Wednesday, July 1, 2015

خشونت و خشونت جنسی یعنی چه؟

خشونت و خشونت جنسی یعنی چه؟

ترجمه از: سارا نبوی
به عاریه گرفته شده از صفحه اخبار آنارشیستی
خشونت بر ما حکومت می کند، باعث از بین رفتن توانایی ما می شود، اسقلال ما را می گیرد، محدودمان می کند، تعیین کننده سرنوشت ماست،  تاثیر عمیقی بر سلامتی جسم و ذهنمان می گذارد.
 
و خشونت جنسی آزادی و اسقلال ما را می گیرد، برای اینکه ما زن هستیم، از بدو- تولد مانع از رشد توانایی ما می شود، در هر کجا و در هر موردی ما را محدود می کند: زندگی فقط امید داشتن می شود، همیشه فقط امیدداشتن بجای اینکه کاری کنیم.
خشونت جنسی یعنی  توسط رئیس جمهور، رهبر، رئیس، خدا (یا خدایان و یا چیزی مشابه) و پدر، شوهر، همکار یا رفیق…. تحت سلطه بودن،  تحقیر را تجربه کردن در مقابل کسی که در واقع با تو فرقی ندارد اما نه او با تو فرق دارد، او یک مرد است.
 
خشونت جنسی یعنی ، نظرات «او» مهم تر است، یعنی ما هیچ کجا چه در ذهنیت ها، چه در زبان، بحث ها و در تمام مسائل مربوط به سیستم سلسله مراتبی آنها موجودیت نداریم. خشونت جنسی یعنی آنها نه تنها می خواهند از ما کارگران مطیعی بسازند بلکه همینطور زنان حرف گوش کن و زیردست.
خشونت جنسی یعنی اینکه این حاکمان نه تنها می خواهند در مورد خواست ها ی شخصی ما تعیین کننده باشند بلکه همنیطور بدن ما را می خواهند به تصاحب درآورند. چرا که ما برای آنان فقط یک نیروی کار هستیم و نیروی کار در آینده را تامین می بایستی بکنیم. اینکه مردها به خود حق می دهند، ما را طوری تغییر دهند تا بتوانند مثل یک عروسک در دست داشته باشند و براشون هم مهم نیست که ما نه بگوئیم.
 
خشونت جنسی می خواهد که  ما به»کس مون» بها ندهیم، می خواهند که تمایلات جنسی ما را آنچنان کاهش داده و پشت ویترین مغازه ها به نمایش بگذارند: دو تا پستان و یک سوراخ که منتظره تا بهش فرو کنند….
10520577_966039460077064_358056609614016141_n
خشونت جنسی را مادران ما همیشه تجربه کرده اند اما هیچکس به این فکر نیافتاد که فریاد بزند و بگوید»کافی است».
 
خشونت جنسی یعنی از همکار بغل دستی ات برای کار بیشتر درآمدکمتر یا برابرداشته باشی. یعنی اینکه نه تنها رفتار بی شرمانه و استثمار از طرف صاحب کارت را تحمل کنی بلکه می بایستی در مقابل دست درازی هایش هم سکوت کنی.
خشونت یعنی نهادینه کردن مبارزه ای که عاری از محتوا است و طوری تنظیم شده که همه چیز را از بین می برد.
 
خشونت جنسی یعنی حکومت پدرسالاری طوری رفتار می کند که انگار به حق و حقوق ما زنان واقف است و می خواهد آن را به مرحله عمل درآورد و این است که با این حیله ما را به سکوت  دعوت می کند، چرا که از این طریق می تواند به خشونت ها ادامه دهد. خشونت جنسی کارت شناسایی توست که حتی اگر در روز انقلاب از آسمان سنگ هم ببارد، از مجلس نخبگان حمایت می کنی.

http://digitalresist.blogspot.com/2014/12/was-ist-gewalt-was-ist-sexistische.html
 

No comments:

Post a Comment