Saturday, September 29, 2012

در مراسم تشییع جنازه دکتر محمدحسن گنجی

پدر علم جغرافیا و هواشناسی ایران


فریاد دکتر اقتداری و"وظیفه شرعی" حداد عادل

امروز در مراسم تشییع پروفسور گنجی در مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، خبرنگار شبکه 5 به سراغ دکتر منوچهر اقتداری رفت. به یک باره بغض دکتر ترکید. جلوی دوربین با صدای بلند گفت: "بگذارید بگویم که این حکومت، حقوق بازنشستگی گنجی را قطع کرد تا او به نان شب محتاج شود. بگذارید بگویم که اینها حقوق ایرج افشار و محمد امین ریاحی و خیلی‌های دیگر را قطع کردند. به خدا این دولت، این حکومت، با دانشمندان ما بد کرد، بد کرد، بدکرد..."

حداد عادل که کنار استاد ایستاده بود، لابد فکر کرد "وظیفه شرعی" او حکم می‌کند که این شبه افکنی نسبت به "نظام مقدس" را جواب بدهد. با قیافه‌ای معصومانه و حق به جانب رو به دوربین قرار گرفت و گفت: "البته بنده باید توضیح بدهم که در ده سال گذشته حقوق بازنشستگی این عزیزان از نو برقرار شد."

حدود دو سال پیش که با دکتر گنجی مصاحبه کردم، دکتر با دلی شکسته گفت: "بعد از 37 سال خدمت در دانشگاه تهران با رتبه استادی و در پست معاونت دانشگاه بازنشسته شدم. پنج سال بعد که انقلاب شد، حقوقم را قطع کردند. حالا بعد از بیست و چند سال که حقوق نگرفته‌ام، ماهی 600 هزارتومان به من می‌دهند. آیا این در شأن مقام و خدمات من است؟"

دکتر می‌گفت: "اول انقلاب که حقوقم را بریدند، به یک دارالترجمه رفتم. برای ترجمه شناسنامه 15 ریال و برای ترجمه گواهینامه تحصیلی 35 ریال می‌گرفتم و این طور زندگی می‌کردم. حتی مجبور شدم کتابخانه‌ام را که بزرگ‌ترین سرمایه‌ام بود، بفروشم."
*****************************
 
اونوقت حقوق ماهانه یه مشت ملای بی سروپا ,در مجلس کثیف اسلامی, سه میلیون تومانه!! خود بخوان حدیث این مجمل
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment