Sunday, May 1, 2016

اول ماه می 2016 مطابق با 12م اردی بهشت 1395 -روز جهانی کارگران- بر کارگران و زحمتکشان جهان فرخنده باد

اول ماه می 2016 مطابق با 12م اردی بهشت 1395 -روز جهانی کارگران- بر 
کارگران و زحمتکشان جهان فرخنده باد

 سیستم منحوس جهانی سرمایه داری ازسال 2008 (1389) به اینطرف در بحرانی عمیق بسر میبرد. اینبار سیر دوره ای-سیکل وار- تضاد کار و سرمایه را میبایست در پشت وامهای آنچنانی پدیده مسکن جست : بی خانمانی  8 میلیون خانواده و تصاحب شدن خانه هایشان توسط زالو صفتان سیستم بانکی در آمریکا و بیکار شدن 6 میلیون نفر دیگر را در موسسات اعتباری/بانکی  آمریکا بدنبال داشت.  در پی این بحران, اکثریت کشورهای مرکز(آمریکا و اروپائی ها و ژاپن) تا به امروز نتوانسته اند این مشکلات را از سر خود باز کنند. بحران بیکاری در میان جمعیت کثیری از جوانان در اروپا و به پیوست آن - برای انباشت هر چه بیشتر سرمایه با کشیدن شیره زحمتکشان و بالطع سیر نزولی کیفیت زیستیشان- قوانین بغایت فوق ارتجاعی ضد کارگری در اروپا, بخصوص در فرانسه ایتالیا اسپانیا یونان ...., باعث شده که ,مجددا, در یکماه گذشته تظاهرات وسیعی دامنگیر کشورهای فوق الذکر گردد . 

 حال آنکه, در اکثر کشورهای پیرامونی , از آسیا بگیر تا آفریقا و آمریکای جنوبی ,از یکطرف موج بیکاری توام با رکود و خمود اقتصادی باعث تشدید هر چه بیشتر بحرانهای سیاسی اجتماعی گردیده, و از طرف دیگر جنگهای خانمانسوز امپریالیستی در خاور میانه(بکمک و یاری صهیونیستهای اسرائیلی و خود شیرینی دولت منفور عربستان) فقط به عراق و سوریه و افغانستان ختم نشده بلکه دامن یمن و لیبی و سومالی و سودان را نیز گرفته و از قبل آن زراد خانه های تسلیحاتی امپریالیستی آمریکا و فرانسه و انگلستان نان چربی را به سفره  خود به ارمغان آورده اند. و طبعا چیزی جز مرگ و نیستی و خرابی زیر ساختهای اقتصادی اجتماعی فرهنگی این جوامع را به همراه نداشته و بالطبع آنها را به عصر حجر سوق داده است. 

در مورد کشور ما ایران, بحران سیاسی ناشی از مساله هسته ای بالاخره با قرارداد کشورهای پنج + یک با دولت جنایت پیشه اسلامی (از نوع داعش شیعه اثنی عشری), یا همان  ترکمن چای دوم , در وحله اول "نور امیدی" در دل رهبران خونخوار بخشید!! حال آنکه پس از گذشت سه ماه از پیاده کردن تمامی شرایط 'کاپیتالیزاسیون' عصر نوین توسط دولت نئولیبرال و چاکر منش روحانی, آمریکا با کمال وقاحت  نه تنها به "قولهایشان" جامعه عمل نپوشانده اند و 100 میلیارد دلار بلوکه شده را باز پس نداده اند بلکه  اجازه مراودات بانکی دلار را نیز از رژیم اسلامی دریغ ورزیده اند !! تازه, قوز بالا قوز ,همانا, مصادره دو میلیارد دلار از پولهای رژیم ایران(بمانند دزدان سرگردنه کابوهای قرن  نوزدهم "غرب وحشی") ,از قرار, به عنوان "غرامت" جنایت باند حاکم رفسنجانی در پایگاه نظامی آمریکا در جنوب لبنان ,در بیش از سه دهه پیش, و بدرک واصل شدن 250 سرباز از نیروی دریایشان, خشم شخصیت کریه  خامنه ای و روحانی مزدور و خایه مالی چون ظریف را  نیز بهمراه داشته است!! 

تاسف بارتر از همه این بازیهای سیاسی و پیامدهای اسفبارش همانا بخاک سیاه نشستن میلیونها نفر از "هموطنامان" میباشد: بیکاری پنج میلیونی, اعتیاد 6 میلیونی و 6  میلیون خانوار بی بضاعت پا بسن گذاشته ....و...و...بیشتر از پیش  یاس و نا امیدی بر قلب و روان اکثریت افراد جامعه سایه افکنده است ...کسانی هم که مثلا کار دارند میبایست با دو یا حتی سه کار امرار معاش کنند. سخن کوتاه : شرایط عمیقا بحرانیست. اینکه چه زمان, چه کسانی و چگونه, و حتی اگر-مجددا- جرقه ای , شورشی , قیامی و یا  نافرمانی مدنی ای -هر چند کوچک- رخ دهد را  .میبایست منتظر ماند و دید

  اما, باکی نیست .چرا که  بقول معروف "پایان شب سیه سفید است"!! حکم دیالکتیکی تاریخ این درس را بما داده و میدهد که اگر , پس از شکست قیام پرشکوه بهمن 57 ,هر ده سال یکبار(1388/78/68/1358) خیزش و جهشی در جامعه رخ داده, شاید مجددا بتوان حرکتی مردمی را در دو سال آینده چشم انتظار بود !!
بامید آنروز .
سرنگون باد رژیم فوق ارتجاعی ولایت وقیح
زنده باد آزادی- زنده باد آنارشی
پیمان پایدار   

No comments:

Post a Comment