Thursday, October 31, 2013

نقل قولهائی از سرکردگان امپریالیسم یانکی

نقل قولهائی از سرکردگان امپریالیسم یانکی
 

 تهیه و تلخیص از: پیمان پایدار
-------------------------------

1.کالین پاوول*, وزیر امور خارجه 'جورج بوش پسر' در اوایل تهاجم وحشیانه به عراق چنین گفت:"دقیقا کمیت مورد علاقه من نیست".و این موقعی بود که سربازانشان در عملیات ددمنشانه"توفان در صحرا"عراقی ها را قتل عام میکردند.
*Colin Powell 
******
2.'جورج بوش پدر' پس از سرنگونی  هواپیمای مسافربری ایرانی, توسط موشک از روی ناوگان نظامیشان , بر روی آبهای خلیج فارس, و در توجیه عمل کریه شان, چنین گفت:"هیچگاه به نمایندگی آمریکا از کسی عذر خواهی نخواهم کرد. علاقه ای به وقایع اتفاقیه ندارم." در آن سانحه هوائی, یا بهتره گفته بشه جنایتی بیشرمانه , 290 انسان بیگناه جان خود را از دست دادند.
تازه ,پلیدتر از آن ,رژیم منفور اسلامی غرامتی را که بعدها آمریکا متقبل شد به خانواده داغداران بپردازد را با بیشرمی هر چه تمام رد کرد.
******
3.جورج کنان* (مدیر وزارت امور خارجه و برنامه ریزی سیاسی , آمریکا) در سال1948چنین گفت: "ما 60% منابع طبیعی دنیا را تحت اختیار داریم و فقط 6.3%جمعیت آنرا. بهمین خاطر مورد حسادت واقع میشویم. برنامه آینده ما ایجاد مدلی از روابط میباشد که بما اجازه دهد این اختلاف را حفظ گردانیمما نمی بایستی امروزه خودمان را با ایده استطاعت ایثار گول بزنیم. برای حفظ این اختلاف می بایستی که از هرگونه احساسات(سانتیمانتالیسم) و تمامی خواب و خیال / هوس (فانتزی) هایمان انصراف کنیم.ما می بایستی از صحبت کردن در مورد اهداف مبهم و غیر واقعی بمانند حقوق بشر,  ارتقا دادن سطح زندگی و دموکراتیزه کردن جلوگیری کنیم."
*George Kennan  
******
4.ویلیام لوونی* ژنرال ارتش آمریکا, در پی ده هزار ماموریت جنگی در شروع تهاجم به عراق در سال 1999 ,با اشاره به کشتار هزاران نفرازمردم غیر نظامی/بیدفاع عراقی چنین گفت :"اگر رادارهایمان روشن شوند,موشکهای زمین به هوایشان را منفجر میکنیم.آنها میدانند که ما صاحبان کشورشان هستیم.ما شیوه زندگی کردن و سخن گفتن را به آنها دیکته میکنیم.و این عظمت آمریکا میباشد.بخصوص وقتی که در اینجا کلی نفت موجود میباشد."
*William Looney

*********************
در تقابل با سخنان وقیحانه فوق الذکر, بد نیست که از رمزی کلارک* ,دادستان کل آمریکا در دوران رئیس جمهوری لیندون جانسون (1968-1963)که بعدها-از دهه 1980-به اینطرف یکی از معدود سیاستمدارانی بوده که به طبقه حاکم امپریالیسم آمریکا پشت کرده و علیه جنگ طلبی های اربابان قبلی اش موضع گیریهای مترقیانه اتخاذ کرده,نیز در اینجا نقل قولی آورده شود.او چنین گفته است:  
"بزرگترین جرم و جنایت  از جنگ جهانی دوم تا به امروز سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا بوده است."
*Ramsey Clark

No comments:

Post a Comment