Wednesday, February 1, 2017

شنبه‌زاده در کنسرت استکهلم: «پول نفت میره سوریه»
https://www.youtube.com/watch?v=yE9llaYzXOg
سی و هفت دقیقه
13 jul. 2015بارگذاری شده در
سعید شنبه‌زاده، آهنگساز و نوازنده ایرانی در یکی‌ از اجرا‌های خود در استکهلم تلاش می‌کند با ساز و آواز صدای مردم ایران را به گوش جهانیان برساند.
«خط اعتباری یک میلیارد دلاری دولت ایران برای سوریه»
اخیرا خبرگزاری دولتی سوریه اعلام کرده است که مجلس این کشور توافق‌نامه‌ای را با ایران تصویب کرده که طبق آن تهران خط اعتباری جدیدی به ارزش یک میلیارد دلار را برای دولت دمشق فراهم خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری «فرانسه»، از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه به دنبال تظاهرات ضد دولتی در مارس ٢٠١١، این سومین خط اعتباری تهران برای دمشق خواهد بود. بنابر گزارش «سانا» خبرگزاری دولتی سوریه، خط اعتباری یک میلیارد دلاری ایران برای سوریه از نوزدهم ماه مه میان بانک های تجاری و توسعه صادرات ایران در دمشق امضا شده و شورای ملی سوریه امروز این توافق را تصویب کرده است. تنها توضیح سانا این است که این خط اعتباری برای «واردات کالا و اجرای پروژه ها» استفاده خواهد شد. ایران به عنوان یکی از متحدان اصلی دولت بشار در حالی به دمشق کمک می کند که خود از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های بین المللی رنج می برد. علاوه بر این، اکنون پس از گذشت بیش از چهار سال از جنگ داخلی در سوریه، دمشق بیش از پیش به اعتبارات و کمک های مالی متحدان خود از جمله ایران وابسته است. در سال ٢٠١٣ تهران برای سوریه دو خط اعتباری به ارزش ٤.٦ میلیارد دلار گشود که بخش عمده آن برای خرید نفت مورد استفاده قرار گرفت. به گفته «جهاد یازیگی»، مدیر یک وب سایت سرشناس اقتصادی در سوریه کمک های دولت ایران یکی از منابع معدود نقدیست که برای دولت دمشق باقی مانده است.
ناوی پيلای کميسر عالی حقوق بشر ملل متحد در دسامبر سال ٢٠١٣ اعلام کرد بشار اسد و بالاترين حلقه مقامهای حکومتی در جنايات جنگی دست دارند.
وی گفت: يک کميسيون تحقيق در مورد نقض حقوق بشر در سوريه ”انبوهی اسناد از جنايات جنگی و جنايات عليه بشريت تهيه کرده است. اين اسناد نشان می دهد مسئوليت اين جنايات در بالاترين سطح دولت از جمله رئيس دولت می باشد“.
ناوی پيلای که در ژنو با خبرنگاران سخن می گفت ابعاد نقض حقوق بشر در سوريه را غيرقابل تصور دانست.

No comments:

Post a Comment