Saturday, May 9, 2015

لحظه حضور نیروهای امنیتی در مهاباد + آتش زدن هتل تارا، خیزش مردمی 

درجواب جنایت علیه فرناز خسروانی

به نقل از صفحه رفیق روزای عزیزمان
archiverosa.blogspot.com
********************************
لحظه حضور نیروهای امنیتی در مهاباد. 
بدلیل خودکشی دادن دختر جوان کُرد (فریناز خسروانی26 ساله، لیسانس کامپیوتر) هتل تارا در مهاباد به دست مردم در آتش سوخت. فریناز کارمند هتل تارا در مهاباد بدلیل قصد تجاوز ماموران رژیم در تبانی با صاحب هتل، از ترس تجاوز خود را از طبقه سوم هتل تارا پرت کرده و مردم مهاباد در روز7 ماه مه (دیروز) این هتل را به آتش میکشند. فیلم زیر لحظات نفسگیر مبارزه ی مردم مهاباد با نیروهای امنیتی است. نهایتن زور مردم بیشتر شده و هتل را درجواب جنایت علیه فریناز خسروانی به آتش میکشند. آتش زدن هتل تارا
10 دقیقه مبارزه ی مردم مهاباد با نیروهای ضد شورش در فیلم زیر




 - حمله به هتل تارا لحظه آتش زدن 

Demonstration in Mahabad 2015,05,07 - آتش زدن هتل تارا

تجمعی در مقابل هتل "تارا" در اعتراض به مرگ فریناز خسروانی

فریناز خسروانی ٢٦ ساله ساکن مهاباد و دارای لیسانس کامپیوتر می‌باشد.
بعد از ظهر امروز، پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، شهروندان مهابادی با تجمعی اعتراضی در مقابل هتل "تارا" حضور یافته و خواستار محاکمه عاملین مرگ فریناز خسروانی شدند.
طبق گزارش‌هایی که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود، روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه دختری در شهر مهاباد با نام «فریناز خسروانی» که در هتل «تارا»ی این شهر مشغول به کار بوده، برای اینکه مورد تعرض قرار نگیرد خود را از طبقه چهارم هتل به پایین پرتاب کرده و جانش را از دست داده است.
پس از انتشار این اخبار مردم عصر امروز در اعتراض دست به تظاهرات مسالمت آمیز زده که این تجمع شهروندان مهابادی با دخالت نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و این نیروها با اسلحه ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور اقدام به پراکنده کردن معترضان کردند.
یکی از معترضان در این تجمع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: در این تجمع، تعدادی از معترضان به دلیل برخوردهای نیروهای نظامی مصدوم گردیدند.
براساس گزارشی ها، تعداد زخمي ها از پنجاه نفر بيشتر است كه برخي از آنها به بيمارستان خميني منتقل شده اند و همچنین بيش از ده ها نفر هم توسط نيروهای ويژه بازداشت شده اند.
كل نيروهاي انتظامي و امنيتي و حتي نيروهای سپاه پاسداران به حالت آماده باش كامل در آمده اند.
به دنبال کوشش عوامل اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی برای تعرض به یک مهماندار هتل "تارا" ی مهاباد به نام "فریناز خسروانی" در  روز 14 اردیبهشت ، که به پرتاب از طبقه ی چهارم هتل و مرگ مهماندار نامبرده انجامید،  امروز، 17 اردیبهشت 1394، انبوهی از مردم مهاباد در اعتراض  به این کار جنایتکارانه به همایش در برابر هتل تارا پرداختند.

در این خیزش مردمی، دهها تن از مردم معترض به دست نیروهای امنیتی رژیم زخمی و دهها تن نیز دستگیر شدند و هتل تارا، که  مالک آن همکار مزدوران رژیم  بود، به آتش کشیده شد.

به گزارش "کردپا"  نیروهای یگان ویژه ی رژیم  در شهر مهاباد پخش شده و رفت و آمد مردم را زیر کنترل گرفته اند.
  به همین گزارش، "نادر مولودی"، دارنده و مدیر هتل "تارا" ی مهاباد، برای دور ماندن از دسترس معترضان تخت حفاظت نیروهای یگان ویژه قرار گرفته است.

روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه، یک دختر جوان اهل مهاباد به نام فریناز خسروانی که از کارمندان هتل "تارا" بوده است، طبق هرآنچه اعلام شده و جهت حفظ "ناموس" و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به "اداره‌ی اطلاعات" از طبقە چهارم این هتل خود را به پایین پرت کرده است.
انتشار خبر مرگ این دختر جوان مهابادی، موجی از نارضایتی و اعتراض شهروندان مهابادی و کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشته است.
گفته شهروندان مهابادی و موج عظیم خبری در فضاهای اجتماعی، فردی که قصد تجاوز به این دختر جوان را داشته از افراد وابسته به اداره اطلاعات بوده است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که صاحب هتل به نام "نادر مولودی" زمینه تجاوز این فرد را در راستای کسب امتیاز برای هتل خود فراهم کرده و در نتیجه فریناز ناچار به خودکشی می‌شود، اما مدیر هتل و افراد نزدیک به او، خبرها را کذب اعلام کرده‌اند.
یکی از بستگان نزدیک به مدیر هتل تارا به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: خبرهای انتشار یافته در مورد این حادثه در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها واقعیت ندارد، اما وی خبر مرگ فریناز در هتل تارا و علت مرگ وی به دلیل سقوط از طبقه‌ی سوم هتل را تایید کرده است.
آژانس کُردپا در صورت عدم صحت اظهارات این منبع، نام و عنوان وی را جهت تنویر افکار عمومی منتشر خواهد کرد.
این فرد که نخواست نامش فاش شود، در ادامه اظهار داشت: کارمند اداره‌ی گردشگری توسط اداره‌ی آگاهی مهاباد بازداشت و 2 روز است که تحت بازجویی قرار داشته و به رابطه با فریناز اعتراف کرده است.
این منبع مطلع هویت وابسته بودن کارمند اداره‌ی گردشگری به اداره‌ی اطلاعات را تکذیب کرده است، اما تمامی خبرهای منتشر شده حاکی از این است که فرد مذکور از کارمندان اداره‌ی اطلاعات و از دوستان مدیر هتل تارا بوده است.
انتشار این خبر، موجی از نارضایتی و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی را درپی داشته است. به دنبال انتشار این خبر در رسانه‌ها، شهروندان مهابادی اعلام کرده‌اند که طی روزهای آینده، تجمعی اعتراضی را جهت محاکمه صاحب هتل و بانیان این حادثه در مقابل هتل تارا برگزار خواهند کرد.

شاهدان عینی به آژانس خبررسانی کُردپا اعلام کرده‌اند: از دیگر شهرهای مجاور مهاباد، نیروهای یگان ویژه سرکوب به مهاباد منتقل شده‌اند.

همچنین گزارش‌های رسیده به آژانس کُردپا نشان می‌دهد که سطح شهر مهاباد همچنان ناآرام و غیر عادی می‌باشد.

برخی رسانه‌های اقلیم کردستان در ساعات اولیه شبهنگام روز پبجشنبه، وضعیت سطح شهر مهاباد را آرام اعلام کرده‌ بودند.
خبرنگار کُردپا از شهر مهاباد اعلام کرد: اداره‌ی اطلاعات این شهر مورد هجوم شهروندان معترض قرار گرفته است، اما نوع حمله و خبرهایی مبنی بر حمله مسلحانه را تایید نکرده است.
همچنین به دلیل باز انتشار گسترده وقایع امروز مهاباد در شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌های محلی، امکان بروز حرکت‌های اعتراضی در روزهای آتی و در دیگر شهرهای مناطق کُردنشین ایران قریب‌الوقوع می‌باشد.
در این ارتباط اعلامیه‌هایی نسبت به تجمعات اعتراضی در برخی از شهرهای کردستان و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و انتشار دهندگان خواهان مشارکت شهروندان دیگر شهرها در تحمعات اعتراضی هستند.
طبق خبرهای منتشر شده و بر اساس گستردگی خبرها، مقرر گردیده است که پس از نماز روز جمعه در شهرهای مریوان، بوکان و پیرانشهر تجمعات اعتراضی برگزار گردد. اما احتمال بروز تجمعات اعتراضی در دیگر شهرها نیز محتمل می‌باشد.
خبرهای پیشین:
تجمع شهروندان مهابادی در مقابل هتل "تارا" در اعتراض به مرگ مبهم فریناز خسروانی، با دخالت نیروهای حکومتی به خشونت کشیده شد.
خبر تکمیلی: خبرنگار کُردپا در میان معترضین در گزارشی هویت یکی از زخمی‌شدگان تجمع اعتراضی را "خالد دریانوش" اعلام کرده است.
خبر تکمیلی ١ : نیروهای یگان ویژه و امنیتی، نادر مولودی مدیر و مالک هتل تارا را با خود برده‌اند، خبرنگار آژانس خبررسانی کُردپا، علت این اقدام نیروهای یگان ویژه را برای انتقال صاحب هتل تارا، حفظ وی در مقابل معترضین اعلام کرده است.
یکی از شاهدین عینی به آژانس کُردپا اعلام کرده است: این اقدام نیروهای نظامی، ظن وابسته بودن مدیر هتل به نهادهای امنیتی را افزایش داده است، اما این مسئله صرفا از سوی تعدادی از تظاهرکنندگان عنوان شده است.
خبر تکمیلی ٢ : خبرها حاکی از آن است که یکی از معترضان در نتیجه جراحات شدید جان باخته، اما خبرنگار کُردپا تاکنون صحت این خبر را تأیید نکرده است. به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، بعد از ظهر امروز، پنج‌شنبه هفدهم اردیبهشت‌ماه، شهروندان مهابادی با تجمعی اعتراضی در مقابل هتل "تارا" حضور یافته و خواستار محاکمه عاملین مرگ فریناز خسروانی شدند. خبرنگار کُردپا در مهاباد گزارش داد: این تجمع شهروندان مهابادی با دخالت نیروهای گارد ویژه و نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و این نیروها با اسلحه ساچمه‌ای و گاز اشک‌آور اقدام به پراکنده کردن معترضان کردن.
به گفته یکی از شاهدین عینی، این تجمع به صورت مسالمت آمیز آغاز شده، اما با حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و نظامی به خشونت گراییده شد.یکی از معترضان در این تجمع به خبرنگار کُردپا اعلام کرد: در این تجمع، تعدادی از معترضان به دلیل برخوردهای نیروهای نظامی مصدوم گردیدند.


به دنبال کوشش عوامل اطلاعاتی رژیم جمهوری اسلامی برای تعرض به یک مهماندار هتل "تارا" ی مهاباد به نام "فریناز خسروانی" در  روز 14 اردیبهشت ، که به خودکشی مهماندار نامبرده انجامید،  امروز، 17 اردیبهشت 1394، انبوهی از مردم مهاباد در اعتراض  به این کار جنایتکارانه به همایش در برابر هتل تارا پرداختند. در این خیزش مردمی، دهها تن از مردم معترض به دست نیروهای امنیتی رژیم زخمی و دهها تن نیز دستگیر شدند و هتل تارا، که مدیر آن همکار مزدوران رژیم  بود، به آتش کشیده شد.

در ارتباط باخودکشی فریناز خسروانی
انجمن زنان مریوان در این بیانیه، نبود امنیت چه در خانه و چه در بیرون از خانه را عامل مرگ اکثر زنان اعلام کرده است.
١- رسیدگی سریع به پرونده فریناز خسروانی و محکوم نمودن عاملین ومسببین مرگ وی
٢- ایجاد امنیت همه جانبه برای زنان چه در خانه و اجتماع
٣- ایجاد خانه‌های امن برای زنان نیازمند
٤- و از همه مهم‌تر سیاسی و ضدامنیتی تلقی نکردن فعالیت‌های مدنی زنان خصوصا در کُردستان جهت خدمت همه جانبه و آگاهی به زنان

مینا احدی- فریناز خسروانی از ترس تجاوز مامور وزارت اطلاعات خودکشی کرد



Rojhilat (Iranian Kurdistan)
7 May 2015: Outraged crowd of Kurdish people in the city of Mahabad set fire to a local hotel building, protesting the death of Farinaz Khosravani - Kurdish woman who fell from the 4rd floor of Hotel Tara in May 3rd, and lost her life as she was trying to flee an Iranian intelligence agent trying to sexually assault her. (LOCAL SOURCES)
https://www.youtube.com/channel/UChBd1kdllKtTx24n1rZ_b5w
Mihabad, East Kurdistan, Protesters set on fire a hotel - 7th May 2015 -2
Police fired protesters and according to local sources about 10 people are injured and several more have been arrested

No comments:

Post a Comment