Friday, September 28, 2012

جنجال بر سر ویدیوی خودارضایی یک نماینده مجلس اسپانیا
شهرزاد نیوز- رسانه های آلمانی زبان در مورد سیاست‌مدار زن اسپانیانی و ویدیوی سکسی چه می گویند؟, ٢٥ شهریور ١٣٩١
سایت اشپیگل آنلاین از انتشار ویدیویی سکسی ازاُلویدو هورمیگوس ، نماینده‌ی 41 ساله‌ی سوسیالیست‌ها در اسپانیا، خبر داد. بیش از این گزارش کوتاه، یادداشت‌های خوانندگان اشپیگل بسیار خواندنی‌ست که زمینه‌ی فرهنگی بخشی از آلمانی‌ها را به مقوله‌ی سکس، اخلاق و حوزه‌ی خصوصی رابطه‌ی جنسی بازتاب می‌دهد.
Hormigos-Welt1
شهرزادنیوز: سایت اشپیگل آنلاین از انتشار ویدیویی سکسی از اُلویدو هورمیگوس، نماینده‌ی 41 ساله‌ی سوسیالیست‌ها در اسپانیا، خبر داد. بیش از این گزارش کوتاه، یادداشت‌های خوانندگان اشپیگل بسیار خواندنی‌ست که زمینه‌ی فرهنگی بخشی از آلمانی‌ها را به مقوله‌ی سکس، اخلاق و حوزه‌ی خصوصی رابطه‌ی جنسی بازتاب می‌دهد. شهرزادنیوز پس از آوردن چکیده‌ای از خبر، گزینه و خلاصه‌ای از ده‌ها یادداشت را گردآورده است. لازم به توضیح است که هیچیک از خوانندگان کنش خانم هورمیگوس را نکوهش نکرده است.
.
انتشار ویدیوی سکسی
اُلویدو هورمیگوس، نماینده‌ی جذاب شهرداری در اسپانیا، دارای شوهر و دو فرزند است. چندی پیش از وی ویدیویی اروتیک منتشر می‌شود که به گفته‌ی هورمیگوس، وی با تلفن همراهش از خودش گرفته بوده است؛ آن هم برای خودش. این فیلم آنچنان سروصدایی راه می‌اندازد که ره‌گذران گاه به وی لقب "فاحشه" می‌دهند و هورمیگوس تصمیم می‌گیرد که از سیاست کناره‌گیری کند.
.
هورمیگوس پس از دو روز از تصمیم کناره‌گیری منصرف می شود و می‌گوید چنان از سوی دیگران برای ماندن تشویق شده که نظرش برگشته است. وی می‌گوید: "من هیچ کار بدی انجام نداده‌ام." و به روزنامه‌ی "ال پیس" توضیح می‌دهد: "من به هیچکس آسیبی نرسانده‌ام، بلکه خودم قربانی هستم." و امیدوار است که این ماجرا بزودی به فراموشی سپرده شود.

سروصدایی برای هیچخواننده‌ای با اشاره به آرزوی هورمیگوس برای فراموشی این ماجرا، نه به اصل موضوع، بلکه به سیاست می‌پردازد و با طنز می‌نویسد: "موضوعات مهم دیگر هم خیلی زود فراموش می‌شوند، در واقع سرکوب می‌شوند."
اما بسیاری از خوانندگان از این سروصدا سر در نمی‌آورند و به نظرشان می‌آید که موضوع را بیش از اندازه بزرگ کرده‌اند. نخستین یادداشت از خواننده‌ای است که می‌پرسد: "آیا او با شوهرش سکس داشته یا با یک نفر بیگانه؟ حالا چرا این همه هیجان؟"

دیگری می‌نویسد: "وای، این نگاه که «سکس بد است» چقدر هنوز نفوذ دارد!"
خواننده‌ای مرد می‌نویسد: "من این سروصدا را نمی‌فهمم. اگر کسی از خودش و یارش چنین ویدیویی بگیرد، قابل سرزنش است؟ اما سرزنش نباید متوجه کسی باشد که این ویدیو را نگاه می‌کند و به زن توهین می‌کند؟ رسوایی در هر صورت برای کسی است که با نیت آزار زن پنهانی این ویدیو را منتشر کرده است. از این موضوع باید ناراحت شد و باید از کسانی که مخفیانه دست به این کار زده‌اند، حساب‌رسی خواست. آنهایی که با اخلاق دوگانه‌ی شهروندان "سر به راه" چه بسا خودشان به فاحشه‌خانه می‌روند و یا معشوقی در روستای همسایه دارند، اما جانماز آب می‌کشند. رابطه‌ی جنسی فقط مسئله‌ی کسانی است که آن را انجام می‌دهند تا جایی که بزرگ‌سال باشند و با خواست خود انجام دهند. و نقطه."
Olvido-Hormigos2
نگاه مثبت به خودارضایی
برخی خوانندگان به موضوع فیلم اشاره می‌کنند که خودارضایی هورمیگوس را روی تخت به تصویر می‌کشد. آنان نه تنها از کُنش او بد نمی‌گویند، بلکه یا از اندامش تعریف می‌کنند یا از این که با خودارضایی نشان می‌دهد زنده است و لذت می برد.
خواننده‌ای می‌نویسد: "پایین از اسب اخلاق، بیرون از زره تنگ؛ چراغ در اتاق خواب روشن است و آرامش حضور دارد. او بچه‌ای را بغل نکرده، بلکه نشان می‌دهد زنده است."
خواننده‌ای دیگر از وودی آلن نقل می‌کند: "خودارضایی حداقل سکس با کسی است که فرد از او خوشش می‌آید."

سطح‌های گوناگون نگاه به سکس
خواننده‌ای از دو سطح متفاوت نگاه به سکسوآلیته در جامعه‌ی اسپانیا و یا حتی آلمان می‌نویسد. از سطحی که با عشق و سکس می‌ستیزد و در این نگاه زن همواره قربانی است.
خواننده‌ای دیگر می‌نویسد: "اسپانیا متأسفانه هنوز شدیدا تحت تأثیر تعصبات است. و درست همان‌هایی که بلندتر فریاد می‌زنند، خودشان بزرگترین کثافت‌کاری ها را پنهان می کنند. رسوایی سوءاستفاده جنسی در کلیسا بیان روشنی است." و ادامه می‌دهد که تنها کسی که باید شرم کند کسی است که ویدیو را منتشر کرده و امیدوار است که عادلانه مجازات شود.
دیگری می‌نویسد: "او کار بدی نکرده که بخواهد برای چیزی طبیعی مکافات پس بدهد. آیا ما به سطح طالبان رسیده‌ایم (این حرف را هر فاشیست مذهبی می‌تواند به خودش بگیرد)؟"
خواننده‌ای دیگر می‌نویسد: "آنها که فریاد "فاحشه" سرداده اند به آینه‌ی خود چه می‌گویند؟ آنها در آینه خودشان را نگاه نمی‌کنند. سکس آَشکارا هیجان‌انگیزترین علاقه‌ است، آنهم به خاطر تابو بودنش."
برخی از خوانندگان از ماندن هورمیگوس اظهار شادمانی کرده‌اند و امیدوارند که او به ایستادگی خود ادامه دهد

http://abaddoncorp.com/olvido-hormigos-video-intimo-sin-censura/.
 
**************************************************
و اما نظر بنده: عمیقا معتقدم که مقوله جنسیت و سکس داشتن(در تمامی جنبه هایش) هنوز که هنوزه یک تابو میباشد, حتی در جوامع به اصطلاح "پیشرفته " غربی !! نظرات و دغدغه های داهیانه زیگموند فروید کماکان تازه و زنده میباشند و بشریت راهی بس طولانی دارد تا  به این پدیده بسیار مهم , زیبا و دلپذیر-بمانند نیازهای اولیه دیگری همچون تغذیه و مسکن - بدیده ساده و طبیعی بنگرد. بحث و جدلهای فرهنگی -اجتماعی سالم و سازنده بگونه ممتد و پیگیرانه میبایست در دستور کار باشند . طبیعتا بخش قلیلی از جامعه بشری -منجمله این نماینده پارلمان اسپانیا -از دیگران جلوتر میباشد و من یکی کلاهم رو واسش برمیدارم . 
پیش بسوی برانداختن تمامی پیش داوری های عقب افتاده - همان تابوها 
زنده باد بشریت آزاد و فرهیخته در تمامی شئون فردی- اجتماعی
پیمان پایدار
    

No comments:

Post a Comment