدان داستان طنز ديل به نام كالينگ برنادتز بلوف را (Calling Bernadette’s Bluff) «يك شورش» و «پيروزی طنز» خوانده اند.

در سال 1387 (2008 ميلادی) برای كار وی برای تربيت بدون دين به عنوان انسانگرای سال هاروارد برگزيده شد.  

ديل افزون بر سخنرانی و نوشتن، مدير بنيادگذار هيئترئيسه نهاد فراتر از اصول اعتقادات است كه يك بنياد نيكوكاري غيرانتفاعي است كه بر تشويق و حمايت از دهش و سخاوت انسانگرا استوار است.
 

No comments:

Post a Comment