Sunday, June 23, 2013

مرگ افشین اسانلو باید پیگیری شود
 افشین اسانلو زندانی سیاسی و راننده سابق شرکت واحد ، در زندان رجائی شهر درگذشت. او در دادگاهی به زندان محکوم شده بود که از داشتن وکیل محروم بود و در حالی که جرم او سیاسی و امنیتی عنوان شده بود، هیچ هیات منصفه ای در دادگاه حضور نداشت. او تحت بازجوئی‌های شدید قرار گرفته بود، به طوری که پس از بازجوئی به شهادت سایر زندانیان تعدادی از دندان‌های او شکسته بود و آثار ضرب و جرح در بدن او باقی بود.

این امر در حالی اتفاق می‌افتد که سایر فعالان کارگری و خانواده‌هایشان تحت فشارهای فزاینده‌ای قرار گرفته‌اند.

پس از بازگشت بهنام ابراهیم زاده به زندان، حال فرزند او، نیما که در حال شیمی درمانی است، وخیم شده به طوری که ملاقات‌کنندگان او در بیمارستان از افسردگی و رنج مضاعف او خبر می‌دهند.
...
همسر رضا شهابی مورد بازجویی قرار گرفته و همسر علی نجاتی محاکمه شده است.
شاهرخ زمانی مورد بدرفتاری‌های زندان بانان قرار دارد و محمد جراحی به رغم توصیه پزشکان برای ادامه درمان در خارج از زندان، همچنان در شریط سختی در زندان تبریز به سر می‌برد. رضا شهابی نیز شرایط مناسبی در زندان ندارد.
هم چنین پدرام نصرالهی، جلیل محمدی، وفا قادری، شاهپور احسانی راد و دیگر فعالان کارگری یا دوران زندان و بازجویی را می‌گذرانند یا تحت پیگرد قضایی قرار دارند.

به نظر می‌رسد همه‌ی این فشارها به فعالان کارگری به این دلیل وارد می شود که مشکلات اقتصادی ناشی از تورم و گرانی‌های مضاعف و بیکاری فزاینده، زندگی را برای کارگران به شدت دشوار کرده است و مسوولان به جای حل این مسایل، نگرانی خود را از تمام شدن طاقت کارگران و اقدامات جدی‌تر آنان، به این گونه نشان می‌دهند.

کانون مدافعان حقوق کارگر خواستار پیگیری مرگ افشین اسانلو در زندان گوهر دشت بوده و از تمامی نهادهای کارگری و مردمی داخلی و بین‌المللی می‌خواهد که با وحدت و همدلی بیشتر خواستار توقف فشارهای فزاینده بر فعالان کارگری و اجتماعی شوند تا از چنین فجایعی جلوگیری شود.

ما خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمام زندانیان سیاسی و کارگری هستیم.

No comments:

Post a Comment