Sunday, June 2, 2019

#مجازات_بی_حجابی_در_معابر_اعلام _شد.

در خبری به گزارش "ایسنا" سردار سلیمان ملک زاده، جانشین معاون حقوقی و امور مجلس ناجا حول و حوش "بی حجابی" چنین گفت:  در تبصره ماده 638  قانون مجازات اسلامی قانون گذار به طور واضح عنوان کرده زنانی که بدون حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از 10 روز تا دو ماه یا از 5 هزار تا 50 هزار تومان جزای نقدی محکوم می شوند.
------------------------------------------------

پسگفتار

اینکه رژیم قرون وسطی اسلام ناب محمدی در حقنه کردن سیاست حجاب اجباری،آنهم پس از چهل سال، شکست مفتضحانه ای
خورده جای هیچ شک و شبهه ای نیست. و اینکه برای اکثریت، حداقل 75 تا 80 درصد، دختران و زنان حجاب "مشکل" اصلی .جامعه نمی باشد- بر خلاف نظر و "فعالیت" شخص منحوس و وابسته به امپریالیسم چون مسیح علی نژاد- نیز امری بدیهی است. ناگفته معلوم است که حق آزادی پوشش و مبارزه علیه حجاب اجباری جزو لاینفک حقوق مدنی زنان هست و تا سرنگونی این رژیم پا برجا خواهد ماند. حال آنکه مشکلات عدیده ای چون نداشتن حق طلاق،حظانت کودک،مقوله صیغه/مردسالاری به توان چند، تبعیض در اشتغال / کار و سهمیه های دانشگاهی در رشته های خاص و غیره(هر چند در این زمینه ها نیز شکست رژیم قطعی بوده و اکثریت دانشگاهیان و فارغ التحصیلان  را دختران و زنان تشکیل میدهند) را باید به عنوان مشکلات اساسی زنان در جامعه ایران بر شمرد.
با این وجود نویسنده این سطور عمیقا معتقدم که نقش وجودی زنان-در تمامی عرصه های اجتماعی فرهنگی سیاسی- به عنوان پاشنه آشیل رژیم ملاها حتمی است. این حکم دیالکتیکی جامعه ایران است. به دیگر زبان : بر خلاف خواست قلبی مرتجعین این زنان(51 در صد جامعه) هستند که نقش اصلی را در تحولات روزمره و انقلاب(ات) آینده ایفا خواهند کرد و طلایه دار رهایی از یوغ ستم سرمایه داری،مردسالاری و دولت در هر شکلش میباشند. 
زنده باد آزادی - زنده باد آنارکوفمینیسم - زنده باد آنارشی
پیش بسوی تشکیل انجمنهای دموکراتیک مستقل محله
تهیه و پسگفتار از: پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment