Monday, February 4, 2019

#درخواست_مادر_سعید_ملک‌پور_از_دادستان_برای_عفو_فرزندش

 #پس_از_تحمل_۱۰_سال_زندان

https://persian.iranhumanrights.org/1397/11/request-of-mother-of-saeed-malekpour-from-the-prosecutor-to-pardon-her-son-after-10-years-in-prison/?fbclid=IwAR1FP8sBcHXJeO76y3kWBq_LbLMm_JRwnX-9H8f8riaUQFiWJH6VjdmxemQ
کمپین حقوق بشر در ایران
مادر سعید ملک‌پور زندانی که به حبس ابد محکوم است در نامه‌ای به دادستان تهران خواستار آزادی فرزندش پس از ۱۰ سال حبس شده است. اکرم اسماعیل‌زاده در نامه خود از عباس جعفری دولت‌آبادی خواسته تا به «مناسبت چهلمین سال انقلاب» فرزندش را «عفو» کرده و پس از ۱۰ سال زندان بدون حتی یک روز مرخصی آزاد کنند.
مادر سعید ملک‌پور در ابتدای نامه خود که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین حقوق بشر در ایران قرار گرفته خطاب به دادستان تهران نوشته است: «من مادر سعید ملک پور هستم. سعید پدر ندارد و ظاهرا من هم پدر و هم مادر او هستم، اما او بعد از خدا تنها تکیه‌گاه من است که بیش از ده سال است از آغوش مادر دور افتاده و در آغوش زندان و دیوار است. او اگر هر جرمی کرده باشد ده سال سخت که خودتان می‌دانید چندسالش را در انفرادی یا زندان بسته بوده برایش بس است.»
اکرم اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه فرزندش در ۱۰ سال حبس علیرغم آیین‌نامه زندان‌ها حتی برای یک روز هم به مرخصی نیامده است در ادامه نامه خود نوشته است: «به مادری که در سن از پاافتادگی، نیازمند یاری پسرش هست فکر کنید. بعد از اینهمه سال که هر لحظه‌اش برای ما به سالی بوده است حتی مرخصی هم نیامده است. من مطمئن هستم رافت اسلامی جز این است و منِ مادر به رافت اسلامی نظام و شما چشم دوخته‌ام و انتظار دارم با توجه به اینکه همه مراجع ذیربط، از زندان تا کارشناس پرونده، حسن اخلاق و رفتار او را تایید می‌کنند. شما که مدعی العموم و مدافع حقوق مردم هستید طعم رأفت اسلامی را به او بچشانید و با توجه به اینکه رییس محترم قوه قضاییه وعده عفو گسترده و بی‌سابقه داده‌اند، موافقت خود با عفو او در کمیسیون عفو و بخشودگی را اعلام بنمایید تا در چهلمین سال انقلاب او هم در لیست عفو قرار گیرد.»
مادر سعید ملک‌پور در انتهای نامه خود از دادستان تهران نه به عنوان مقامش بلکه به عنوان یک هم‌وطن خواسته تا فرزندش آزاد شود: «من درخواست مرخصی و عفو پسرم را بعد از ده سال از شما دارم. لطفا هرطور صلاح می‌دانید، مقدمات آن را فراهم کنید که همواره دعاگوی‌تان خواهیم بود.»
این نامه از سوی رسانه‌های داخلی مانند سایت انصاف‌نیوز منتشر شده است. آقای ملک‌پور دچار بیمارهای متعددی مانند بیماری قلبی، سنگ کلیه، پروستات و آرتورز زانو است. او در مهرماه ۹۷ پس از حمله قلبی از زندان به بیمارستان طالقانی برای چهار روز منتقل شد. خواهر این زندانی در گفت‌وگویی با کمپین در مهرماه ۹۷ گفته بود که متاسفانه برای معالجه بیماری‌های دیگرش هیچ اقدامی نشده است.
سعید ملک پور، ۴۲ ساله، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف و فعال سایبری دارای اقامت کانادا است. او در سال ۱۳۸۷ برای دیدار خانواده‌اش از کانادا به ایران سفر کرد که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. سعید ملک پور به اتهام توهین به مقدسات که ادعا شد به دلیل مدیریت شبکه وب سایت‌های پورنوگرافیک بوده در مهرماه سال ۱۳۸۹ از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد. این حکم ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به دایره اجرای احکام فرستاده شد. اما شهریور ماه ۱۳۹۲ حکم اعدام با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد. سعید ملک‌پور اتهامات خود را در دادگاهش نپذیرفت.
سعید ملک‌پور در ماه های نخست دستگیری در اعتراف تلویزیونی که از تلویزیون رسمی ایران پخش شد، ادعا کرد که در کانادا و با حمایت یک شرکت آمریکایی اقدام به تاسیس وب‌گاه‌های آویزون، ایران س… و ایکس‌پرشیا نموده است. با این حال پس از آن او در دادگاه بدوی اعترافش را رد کرد و گفت تحت فشار و شکنجه مجبور به چنین اعترافی شده است.
آقای ملک‌پور در اسفند ماه ۱۳۸۷ نامه تکان دهنده ای در شرح آنچه به او گذشته است، منتشر و اعلام کرد: «وقتی از من خواستند که در مقابل دوربین از خریداری یک نرم‌افزار از انگلستان و قرار دادن آن روی وب‌سایت خودم صحبت کنم و بگویم در صورت بازدید اشخاص از این سایت، این نرم افزار بدون آگاهی وی بر روی کامپیوتر او نصب شده و پس از آن کنترل وب کم کامپیوترش حتی زمانی که کامپیوتر خاموش است به دست من می افتد و به این ترتیب من از طریق اینترنت از اتاق خواب افراد فیلم تهیه می‌کردم. با این که من به بازجوها گفتم، چنین چیزی از نظر فنی امکان‌پذیر نیست، آنها پاسخ دادند کاری به این کارها نداشته باش.»

No comments:

Post a Comment