Sunday, March 4, 2018

بسته خبری(۶۴):از زمزمه‌های رفع حصر رهبران جنبش سبز تا گلایه‌های مردم از سبک زندگی مرفه نمایندگان علی خامنه‌ای.

بسته خبری (۶۴): از زمزمه‌های رفع حصر رهبران جنبش 

سبز تا گلایه‌های مردم از سبک زندگی

 مرفه نمایندگان علی خامنه‌ای.

اسفند ۱۳, ۱۳۹۶
کمپین حقوق بشر در ایران
https://persian.iranhumanrights.org/1396/12/news-package-64/
«بسته خبری هفته» عنوان ستونی است که به صورت هفتگی می‌توانید روی وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران دنبال کنید. این ستون به مجموعه‌ای از خبرهای هفته می‌پردازد که اگر چه ممکن است به صورت مجزا در قالب مقاله یا خبر نیامده باشد، اما در شبکه‌های اجتماعی مطرح و یا به دلیل ماهیت خبری آن قابل توجه و تامل است، توسط رسانه‌های دیگر به آن پرداخته شده یا کمتر در میان خبرهای دیگر دیده شده است. شما می توانید خبرهای کوتاه و همچنین لینک به خبر، بیانیه‌ و گزارش‌های کمپین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

*موضع عجیب نماینده اصول‌گرای مجلس درباره مرگ افراد در زندان

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به اینکه آیا چرایی خودکشی در زندان‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد،گفت: «این موضوع مربوط به کمیسیون امنیت ملی است. زمانی که ما اسیر بودیم گاهی برخی از افراد تحمل نمی‌کردند، مریض یا روانی می‌شدند و برخی نیز در زندان می‌مردند و این عادی است. به هر جهت کمیسیون امنیت باید این مورد را بررسی کند.»
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در خصوص اینکه بازدید کمیسیون قضایی از زندان‌های دیگر ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: «بازدید از سایر زندان‌هایی که بازداشت شدگان زیادی در ناآرامی‌های اخیر در آنجا نگهداری می‌شدند، مطرح می‌کنیم. آقای کاظمی نیز در این جلسه قرار است گزارشی از بازدیدهایش از زندان‌های استان همدان را مطرح کند.»

*ادعا درباره تغییر نام خیابان کارگر به مصدق

عبد خدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه من نمی‌دانم چرا شورای شهر برخلاف نظر امام عمل می‌کند، ادعا کرد: «وقتی امام با صراحت می‌گوید که او (مصدق) مسلمان نبود و جبهه ملی که ایشان اولین دبیر جبهه ملی بود را مرتد اعلام می‌کند چطور خیابانی را به نام او می‌کند.»
وی هم‌چنین گفت: «وقتی امام می‌فرمایید ملی گرایی کفر است و اسلام از آن ضربه خورده است. چه اتفاقی افتاده است که افتخار آقایان این است که به ملی گرایی روی آورند، در حالی که انقلاب ما جمهوری اسلامی است نه انقلاب ناسیونالیستی.»
دیر نیست که سرنگون بشید و تغییر اسامی خیابانها که هیچ بلکه در کلی از مساجد یا بسته بشن و یا به موزه و خوابگاه و انجمنهای مردمی تبدیل بشن. تازه "جمعیت" نحس شما به اشغال دانی تاریخ خواهد پیوست.
پیمان پایدار

*نماینده مجلس: «فقط خدا زورش به پشت‌پرده مؤسسات مالی می‌رسد»

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره طرح سؤال ازرئیس جمهورگفت: «به نظرم این سؤال نمی تواند کارساز باشد. مؤسسات مالی و اعتباری موضوعی نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد بلکه مسأله ای بسیار پیچیده است.»
این نماینده مردم تهران مسأله را به نهادها و افرادی با حاشیه امن گره می زند و می گوید: «افراد و شخصیت هایی که امتیاز تأسیس این بانک‌ها را گرفته اند معمولا به نهادهایی وابسته بودند که در کشور نفوذ داشتند. بیش از ۲۰ هزار میلیارد از پول بیت المال را به جبران خسارت این مؤسسات اختصاص دادیم قرار است با سؤال از رئیس جمهور به چه چیزی برسد؟ درست است باید دولت نظارت کند و بانک مرکزی یا مجوز ندهد یا اگر مجوز می‌دهد برآن نظارت کند؛ اما سؤال اینجاست وقتی پشت این مؤسسات افرادی هستند که دارای حاشیه امن هستند دولت چه کار باید بکند؟ تا وقتی افراد حاشیه امن نداشته باشند و به نهادهایی که جز خدا کسی زورش به آنها نمی رسد وصل نباشد که نمی توانند تا این مرحله پیش بروند بنابراین با سؤال از رئیس جمهور هم نمی توان کاری کرد.»
خاک بر سر "خدا"تون بکنن که تا حالا نتونسته هیچ گهی بخوره. پس بیخود نیست دین داری دکانی بیش نبوده : پیشکش خود خایه مالتان بکنن. ننگتان باد مفتخوران فاسد و جانی صفت.
پیمان پایدار  

*یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی درباره رفع حصر رهبران جنبش سبز

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی درسرمقاله ای نوشت: «اکنون که به برکت صبرِ توصیه و تأکید شده در کلام الهی بسیاری از واقعیت‌های پشت پرده وقایع سال ۸۸ روشن شده» این نوشته  خواستار رفع حصر خانگی میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و زهرا رهنورد پس از هفت سال شده است.
مسیح مهاجری دراین سرمقاله نوشته است: «ادامه حصر، نادرست است ولی نادرست‌تر از آن، سیاستی است که نظام را به سوی تسلط افراد نااهل و غیرصالح بر مجاری امور می‌برد. این سیاست نباید ادامه پیدا کند تا راه برای بالندگی نظام، شکوفائی استعدادها و هم‌بستگی ملی هموار شود.»
بالاخره به گه خوردن افتادید و همرزمان سابق جانی صفتتان رو از ترس سرنگونی کلیت نظام شومتان از حصر بدر خواهید آورد. مرگتان را جشن خواهیم گرفت.
پیمان پایدار 

*دستگیری شهروندان تهرانی در مهمانی

فرمانده حوزه ۱۶۳ بسیج الغدیر لواسان از دستگیری ۵۰ زن و مرد در یک مهمانی در منطقه لواسان تهران و کشف ۴۰۰ بطری مشروبات الکلی خبر داد. به گفته وی با دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه در محل جرم میهمانی مختلط و پایکوبی برپا است ماموران پس از شناسایی و اخذ دستورات لازم قضایی به محل وارد شدند و با توجه به اقدام به موقع مأموران، دستگیری شرکت کنندگان در این مهمانی در کوتاه‌ترین زمان انجام شده است.»

*شمس‌الواعظین: «به مرتضوی گفتم در همین جمهوری اسلامی به زندان خواهی رفت»

درپی ارجاع حکم دو سال حبس سعید مرتضوی به واحد اجرای احکام، ماشاءالله شمس‌الواعظین از روزنامه‌نگاران قدیمی، خاطره‌ای از رویارویی با دادستان پیشین تهران روایت کرده است. در بخشی از این خاطره آمده است: «من خاطره خوبی از زندان‌هایی که به حکم سعید مرتضوی با سربلندی گذراندم، ندارم و برای مرتضوی نیز علاقه‌ای به زندان افتادنش ندارم، چون مرتضوی در پرونده‌های بی‌شماری متهم است و روزی روزگاری باید به همه آن‌ها رسیدگی شود که به نظرم دیر یا زود چنین خواهد شد اما من در دادگاه خودم که مرتضوی رئیس آن بود (اواخر آبان ۷۸) به خودش گفتم: «روزی در همین جمهوری اسلامی فرا می‌رسد که به اتهام ارتکاب جنایات علیه بشریت به زندان خواهی رفت و مرتضوی پوزخندی به من زد و گفت: «چنین آرزویی را به‌گور خواهی برد.» این جدال لفظی دوطرفه در حضور خبرنگاران در دادگاه علنی‌ام صورت گرفت و از سوی صداوسیما نیز ضبط شد»

*آیت‌الله مؤمن: «در آیت‌الله خامنه‌ای غیرخدا ندیده‌ام»

آیت‌الله محمد مؤمن نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با تاکید برضرورت تمرکز برمیدان عمل وتحقق رهنمودهای حوزوی رهبری ادعا کرد: «آیت‌الله خامنه‌ای اعتقاد واعتماد واقعی به مردم و قدرت آنها دارند؛ مطلقاً خلاف‌گویی درایشان و درکارشان وجود ندارد؛ ایشان با صراحت و صداقت، بارها تأکید کرده‌اند که کار وقتی بردوش مردم باشد پیش می‌رود که نمونه‌ آن نیز جمع‌ شدن فتنه ۸۸ بود که توسط خود مردم انجام شد و این نکته در پیشبرد امور حوزه و دانشگاه هم باید مورد توجه قرار گیرد.»
این عضو مجلس خبرگان رهبری هم‌چنین مدعی شد: «بنده بحمدلله از آغاز با آقا رفیق بوده‌ام و در آیت‌الله خامنه‌ای غیرخدا ندیده‌ام؛ باید دعا کنیم خدا به حق جد ایشان، این شخصیت را برای ما حفظ کند؛ آیت‌الله خامنه‌ای مسلمان واقعی است و به هیچ‌کس هم باج نمی‌دهد.»
پس بیخود نیست "خدا" اینقدر ظالم و ستمگر و خود شیفته باشه. 
مرگ بر خدا- زنده باد انسانیت
پیمان پایدار 

*آمار بالای زندانیان مبتلا به سوء‌تغدیه

مهرداد تشکریان، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان زندان‌ها با بیان اینکه سن جامعه بالا رفته و به همین دلیل ورودی‌های زندان‌ها نیز افرادی با سنین بالاتر هستن، گفت: «۶۰ درصد زندانی‌هایی که وارد زندان‌های ایران می‌شوند جرمی مربوط به مواد مخدر دارند و دچار سوءتغذیه نیز هستند. اکثر زندانیان بیماری‌های همراه دارند. بیشتر زندانیان زن نیز دچار سوء‌تغذیه یا فقر آهن هستند یا اینکه مادرانی شیرده و باردار هستند. بسیاری از زندانیان در حال درمان اعتیاد و متادون درمانی هستند و مشکل روحی، روانی و گوارشی دارند به همین دلیل دستورالعمل‌هایی در زمینه تغذیه زندانیان در حال طراحی است.»
به گفته وی دو تا سه درصد کل زندانیان را زنان تشکیل می‌دهند اما جرم آنها شدیدتر و خشن‌تر از مردان است. مشکلات هرمونی، شیردهی وبارداری بخشی ازمشکلات این زنان است. بسیاری از زندانیان به بیماری‌های مزمنی مثل سل، هپاتیت و HIV مبتلا هستند به همین دلیل نیاز به توجه ویژه‌ای دارند.

*روایتی تازه از مرگ مشکوک زهرا کاظمی

محمدحسین خوشوقت، مدیراداره کل مطبوعات و رسانه های خارجی وزارت ارشاد دولت اصلاحات درباره پرونده قتل زهرا کاظمی وهم‌چنین روایت وزیر دولت اصلاحات درخصوص نقش سعید مرتضوی در این پرونده گفت: «مرتضوی به من گفت شما متهم به معاونت در جرم جاسوسی هستید و یک فرمی در برابرم گذاشت که به عنوان متهم آن را پر کنم و خواست به عنوان متهم به سؤالاتی پاسخ دهم.وقتی دیدم دارد رفتارهای خارج از عرف و زننده انجام می‌دهد به او گفتم ظاهرا شما من را نمی‌شناسید، من مسئولیت مهمی در وزارت ارشاد دارم و وظیفه‌ام نظارت بر فعالیت خبرنگاران خارجی در ایران است و دراین مسیر تحت تاثیر و توصیه و فشار هیچ مقام مسئولی هم قرار نمی‌گیرم. پس از آن فرمی جلوی من گذاشت و خواست به عنوان مطلع آن را پر کنم.»
وی هم‌چنین گفت: «۱۷روز پس از آن ملاقات در ۲۱تیر ۸۲ مرتضوی خودش در تماسی از من خواست که فوری به دفتر او بروم. در این ملاقات مرتضوی به من گفت آقای خوشوقت بسیار متاسفم خانم کاظمی فوت کرده است. او گفت حالا کاری است که شده و شما هم که معاونت در جرم جاسوسی داشتید و شروع به تهدید کرد. توضیح داد، این خانم کاظمی زیر دست بازجوهای وزارت اطلاعات بوده است و به آنها اظهار کرده که در آخرین جلسه بازجویی وزارت اطلاعات اعلام کرده که حالش بد است و بازجوها او را به بهداری یا بیمارستان فرستادند و درآنجا سکته مغزی کرده است. شما باید خبر فوتش را به این شکلی که بیان کردم اعلام کنید.»

*گلایه از نادیده گرفتن معلولان در استخدام‌‌های اداری

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت اشتغال و به کارگیری معلولان در فرصت‌های شغلی مختلف به هیچ وجه قابل قبول و رضایت بخش نیست، گفت: «براساس قانون، سه درصد استخدام افراد در ادارات باید به معلولان اختصاص یابد اما از آن هم دریغ می شود.»
به گفته وی جز مردم هیچ بخشی نمی تواند در حل مشکل اشتغال کمک کند، سالانه ۱۰۰ هزار معلول به جمعیت معلولان جامعه اضافه می شود و به همین ترتیب شمار معلولان نیازمند شغل نیز افزایش می یابد.

*فرمانده پلیس: «راننده اتوبوسی که ماموران ناجا را زیر گرفت قبل از پایان سال اعدام می‌شود»

حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره حادثه خیابان پاسداران گفت:‌ «با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه قضایی راننده اتوبوسی که ماموران ناجا را زیر گرفت، پیش از پایان سال به دار مجازات آویخته خواهد شد.»
فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم‌چنین گفت: «با وجود هجمه‌های فراوان و هیاهوهای رسانه‌های بیگانه، پلیس در رخداد اخیر با شجاعت همراه با عقلانیت رفتار کرد. از این رو پس از ساعت‌ها گفتگو و مذاکره با سردسته‌های این جریان و عدم دریافت پاسخ مناسب از سوی آنان، ضرب‌الاجلی را برای آنان تعیین نمود تا به اقدامات هنجارشکنانه خود پایان دهند و زمانی که این ضرب‌الاجل به پایان رسید با اقتدار هرچه تمام‌تر ظرف کمتر از ۱۰ دقیقه تمامی آشوبگران را در خیابان پاسداران دستگیر کرده و حتی اجازه فرار به یک نفر از آنان را نداد.»

*خودکشی غم‌انگیز کارگر نیشکر هفت‌تپه

علی نقدی، یکی از کارگران فصلی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در محوطه کمپ نی‌برها با انداختن خود به شاه‌کانال آب مزارع نیشکر دست به خودکشی زد و جان باخت. درهمین رابطه یکی از همکاران وی گفت: «آقای نقدی حدودا ۲۷ سال سابقه کار در مجتمع نیشکر هفت تپه داشت که برای پیگیری مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود صبح امروز به بخش اداری مجتمع مراجعه کرده بود.» به گفته این کارگر فصلی، « علی نقدی» ساعاتی قبل از اقدام به خودکشی وارد کمپ شده بود و در مقابل همکاران خود از پیگیری بی‌نتیجه مطالبات خود خبر داده و گفته بود؛ از این وضعیت خسته شده و می‌خواهد خودکشی کند تا شاید مسئولان شرکت به فکر مطالبات چندین ساله همکارانش بیفتند.

*ابراز نگرانی نماینده مجلس از مساله ازدواج کودکان

روزنامه شرق در گزارشی از سمینار بررسی عوامل تسهیل‌کننده ازدواج زودهنگام کودکان از قول طیبه سیاووشی نماینده مجلس نوشت:««مهم‌ترین مسئله ما در ازدواج کودکان در محلات حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های فقیرنشین هستند. ما آنجا ازدواج کودکانی را شاهد بودیم که امروز دانش‌آموز هستند و فردا دیگر به مدرسه نمی‌روند و طلاق آنها نیز قسمت دردناک این ماجراست. خروج کودکان از مدرسه و تحصیل، دردناک‌ترین مسئله ازدواج کودکان است»
هم‌چنین از قول فرشید یزدانی، فعال حقوق کودک آمده است: «زدواج واژه دلنشینی است، اما با پسوند ازدواج کودک همه‌چیز غم‌انگیز می‌شود. ما در کشور نزدیک به یک‌ میلیون کودک‌همسر داریم. متأسفانه از سال ٩۵ ثبت‌ احوال آمار ازدواج کودکان را ارائه نمی‌کند. در ایران نزدیک به یک ‌میلیون کودک‌همسر داریم که ۳۷‌ هزار نفر از آنها زیر ۱۵ سال و ۱۸۰‌هزار نفر زیر ۱۸ سال هستند.»

*درخواست نمایندگان برای شنیدن صدای مردم از سوی حاکمیت

مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «مردم باید بیایند حرف‌های خود را بزنند و نمایندگان هم حرف‌های آنان را بشنوند. ما از هیج چیز نباید واهمه داشتیم و مردم نیز باید بتوانند بدون لکنت زبان، حرف بزنند.»
علی مطهری نیز درهمین رابطه گفت: «باید حق اعتراض را به رسمیت بشناسیم. ما بی‌جهت بر اقوام و مذاهب سخت گیری می‌کنیم. لازم است این گروه‌ها در جایی مراسمی داشته باشند که از آن ها دریغ می‌کنیم که این کار درستی نیست.»
در روزهای گذشته درگیری درویشان گنابادی با مامورین انتظامی و هم‌چنین اعتراضات شدید دی ماه مردم کشور بسیاری از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس خواستار شنیدن صدای مردم از جانب مسوولین شدند.

*نگرانی نماینده مجلس از تشکیل پرونده قضایی برای دانشجویان

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: «شنیده‌ام که برای ۵۰ دانشجو با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی پرونده قضایی تشکیل شده است.»
به گفته محمود صادقی دو شعبه از شعبات دادگاه انقلاب مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های دانشجویان بازداشتی را بر عهده دارند. صادقی در خصوص نتیجه پیگیری وضعیت پرونده دانشجویان بازداشتی، گفت: «هنوز به نتیجه‌ای نرسیدم اما با مسئولین وزارت علوم و وزارت اطلاعات تماس‌هایی داشتم و در خواست کردم با توجه به سیاستی که دولت دارد و اظهارنظر وزیر علوم مبنی بر اینکه همه اتهامات دانشجویان در دانشگاه‌ها رسیدگی می‌شود، وزارت علوم به این پرونده‌ها ورود کند. جز چند مورد، مسئولیت سایر پرونده‌های دانشجویان بازداشتی با وزارت اطلاعات است بنابراین درخواست کردم که با توجه به سیاست دولت تدبیر امید و مصاحبه‌هایی که مقامات کرده بودند به این پرونده‌ها با دیده اغماض نگاه کنند و سعی کنند این پرونده‌ها مختومه شود.»

*دستگیری کارگران وممانعت از حضورآنها در نماز جمعه اهواز

کارگران فولاد اهواز در این شهر که هفته گذشته در اعتراض به وضعیت سخت معیشتی و پاسخگو نبودن مسوولان در مقابل این مشکلات با حضور در نماز جمعه شهر اهواز به سردادن شعارهایی چون «مرگ برکارگر درود بر ستمگر» اعتراض خود را بیان کردند، این هفته از حضور در نماز جمعه منع شدند.
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، کارگران این مجتمع صنعتی قصد داشتند برای دومین بار در نماز جمعه اهواز شرکت و کنند اما نیروهای بسیج و امنیتی از حضور آنها جلوگیری کردند و این کارگران نیز در مقابل مصلی تجمع کردند.
این در حالی‌ست که اتحادیه آزاد کارگران ایران از بازداشت بیش از ۱۰ تن از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز از سوی مأموران امنیتی خبر داد.
رئیس کل دادگستری خوزستان علت بازداشت تعدادی از کارگران گروه ملی فولاد ایران را تجمعات غیرقانونی و بدون مجوز آن‌ها عنوان کرد.

*دستگیری دختران تماشاگر دربی تهران در حضور رئیس فیفا

حدود ۳۵ نفر از بانوان که برای مشاهده مسابقه فوتبال تیم‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بودند توسط ماموران نیروی انتظامی از رفتن به ورزشگاه منع شدند و به ادعای سخنگوی وزارت کشور توسط مامورین به محل مناسبی برای نگهداری برده شدند.سیدسلمان سامانی درباره موضوع حضور تعدادی از بانوان در ورزشگاه آزادی به منظور مشاهده مسابقه فوتبال گفت: «دراین خصوص هیچ یک از بانوان بازداشت نشده‌اند. این بانوان در محل مناسبی نگهداری می‌شوند که پس از اتمام بازی راهی منزل خواهند»
هم‌چنین یکی از زنان بازداشت‌شده در مقابل ورزشگاه آزادی از بازداشت تا لحظه‌ آزادی‌اش را برای روزنامه شرق روایت کرده است. «الهام» گفته است: «ما نرفته بودیم که داخل شویم، رفته بودیم تا صدای اعتراضمان را برسانیم و اگر بشود با مسئولان فیفا که آمده‌اند گفت‌وگو کنیم و اینکه شاید چون دربازی بسکتبال درها را باز کردند، الان هم این کار را بکنند. حدود ساعت دو بعدازظهر خانم‌های گشت ارشاد از ما خواستند برویم که یک ون با چند مأمور آمدند و از ما خواستند که سوار شویم و ما قبول نکردیم که یکی از بچه‌ها موتور گرفت و رفت و ما هم به‌سرعت سوار تاکسی شدیم که برویم ولی جلوی تاکسی را گرفتند و با برخورد نامناسبی سوار و‌ن‌مان کردند.»
محمدرضا تابش نماینده مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «منع قانونی حضوربانوان در ورزشگاه‌ها نداریم و کسانی که اجازه حضور زنان را نمی‌دهند کار فرا قانونی می‌کنند و دولت باید محکم بایستد.»

*ادعای رییس سابق شورای شهر تهران درباره دوران مدیریت سابق

چمران رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در شش ماهی که از مدیریت شهرداری و شورای پنجم می‌گذرد غیر از لایجه بودجه و طرح ترافیک، لایحه و طرح قابل توجهی از سوی شهرداری و شورا ارائه نشده،ادعا کرد: «مسلما یکی از مهمترین دلایل عدم ارائه طرح از سوی شواری شهرعدم تجربه در حوزه مسائل شهری اعضای شورای پنجم است. با توجه به بی تجربگی و عدم سابقه اعضای شورای شهر در مناسبات شهری بهتر است بدنه شهرداری لوایح کارشناسی شده‌ای را تهیه و در اختیار شورا قراردهد. در اکثر مواقع تعداد طرح‌هایی که از سوی شورای چهارم توسط اعضا ارائه می‌شد آنقدر زیاد بود که بخشی از آنها نادیده گرفته می‌شد این موضوع ریشه در تجربه و آگاهی اعضا از مطالبات شهری دارد.»

*رئیس خانه احزاب: «خجالت می‌کشیم قانون احزاب را به خارجی‌ها نشان دهیم»

حسین کمالی، رئیس خانه احزاب ایران با انتقاد ازاینکه  احزاب برای فعالیت در کشور ما باید ثابت کنند برای کسب قدرت نیامده اند در حالی که  احزاب اصولا برای کسب قدرت می آیند، گفت: «قانون احزاب ما آن قدر ضعیف است که خجالت می کشیم آن را به یک خارجی نشان دهیم در حالی که قانون احزاب باید به گونه ای باشد که مشکلات را مرتفع کند زیرا قانون اساسی آزادی های زیادی را به احزاب داده است.»
وی با بیان اینکه وضعیت کشور مناسب نیست، گفت: «این همان دردی است که قابل مشاهده است و این سوال پیش می آید که چرا مردم سکوت کرده اند؟ چرا سوالی ندارند؟ بی سئوالی بزرگترین درد است .چرا مردم نا امید شده اند و سئوال نمی کنند؟»
هاهاها....عجب بیشعوری تو دیگه!! در نظام دیکتاتوری ملائی چنین سئوالی فقط از ذخن علیل شما جناب بی کمال برمیاد.
پیمان پایدار

*دستگیری ۲۴۱ نفر از اراذل و اوباش مجازی

حسین رحیمی با اشاره به طرح برخورد با اراذل و اوباش در تهران که منجر به دستگیری ۲۴۱ تن از اوباش سطح یک و دو در نقاط مختلف تهران گفت: «طرح‌های پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش و مزاحمان محلات با همکاری خود شهروندان و نیز رصد همکاران من در پلیس های تخصصی در نقاط مختلف تهران در حال اجراست که اخبار مربوط به آخرین مرحله اجرای این عملیات نیز منتشر شد.»
فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه آیا از میان اوباش دستگیر شده در این طرح، اراذل و اوباش اینستاگرامی هم دستگیر شدند یا خیر؟ گفت: «سه مورد از افراد دستگیر شده از ازاذل و اوباشی بودند که اقدام به کُری خوانی، عربده کشی و انجام اقدامات مجرمانه در فضای مجازی کرده بودند که با اقدامات انجام گرفته محل این افراد نیز شناسایی و دستگیر شدند.»
هم‌چنین مدیران ۶ کانال تلگرامی به دلیل انجام فعالیت‌های مالی و تخلفات دیگری از قبیل انتشار شایعات، ایجاد هیجانات کاذب برای خرید و فروش سهام و سیگنال فروشی، به ۶ ماه زندان محکوم شدند.

*جنجال درباره سبک زندگی نمایندگان علی خامنه‌ای در ایلام و رشت

محمدنقی لطفی نماینده علی خامنه‌ای و امام جمعه شهر ایلام پس از جنجال‌های مربوط به سبک زندگی وی که در روزهای گذشته اخبارو عکس‌هایی از آن پخش شده بود پس از یک هفته به تریبون نمازجمعه آمد، هیچ واکنشی در برابر اتفاقات چند وقت اخیر از خود نشان نداد. اعتراضات به سبک زندگی امام جمعه ایلام زمانی شدت گرفت و حتی رسانه‌های اصولگرای منتسب به جناح تندرو را هم به واکنش واداشت که تصاویر مراسم ولیمه نوه محمدنقی لطفی که با حضور تعدادی از فوتبالیست‌ها و بازیگران سینما و تلویزیون برگزار شده بود در فضای مجازی منتشر شد. بعد از آن انتشار تصویر ماشین شاسی بلند امام جمعه ایلام انتقادات را جدی‌تر کرد و حتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سجاد مشهد خواستار برکناری لطفی شد. اما پیش از آنکه این جمعه و موعد نماز دیگری فرا برسد دفتر حجت الاسلام لطفی در بیانیه‌ای پاسخی را به آنچه که در مورد اومنتشر شده بود، اعلام کرد. در این بیانیه خطاب به شایعه پراکنان آمده است: بدانید بدجایی آمده اید یعنی به میدان مین آمده اید، این سنگر هم نفوذ ناپذیر است و هم شکست ناپذیر، بدانید به این جایگاه نزدیک شوید مثل بلوری می‌مانید که به فولاد بر می‌خورید و خورد می‌شوید.
هم‌چنین جمعی ازمالباختگان مجتمع آدینه رشت، دراعتراض به عدم تحویل پروژه‌ها در محل فلکه توشیبا و در مقابل مجتمع آدینه تجمع کردند. تجمع کنندگان با این شعار که «تجمع ما سیاسی نیست» خواستار رسیدگی به وضعیت واحدهای خریداری شده خود شدند.در ادامه این تجمع، محمد فلاح شجاعی مسئول دفتر آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان درجمع تجمع کنندگان حاضر شد. دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، زین العابدین قربانی، در سال ۸۸ واحدهای یک مجتمع تجاری به نام آدینه را به مردم پیش فروش کرده و هنوز تحویل نداده است.

*هشدار درباره امکان وقوع فاجعه در جامعه کارگری

نصرالله دریابیگی دبیر خانه کارگر استان مازندران با تاکید بر اینکه  شورای نگهبان رهبری؛ فریاد تظلم‌خواهی کارگران را بشنود، گفت: «در تجمع گسترده‌‌ای که اخیرا به دعوت خانه کارگر و تشکل‌های کارگری و بازنشستگی مقابل شورای نگهبان برگزار شد، متذکر شدیم که درمان حد آخر تحمل مردم است و آنها طاقت اینکه بیشتر از این از جیب خود هزینه‌های بستری، جراحی و… را بدهند، ندارند. خدای نکرده اگر روزی تظلم‌خواهی کارگران شنیده نشود، فاجعه به‌بار می‌آید. از این رو نسبت به عواقب آنچه در انتظار همه ماست، هشدار داده‌ایم و دیگر تحمل شنیده نشدن را نداریم»
خایه مال ترازاین دبیر خانه کارگر دیگه ندیده بودم. بجای مبارزه کردن با سرمایه داری و حامیانش در مسند قدرت آیه یاس سر میده و هشدار بیهوده .
ننگت باد جناب دریابیگی .زنده باد کارگران مبارز و باشرف 
پیمان پایدار

*وضعیت تلخ مردم زلزله‌زده در ثلاث باباجانی

خبرگزاری ایرنا در گزارشی تصویری به شرایط بسیار سخت مردم در ثلاث باباجانی پس از زلزله پرداخته است. در این گزارش آمده است: «پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری بسیاری از بنا های شهر های استان کرمانشاه تخریب شدند، بر اساس گزارشات رسمی در این زلزله دست‌کم ۳۲۸ تن کشته و ۲۵۰۴ تن دیگر مجروح شدند.»
مردم این شهر نوپا در دورترین نقطه غربی کشور زندگی خود را در چادر و کانکس های موقت می‌گذرانند.

*انتقاد از تخریب آثار تاریخی توسط اداره اوقاف و شهرداری‌ها

پروانه سلحشوری عضو ناظر مجلس در شورای عالی میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه با بی‌توجهی به میراث فرهنگی به نوعی در کشور هویت‌زدایی صورت گرفته گفت: «متاسفانه شهرداری‌ها و ادارات سازمان اوقاف در سراسر کشور میراث فرهنگی را به سخره گرفته و به راحتی دست به تخریب آن‌ها می‌زنند.»
پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بی‌توجهی مردم و مسئولان نسبت به حفظ میراث تاریخی و فرهنگی و تخریب و رها شدگی بسیاری از این آثار و ابنیه در سراسر کشور، گفت: «درهمه جای دنیا مقبره، منزل و آثار مشاهیر و بزرگان خود را نه تنها حفظ می‌کنند بلکه به دنبال هویت‌سازی برای خود هستند اما در ایران میراث تاریخی یکی پس از دیگری در حال تخریب است و از بین رفتن می‌رود چراکه متاسفانه درک و ضرورت حفظ هویت در جامعه نهادینه نشده است.»

*آمار بالای اعتیاد میان کارگران آذربایجان شرقی

حسین مرسلی، مسئول پژوهشی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: «براساس آمار تحقیقی که در سطح کشور انجام شده ۲۲.۳ درصد جمعیت کارگری کشور مبتلا به مواد مخدر هستند ولی این آمار در استان آذربایجان شرقی ۲۵.۴ درصد بوده که در مقایسه با آمار کشور بسیار بیشتر و نگران‌کننده است، تریاک با آمار ۵۵.۸ درصد و هروئین با آمار ۱۲.۹ درصد بیشترین مواد مخدر مصرفی در این استان است.»
به گفته وی میانگین شیوع مصرف اعتیاد در کشور ۲۴.۳ درصد و میانگین شیوع اعتیاد در استان آذربایجان‌شرقی ۲۸.۴ درصد است و این یک هشدار است.

*روایت سعید جلیلی از «فتنه زرد»

سعید جلیلی عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به «فتنه زرد» به دانشجویان گفت: «گاه اخبار زرد و غیر اصلی جای موضوعات اصلی و مهم را می گیرد و همین باعث فراموشی اولویت های اصلی می شود که لازم است شما دانشجویان با عبور از این مسائل، بتوانید وظیفه اصلی خودتان را با «مطالبه تخصصی» انجام دهید.»
وی هم‌چنین با اشاره به دولت در سایه نیز گفت: «دولت سایه یعنی هر فردی در حد توان خود تحولات اصلی کشور را سایه به سایه دنبال کند، اگر کار خوبی می بیند آن را تایید و حمایت کند، اگر کار نادرستی می بیند برای تصحیح آن تلاش کند و اگر هم اولویت فراموش شده ای وجود دارد تذکر دهد. این کار در انحصار هیچ فرد و گروهی نیست.»

*پشت‌پرده رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد

عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اظهارات اخیر احمدی نژاد گفت: «این حرف‌ها موجب پرت شدن حواس‌ها از رسیدگی به تخلفات اطرافیانش می شود و این به صلاح نیست. احمدی نژاد می خواهد با او برخورد شود. هر نوع برخوردی. احضار شود، محدودیت برایش قائل شوند. حتی یک زمانی شایعه کردند که احمدی‌نژاد در حصر قرار گرفته است. خودشان این کار را کردند. چرا؟ چون این بازی ای است که احمدی‌نژاد طراحی کرده و طبیعتا شما باید قوه قضائیه را به تعقل بیشتر که عدم ورود به بازی‌های احمدی نژاد دعوت کنید.»
هم‌چنین امیررضا واعظ‌‌ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا و عضوحزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به نامه اخیر محمود‌ احمدی‌نژاد به علی خامنه‌ای گفت: «برای همه روشن و مبرهن است که ایشان به دنبال تسویه حساب سیاسی، خصوصا با برادارن لاریجانی و خصوصا با آملی‌لاریجانی است. احمدی نژاد به دنبال کار خیر و مثبت نیست و فقط به دنبال تسویه حساب است.»  
عجبا: انگار جناح دیگه جز کار خیر نکرده و صلاح مملکت رو خواسته تا حالا!!
از دزدی هاتون سند و مدرک داره . خودت خری فکر میکنی مردم هم مثل خودتن!؟ بیخود نیست دستگیرش نمیکنین. میترسین دست خود خامنه ای و... بالاخره رو بشه.
پیمان پایدار 

*قطع پخش زنده مصاحبه وزیر ورزش به خاطر سئوال درباره ورود بانوان به ورزشگاه

شبکه خبر پخش زنده تلویزیونی حرف های مسعود سلطانی فر را قطع کرد. در جلسه مطبوعاتی مسعود سلطانی فر بعد از دیدار با جیانی اینفانتینو رییس فیفا داشت پخش زنده می شد که ناگهان به دلیل طرح پرسشی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها قطع شد. رسانه ملی همچنان برابر این مسئله موضع خبری سکوت دارد و حتی چندی قبل پیمان یوسفی گزارشگر فوتبال به دلیل اشاره به حضور بانوان سوری در ورزشگاه آزادی و آرزو برای ورود بانوان ایرانی ، برای مدتی روی آنتن نرفت و توبیخ شد.

*نظر متفاوت روحانیون درباره حجاب و برداشتن روسری

روزنامه شرق در گزارشی به موضوع دختران خیابان انقلاب و مساله حجاب و هم‌چنین مواضع روحانیون به این ماجرا پرداخت در بخشی از این گزارش آمده است: «شاید برای اولین‌بار بود که آیت‌الله مکارم در سخنانش درباره حجاب، مجازکردن برخی محرمات را ابزاری برای زیرسؤال‌بردن اصل نظام توصیف کرده و خواهان برخورد با آنچه مغلطه‌کاری می‌خواند، شد. برخی دیگر مانند حجت‌الاسلام ایازی، استاد حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام مهدی طباطبایی، از استادان اخلاق، نظر متفاوتی دراین‌باره اعلام کرده‌اند. بااین‌حال حتی آیت‌الله مکارم نیز در سخنانش تأکید کرده است باید نهی‌ازمنکر در‌این‌باره به زبان نرم و خوش و به‌دور از خشونت باشد. اشاره آیت‌الله مکارم احتمالا باید به برخورد مأمور نیروی انتظامی با مریم شریعتمداری، دختری باشد که هفته گذشته روسری خود را بر چوب زده بود و وقتی از جعبه برق خیابان انقلاب پایین نیامد، مأمور او را هل داد که در نتیجه به پایین پرتاب و پای او مجروح شد.»

*برداشت متفاوت «الله کرم» ازرفتارهای اخیر احمدی‌نژاد

حسین الله‎کرم ازبنیان‌گذران انصار حزب‌الله درباره رفتارهای اخیر محمود احمدی‌نژاد و ضمن دفاع ضمنی از رییس جمهور سابق گفت: «انتخابات آزاد در چارچوب قانون معنا پیدا می‌کند وگرنه هرج ومرج می‌شود، احمدی‌نژاد نیز طرفدار هرج ومرج نیست، بلکه طرفدار انتخابات آزاد است.
به گفته وی احمدی نژاد یکسری اعتراض‌هایی دارد که شاید ریشه‌هایی هم داشته باشد. او اعتراضاتش را می‌گوید و به نظر من اعتراضاتش را نیزبه صورت مدنی مطرح می‌کند. مثلا ما اعتراضات دی ماه را داشتیم، که برخی اعتراض و برخی به شکل اغتشاش بود. به نظر من او نسبت به اعتراضات دی ماه بسیار مدنی‌تر اعتراضات مطالبش را دارد بیان می کند.

*انتقاد علی مطهری از وقایع قضایی

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایع اخیر قوه قضاییه گفت: «خانواده‌ها به ما مراجعه کرده و مشکلات را می‌گویند و از طولانی بودن بازجویی‌ها بدون وکیل مخصوصا در جرایم سیاسی و از تاثیر بازجوها در رای قضات می‌گویند. گاهی عنوان می‌شود که متهم را بازداشت می‌کنند تا طرف اقرار کند و بعد پرونده سازی کنند. یا برخی طولانی مدت دربازداشت انفرادی هستند درحالی که طبق قانون جرم سیاسی با شرایطی حداکثر ۱۵ روز انفرادی مجاز است.»
وی هم‌چنین با اشاره به دادگاه ویژه روحانیت نیز گفت: «فکر تشکیل دادگاه ویژه روحانیت، حمایت از روحانیون بود. قانون دستور داده برای روحانی وکیل روحانی باشد اما چه لزومی دارد که شاکی هم باید وکیل روحانی داشته باشد؟ چرا باید از بین افراد معین انتخاب شوند؟»

*دفاع رئیس دانشگاه آزاد از اخراج اساتید و محدودیت پوشش برای دانشجویان

فرهاد رهبررئیس دانشگاه آزاد گفت: «استاد سر کلاس می رود و هر اراجیفی می خواهد می گوید و اگر چیزی به او بگوییم بعد اعلام می شود وا اسلاما آزادی در خطر است. هرکسی دراین قالب بخواهد خدشه ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند لحظه ای آن را تحمل نمی کنیم. در دانشگاه های معتبر دنیا نیز افراد نمی توانند با هر شکل و نمادی در دانشگاه حضور یابند اما اینجا اگر به دانشجویی بگوییم حق ندارد با لباسی که دیشب به مجلس رفته در محیط دانشگاه وارد شود می گویند اینها جلوی آزادی را گرفته اند. ولنگاری خیلی کشنده تر از اسلحه و قداره بندی در دانشگاه است.»
به گفته وی تمامی حرکت‌ها در دانشگاه آزاد باید براساس فرهنگ شکل گیرد به عنوان مثال رابطه میان استاد با استاد، استاد با دانشجو و دانشجو با کارمند.
اکثریت دانشگاههای آزاد دکانی بیش نیستند:مدارکشان هم پشیزی ارزش ندارد!!
پس الکی این دکان ها را با "دانشگاههای معتبر دنیا" مقایسه نکن احمق.
دین ضد زن اسلام تان و قران کثیف(کپی تورات اشغال)تان و پیامبر جانی و راهزن و پدوفیل تان هم ارزانی خودتان باد.
پیمان پایدار

*نماینده مجلس: «وزیر اطلاعات باید صریحا نظرش را درباره جاسوس‌ بودن سیدامامی بگوید»

عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده کاووس سیدامامی گفت: «توضیح مسئولان شفاف نیست. مثلا در کهریزک ابتدا گفتند یکی مننژیت گرفته، بعد دیدیم ماجرا جور دیگری بود. هنوز درباره کهریزک شفاف‌سازی لازم صورت نگرفته. در افکار و ذهن جوانان سؤال‌های زیادی باقی مانده. در مورد اخیر – سیدامامی- توضیح شفافی برای افکار عمومی ارائه نشد و این ابهام‌ها روی هم تلنبار می‌شود و تبعاتش روزی ذخیره سرمایه و اعتماد اجتماعی مردم را نشانه خواهد رفت.»
وی با اشاره به اینکه از شنیدن خبر مرگ این استاد دانشگاه  شوکه شدم و هنوز برایم قابل تصور نیست، گفت: «ما نمی‌توانیم از قوه ‌قضائیه سؤال کنیم، اما دایره جاسوسی وزارت اطلاعات باید توضیح دهد استاد دانشگاه چطوری جاسوسی می‌کرده که اینها مطلع نبوده‌اند یا اگر مطلع بوده‌اند، این مسائل را خیلی شفاف با ما در میان بگذارند. این استاد دانشگاه و فعال حوزه محیط‌زیست مگر چه اطلاعاتی داشته و چطورتا اینجا نظارتی نبوده است. الان دنیا، دنیای ‌هزار سال پیش نیست. دنیای انفجار اطلاعات است و باید بتوانیم افکار عمومی نسل جوان را قانع کنیم.»
گفتنی‌ست چندی پیش نیز حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور گفته بود تشخیص جاسوس به عهده وزرات اطلاعات است، اما این دقیق و کامل نیست. به گفته وی این که جرم چه باشد، بر عهده ماست، چه کسی گفته تشخیص جاسوس به عهده وزرات اطلاعات است؟ پیگیری، تعقیب و مجازات برعهده وزرات اطلاعات است. طبق قانون ۲۹ آیین دادرسی، آن‌ها ضابطان عام هستند و تشخیص جاسوس بر عهده قوه قضاییه و بقیه ضابط قوه قضاییه هستند.

*واکنش مکارم شیرازی به واژه «حجاب اجباری»

آیت الله مکارم شیرازی به موضوع حاشیه‌های اخیر درباره حجاب پرداخت و گفت: «اخیرا در برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی بر روی مسئله بی‌حجابی سرمایه گذاری کرده و می‌گویند چرا حجاب باید اجباری باشد؟ در اسلام چیزی به نام اجبار نیست و حجاب هم نباید اجباری باشد که باید گفت این افراد کلمه اجبار را به غلط دراین مسئله استفاده می‌کنند.»
به گفته آیت‌الله مکارم شیرازی بی‌حجابی درصحنه اجتماع، فعالیتی عمومی است و باید نهی از منکر انجام داد؛ اما اینکه بگوییم این شخص آزاد است و بی‌حجابی جزو زندگی خصوصی او است، سخن درستی نیست؛ بی‌حجابی همانند رشوه‌خواری است که باید در مقابل آن ایستاد.»
تو هم - در کنار جنتی و خاتمی و...- جوکی بیش نیستی.
خفه خون بگیری بهتره: دین کثیفتان جز لانسه کردن دزدی و ستم مظاعف به 51 درصد جمعیت کشور و افیون چیز دیگری نیست .
پیمان پایدار 

*ادعا درباره تحصیل ۴هزار آقازاده در خارج از کشور

اکبر ولی‌زاده استادیاردانشگاه تهران گفت: «درانگلیس بیش از ۴هزار آقازاده درحال تحصیل هستند. عمده آنها به کشور بازمی‌گردند و سهم‌خواهی می‌کنند. حضور پررنگ این آقازاده‌ها در ارکان تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، بحران‌ساز می‌شود. این یکی از مشکلاتی است که در کشور اصلاً دیده نمی‌شود و آن را نقد نمی‌کنند.»
وی بعد از آن گفته خود را تصحیح کرد و گفت که منظورش از تحصیل این تعداد از آقازاده‌ها در خارج از کشور است.
چیز جدیدی نیست. خیر: فقط تو نیستی که اینرو میدونی!!نقد کردنش هم پیشکش خودت.اگر اثری میداشت حرفی. پس چرت نگو. 
پیمان پایدار

*نماینده مجلس: «زنان مشمول رجل سیاسی نمی‌شوند»

محمدعلی پورمختار درواکنش به اعلام سخنگوی شورای نگهبان مبنی برتعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی و معرفی آن تا پایان سال گفت: «معنای رجل سیاسی و مذهبی طبق آنچه در قانون اساسی ذکر شده به نظر می‌رسد به معنای دربرگیری مردان برای ریاست جمهوری باشد.»
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی گفت: «ما همواره از زنان درحوزه‌های مختلف مدیریتی حتی درسطوح وزارتی استفاده کرده‌ایم و مقام رهبری و هیچ یک از علما نیز در آن ایرادی ندیده اند از این رو بانوان می‌توانند در این عرصه‌ها حضور پیدا کنند.»

*یادداشت مدیر مسئول روزنامه جوان و مقایسه موسوی و احمدی‌نژاد

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان، در کانال تلگرامی خود نوشت: «بارها گفته و نوشته ام که آنچه در سال ۱۳۸۸ اتفاق افتاد یک طراحی از پیش انجام شده بود که ربطی به احمدی نژاد نداشت. اولین حجت هم نوع شعارهای مطروحه علیه اصل انقلاب ، ولایت فقیه و آرمانهای امام بود و ده ها سند دیگر نیز وجود دارد. اما احمدی نژاد در آخرین نامه اش به رهبری دو موضوع را مطالبه کرده است که ادعا و مطالبه موسوی در آن زمان بود. لذا امروز وجه تمایز احمدی نژاد و موسوی در دو چیز است و اشتراکشان دو چیز دیگر. تمایز اول اینکه یکی در حصر و دیگری آزاد است و دوم اینکه موسوی در حصر به یکی از کاندیدای تأیید شده نظام رای داد اما احمدی نژاد و دوستان رأی باطله دادند و اصرارداشتند دوربین ها هم ضبط و منتشر کنند.»
وی هم‌چنین نوشت: «اما دو موضوع مطروحه احمدی نژاد عین موسوی است: ۱. موسوی انتخابات را خیمه شب بازی دولت و صدا و سیما می دانست و احمدی نژاد آن را محصول مهندسی شورای نگهبان. حال همه منتظرند ببینند احمدی نژاد خودش را محصول مهندسی می دانند یا مثل همه مسائل دیگر خود را یک استثنا قلمداد می کند. دوم اینکه موسوی خواستار ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد ریاست جمهوری بود. اما احمدی نژاد چند قدم جلوتر است یعنی هم خواستار ابطال انتخابات ۱۳۹۶ ریاست جمهوری است هم مجلس و هم عزل رئیس قوه قضائیه. نتیجه اینکه احمدی نژاد برای هجو نظام حاضر است بدنامی و عدم مشروعیت خود را نیز اثبات و فریاد بزند. اما نظام از اصول ثابت و مشخصی پیروی می کند.»
تنها حرف حسابی که تا حالا پیرامون "مقایسه" دو سیاست مدار شارلاتان (یکی در حصر و دیگری آزاد)شنیده بودم. مرگ بر هر دوشون.
زنده باد آزادی- سرنگون باد نظام ولایت وقیح
پیمان پایدار

*انتقاد یک نماینده مجلس از سکوت یونسی در دوران اصلاحات

پروانه سلحشوری نماینده مجلس شورای اسلامی درباره گفته‌های اخیر وزیراطلاعات در دولت اصلاحات گفت:«چرا باید آقای یونسی در حال حاضر این مطلب را بیان کند؟ زمان مطرح کردن این مسأله همان موقع بود که می توانستیم بدین وسیله اتهامات مرتضوی را پیشگیری کنیم. با گفتن این سخنان درحال حاضر برای زهرا کاظمی چه می شود کرد؟ البته اینکه مسأله را روشن کردند و بازخوانی تاریخ شده است نکته مثبتی است اما باید نکته و سخنان در زمان و مکان مناسب ابراز شود. آقای یونسی در آن موقع باید این را مطرح می کردند که وزارت اطلاعات خانم کاظمی را جاسوس تشخیص ندانسته است و دادستانی نمی‌تواند وقتی وزارت اطلاعات با بررسی‌هایش این مسأله را تشخیص نداده است، ورود پیدا کند.»
به گفته وی در چندسال اخیر چندین پرونده همانند خانم کاظمی داشته‌ایم که هیچ کدام جرمشان ثابت نشد و در زندان به اتهام جاسوسی نگهداری شدند. سکوت خود آقای یونسی جای بسی سؤال دارد چراکه وی نماینده دولت اصلاحات بود که باید ورود پیدا می کرد و سکوت نمی‌کرد. آقای یونسی باید دلایل نگفتن این موضوعات در آن زمان را بگوید واگر دلایل نگفتن موجه نباشد قطعا کوتاهی بوده است که نسبت به خانم کاظمی دردولت اصلاحات انجام شده است.
این برای هزارمین بار حرف نویسنده این سطور را در یکی بودن دو جناح در جنایت و ستم و دیکتاتوری و قتل های زنجیره ای ...ثابت کرده و میکند.
حالا که مرگ کلیت نظامشان سر رسیده بلبل زبونی میکنه خانمی که فامیلی بی مسمائی هم داره :بهتره بگیم بی سلحشور.
پیمان پایدار

*معصومه ابتکار: «۸۰۰ دختر ایرانی به صورت برده مورد استفاده قرار می‌گیرند»

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور درامور زنان و خانواده دررابطه با بحث تابعیت فرزندان زنانی که شوهران غیرایرانی دارند، گفت: «مسئله تابعیت پیگیری شد؛ طبق آمارها حدود ۸۰۰ دختر ایرانی که شوهر افغان کرده‌اند به صورت برده مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا موضوع مهم و پیچیده‌ای است.»
ابتکار بااشاره به مطالبه زنان برای ورود به ورزشگاه گفت: «موضوع پیگیری و خوشبختانه روز گذشته زنان توانستند به تماشای مسابقه ورزشی بسکتبال بنشینند که در این راستا با آیت‌‌الله مکارم جلساتی برگزار و داستان اصلی را برایشان توضیح دادم که ایشان تأکید کردند که اصلا نمی‌دانستند ماجرا این است. به من چیز دیگری گفتند که من آن واکنش را نشان دادم.» به گفته وی سهم زنان در مجلس شورای اسلامی باید به ۳۰ درصد افزایش یابد، باید این بلندپروازی را دنبال کنیم چراکه مردم و نسل جوان چنین انتظاری از ما دارند.
وی هم‌چنین درمورد دختران خیابان انقلاب گفت: «گفتگو مهمترین رویکرد در این زمینه است. باید نظرات نسل جوان را در موضع اتی مثل حجاب بشنویم.»
مرگ بر تو خانم بی ابتکار: بی صلاحیت تر و خایه مال تر از تو خودتی
پیمان پایدار

*هشدار درباره امکان بروز امنیتی برسر آب با کشورهای همسایه

سید یحیی صفوی مشاور علی خامنه‌ای و رئیس همایش ملی دیپلماسی آب و فرصت‌های هیدروپلیتیک غرب آسیا با بیان اینکه ممکن است مسأله کمبود منابع آبی به تعامل و یا چالش میان کشور‌ها تبدیل شود، گفت: «ما در ایران با ۱۲ کشور همسایه آب‌های مشترک داریم که هم می‌تواند عامل تعامل باشد و هم تنش. ۹۰ درصد آب ما صرف کشاورزی می‌شود که الگوی آن را باید اصلاح کرد.»
وی همچنین با اشاره به مصرف زیاد آب در کشور گفت: مردم ما پرمصرف‌اند و اگر ما نتوانیم مدیریت انرژی را به مردم بیاموزیم، با مشکل مواجه خواهیم شد. ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از ایران خارج میشود که بیش از ۷ میلیارد آن وارد کشور عراق می‌شود. ما باید با کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان در این خصوص وارد گفت وگو شویم. یکی از پروژه‌های مهم درخصوص آب منطقه، پروژه گات است که صهیونیست‌ها سرمایه گذاری قابل توجهی در آن کرده‌اند.»

*هشدار رئیس پلیس درباره برخورد با هنجارشکنان حجاب

حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به حواشی پیش آمده پیرامون انتشار تصاویری از برخورد پلیس با چند دختر معترض به حجاب اجباری واکنش نشان داد و تأکید کرد که هر فردی که بخواهد اقدام به هنجارشکنی بکند با برخورد قاطع پلیس روبرو خواهد شد. حسین رحیمی در پاسخ به پرسشی درباره تصاویر منتشر شده پیرامون هنجارشکنی برخی از دختران در نقاط مختلف تهران، گفت: «رعایت شئونات اسلامی در جامعه اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به شهروندان واجب و لازم است اینکه برخی دست به هنجار شکنی و چنین اقداماتی بزنند قطعا با برخورد قاطع پلیس روبه رو خواهند شد. دراین زمینه با مقام قضایی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته است و معنا ندارد که هرکسی بخواهد چنین رفتار‌هایی از خود نشان بدهد.»
کور خوندی رحیمی. پایان شب سیه سپید است: دور نیست مرگتان.
پیمان پایدار

*نوبخت:«با حوادث خانوادگى اخیر حصر برطرف شد»

نوبخت، سخنگوی دولت درباره رفع حصررهبران جنبش سبز تا پایان سال گفت: «آرزو می‌کنیم این اتفاق زودتر بیفتد خصوصا اینکه با حوادث خانوادگى اخیراین حصر برطرف شد. وی با بیان اینکه زمان خیلی چیز‌ها را نشان می‌دهد، مثل همین اتفاقی که من با یک جمله از کنارش گذشتم، گفت: «باش تا صبح دولت بدمد، این همه از نتایج سحر است. به هر تقدیر انشاءالله زمان همه چیز را حل می‌کند آرزو می‌کنیم وحدت و صمیمت ملى بین همه ما پیش بیاید، اما بعضى از دوستان و عزیزان ما کج‌روى می‌کنند و اقداماتى انجام می‌دهند که خودشان و نظام را به دردسر می‌اندازند لذا آرزو می‌کنیم آن‌ها هم منافع ملى را با وجود این همه دشمن خارجى تشخیص دهند و در داخل به جان هم نیفتیم و این حصر به زودى برطرف شود.»
فاطمه سعیدی نماینده مجلس نیز خبر از نظر مساعد روسای قوای سه‌گانه نسبت به رفع حصر داد.
هاهاها.....دیگه خیلی دیره جناب سخنگو ("نو"/ بدبخت).تا قبل از چهل سالگی نظامتان(1397) سرنگون خواهید شد.میگی نه این خط و این نشون.
پیمان پایدار

*اخراج صادق زیباکلام از دانشگاه آزاد

صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی اعلام کرد: «بنده را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات عملاً اخراج کرده‌اند. به این معنا که بنده حدود۲۵ سال با دانشگاه آزاد همکاری داشته‌ام و از سال۱۳۸۶ یعنی از ده سال پیش به‌عنوان عضو پاره‌وقت دانشکده حقوق و علوم سیاسی، واحد علوم تحقیقات بودم و در سال ۱۳۹۰ هم تقاضای رسمی شدن کردم که گروه علوم سیاسی این واحد با درخواست من موافقت کرد و آن را برای مسئولین دانشگاه آزاد ارسال کرد.»
زیبا کلام هم‌چنین گفت: «از اینکه حقوق بهمن‌ماه من را پرداخت نکردند متوجه شدم که اخراجم کرده‌اند. دانشگاه آزاد برای استادی که ۲۵ سال با آن همکاری می‌کرده است، این‌قدر ارزش و احترام قائل نیست که بگوید ما شما را کنار گذاشته‌ایم و به قرارداد همکاری شما پایان داده‌ایم. من باید از طریق اینکه حقوق بهمن ماهم پرداخت نشده متوجه بشوم.»
گفتنی‌ست جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در واکنش به برخی اقدامات فرهاد رهبر مدیریت جدید این دانشگاه به ریاست جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه نوشتند. در این نامه آمده است: «متاسفانه اخیرا مدیریت دانشگاه به بسیاری از اساتید محترم که به صورت عضو نیمه وقت هیات علمی این واحد دانشگاهی که سالها مشغول به فعالیت علمی، پژوهشی و تدریس بوده اند رسما حکم اخراج ابلاغ کرده است. قابل ذکر است که این اساتید جملگی از فرهیختگان برجسته و مبرز در حوزه تخصصی خویش هستند که دانشجویان عموما به واسطه اعتبار ایشان این واحد دانشگاهی را برای تحصیل با کیفیت تر انتخاب کرده اند.»
چشمت کور خایه مال وابسته به نظام. دیر یا زود زیر آبت رو میکشیدن.این همه جا رخ میده.حتی تو آمریکاش هم. 25 سال چرندیات تحویل مردم دادی و مفتخوری کردی بسه. برو کشکت رو بساب.
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment