Tuesday, November 6, 2018

Greece is the only country that celebrates یونان تنها کشوری است


یونان تنها کشوری است که به عنوان یک تعطیل ملی، ورود خود را به جنگ جهانی دوم [ اوکسی یا اوهی(*) "معروف" به فاشیست های ایتالیایی] جشن می گیرد. یونان نه پایان جنگ جهانی دوم و نه خروج نیروهای اشغالگر را جشن نمی گیرد.
بسیاری دلایل پشت سر آنست ، از دولتهای فاشیستی و پادشاهی بگیرید تا عشق مردم نسبت به آنها  و به طور کلی ذهنیت  فاشیستی جامعه یونانی.

حقیقت این است که هیچ نیازی به جشن گرفتن پایان فاشیسم نیست زیرا فاشیسم واقعا هرگز یونان را ترک نکرد، به جای آن .دولت پس از جنگ شد

بنابراین من هرگز به این جشن نادرست و فاشیستی اعتقادی نداشتم (28 اکتبر). تنها رویدادی که جشن گرفته می شود همانا  مقاومت کمونیستها علیه آلمان ها و مبارزه آنها برای رها کردن مردم یونان از اشغال نازی ها ست.

(*)روز اوکسی یا اوهی(+)  یادآور"عدم پذیرش"(*+) اولتیماتوم  دیکتاتور ایتالیایی بنیتو موسولینی در 28 اکتبر سال  توسط نخست وزیر یونان ایوانیس متاکساس1940 ، ضد حمله یونانی ها در مقابل نیروهای ایتالیایی در کوه های پیندوس در طول جنگ یونانی ایتالیایی، و مقاومت یونانی ها در دوران اشغال متحدین .
(+*) که در حقیقت گفت: خوب پس جنگ(+)Ohi /Oxi
Image may contain: 1 person, meme and text
چی میشه اکه بهتون بگم: "من هم شکنجه کردم و هم یونانی ها رو کشتم، من یک دیکتاتور بودم، من هیتلر، موسولینی و شاه خارجی یونان را تحسین می کردم، و یونانی ها جشن میگیرند روزی را که من در واقع هرگز نگفتم "نه" که شروع و نه پایان جنگ دوم جهانی بود ، جنگی که شروع کردم برای اینکه دولت یونان به انگستان بدهکار بود و من فکر میکردم که آنها به ما کمک می کنند که ببریمش ولی آنها نکردند، و من در سال 1941 مردم و در نتیجه پ
 اگر به تو گفتم من شکنجه کردم و کشتم یونانی ها را، که یک دیکتاتور بودم، هیتلر و موسولینی و شاه خارجی یونان را تحسین میکردم ، و یونانی ها روزی را جشن میگیرن که من هرگز در واقع نگفتم 'نه' که شروع و نه پایان جنگ جهانی دوم بود، جنگی که من شروع کردم زیرا دولت یونان بدهکار انگیس ها بود و من فکر میکردم که به ما کمک می کنند که ببریم اما آنها اینکار را نکردند، و من در سال 1941 از دنیا رفتم و در نتیجه پایان آن را ندیدم؟"
ایوانیس متاکساس
تهیه، ترجمه و تلخیص از : پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment