Friday, May 1, 2015

اول ماه می روز قوم و "ملت" نیست!

اول ماه می روز قوم و "ملت" نیست!

صدور شناسنامه قومی برای کارگران موقوف!

اخیرا طی فراخوانی سه نهاد ناسیونالیست به نامهای (1)جمعیت حقوق بشر کرد،
(2)سازمان حقوق بشر کردستان و(3) کوردوساید واچ (چاک - کمیته شرق کوردستان به بهانه سرکوبگری و توحش جمهوری اسلامی در قبال کارگران مرزی در کردستان، پیشنهاد داده اند روز جهانی کارگر را "روز همبستگی با کولبران کورد اعلام کنید"!!!!!!!

برای ناسیونالیسم قوم و "ملت" و خاک حرف اول و آخر است. ناسیونالیسم بدوا انسانها و طبقات متخاصم اجتماعی را با مهر جعلی و کاذب مذهبی و قومی و ملی مزین میکند و سپس تلاش دارد آنها را به نیروی ذخیره جنبش ارتجاعی ناسیونالیستی تبدیل کند. برای این طرفداران "حقوق بشر" پسا مدرنیست و قوم پرست ظاهرا زنان "بشر" نیستند، اگر هم باشند اما "زنان کورد" ارجح اند! ظاهرا کارگران "بشر" نیستند، اگر هم باشند کارگران "کورد" ارجح اند. ظاهرا زندانیان سیاسی "بشر" نیستند، اگر هم باشند زندانیان سیاسی "کورد" ارجح اند! ظاهرا برای این تازه بدوران رسیده های حقوق بشری قرار است همه و هر کس بدوا مهر قومی بخورند! این تعصب کور ناسیونالیستی که دیگر دارد تنه به تنه نژاد پرستی میزند باید ایزوله شود.

روز اول ماه می(11 اردیبهشت) روز جهانی طبقه کارگر است. در این روز نه شاهی تاجگذاری کرده است، نه مذهبی آمده است و نه "ملتی" درست شده است. اول ماه می روزی علیه همه اینهاست و بر منافع واحد و جهانی طبقه کارگر در مقابل بورژوازی اعم از "کورد و غیر کورد" تاکید دارد. ناسیونالیستها بهتر است به همان شیخ محمود و اسلام و قرآن و سنت بچسپند و دست از سر کارگران بردارند.
س دانشور

**********************

زنده باد روز جهانی طبقه کارگر در سراسر جهان

 پیمان پایدار






No comments:

Post a Comment