Monday, April 21, 2014

به اعلامیه جهانی حقوق بشر‌ اهمیتی نمی‌دهیم

مشروعیت نظام ربطی به رای مردم ندارد





لاریجانی: کسانی که اعلامیه جهانی حقوق بشر را نوشتند، بر چه اساسی کرامت انسانی را تفسیر کردند؟؛ هیچ منبعی جز قرآن نمی‌تواند کرامت انسان را تفسیر کند.




صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین، طی سخنانی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی به مباحث حقوق بشری مطرح شده توسط غربی‌ها انتقاده کرده، اعلامیه جهانی حقوق بشر را رد کرد و گفت که مشروعیت نظام وابسته به رای مردم نیست.

رییس قوه قضاییه گفت: غربی‌ها «به ما خرده می‌گیرند که چرا قصاص می‌کنی در حالی که در کنارش نسخه می‌نویسند که باید به هم‌جنس‌بازان اجازه زندگی و فعالیت بدهید». وی ادامه داد: «باید از غرب پرسید شما که داعیه کرامت انسان و حفظ این کرامت را دارید آیا این کرامت را در همجنس‌بازی می‌بینید؟».

صادق لاریجانی ادامه داد: «آن‌ها به جای اینکه از ما به واسطه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر تشکر و تقدیر کنند که کشورشان از لوث مواد مخدر پاک مانده، می‌آیند و ما را به خاطر اعدام قاچاقچیان مواد مخدر محکوم می‌کنند».
رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی با ذکر این‌که «برای ما اصلا اهمیتی ندارد که این‌ها چه چیزی می‌گویند»، گفت: «آن‌ها به خیال خودشان برای انسان مسیر زندگی مشخص می‌کنند در حالی که تنها کسی می‌تواند برای انسان مسیر زندگی مشخص کند که انسان را خلق کرده و آن کسی نیست جز حق‌تعالی».

آملی لاریجانی به اعلامیه جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: «در مقدمه این اعلامیه بحث کرامت انسانی مطرح شده است. کسی می‌تواند در این خصوص صحبت کند که خالق انسان باشد و قرآن انسان را می‌شناسد... کسانی که اعلامیه جهانی حقوق بشر را نوشتند چه کسانی و از کجا بودند و بر چه اساسی کرامت انسانی را تفسیر کردند؟ گفتند ازدواج امری فردی است و عقل اقتضا می کند این حرف ها را نپذیریم. اساس تعالیم ما تعالیم انبیای الهی است».

وی همچنین گفت: «برخی مشروعیت نظام‌ها را در رای مردم می‌بینند اما ما معتقدیم رای مردم در به فعلیت رساندن یک نظام مشروعیت دارد» و ادامه داد: «مگر در خوبی و بدی یک فعل رای مردم تاثیر‌گذار است که آن‌ها برای مشروعیت یک نظام رای مردم را باعث مشروعیت می‌دانند».

لاریجانی اساتید دانشگاه حقوق را نیز زیر سوال برده، گفت: «امروز در دانشگاه‌های حقوق ما همین مسائل غربی‌ها درباره حقوق جزا مطرح می‌شود که ما می‌دانیم آبشخور آن‌ها در کجاست و نگاه غربی در پس ذهن آن‌ها وجود دارد».

***************************

این بیشعورها(1) اگر قرار بود از تاریخ درس بگیرند که کماکان اندرخم فلسفه و بینش عقب گرای اسلامی کنگر نمیخوردند و لنگر نمی انداختند; و بجای ریشه یابی علتها به معلولها  نمی پرداختند!!علت فروش مواد مخدر همانا بیکاری مزمن در سیستم کثیف سرمایه داری میباشد.(بماند که بخشی ازبورژوازی جهانی از قبل این کالا, بعد از تجهیزات نظامی, بیشترین سود را به بانکهایشان سرازیر میکند و تا سیستم منحوس سرمایه پابرجاست کشت خشخاش و....تولید ,توزیع و فروش مواد مخدر ادامه خواهد داشت و "مبارزه" با آن حرفی پوچ بیش نیست). و آنهائی که آنرا مصرف میکنند نیزعمدتا از فرط فشارهای روحی - روانی ناشی از نبود کار ونداشتن حداقل معیشت,نبود حمایتهای دولت ,جامعه و اطرافیان در زندگی نشات میگیرد.(باز در اینجا از استفاده "تفریحی" مواد مخدر توسط طبقه مرفه در اینجا فاکتور میگیرم). وناگفته نماند ,این مسئله نه صرفا در ایران که در تمامی دنیا صدق میکند و طبیعتا قانونی جهانشمول میباشد.

(2)در مورد اعدام نیز بایستی اذعان داشت که نه تنها ثابت شده که هیچ تاثیری در کم کردن اجرام نگذاشته و نمیگذارد, بلکه, برعکس خشونت حاصل از آن جامعه بشری را به قهقرای بربریت فرو برده, سرخوردگی و افسردگی ناشی از آن نیز به این زودی ها از دامان جامعه زدوده نمیشود.

(3) حقوق بشر نیز غرب و شرق نمیشناسد وعقل سلیم نیز بر آن صحه میگذارد: تغذیه سالم , داشتن محل سکونت(خانه),کار و بیمه های اجتماعی-ازبیمه درمانی گرفته تا حقوق بازنشستگی-  جز چهار اصل ابتدائی حقوق بشر میباشند.(در مورد حق مسلم هم سکس گرایان درجامعه جهانی-منجمله در ایران- در  جائی دیگر به آن خواهم پرداخت).اینکه  در مرحله کنونی سرمایه داری نئو لیبرال (خصوصی کردنها و نابودی تمامی دستاوردهای مبارزاتی100 سال گذشته طبقه کارگر از قبیل 8 ساعت کار و...)حتی در غرب نیز  به حقوق بر شمرده فوق الذکر وقحی نگذاشته و نمی گذارند و بالطبع روز بروز, در تمامی جوامع, تفاوتهای طبقاتی بیشتر گردیده و فقر و فلاکت گسترش یافته نیز بر همگان آشکار میباشد. بیهوده نیست که در این مورد رژیم ملاها یکی از بهترین نمونه های تز "مسامحت واشنگتن" میباشد و گل سر سبد بانک جهانی و صندوق بین المللی مالی/پول برای گرفتن وامهای آنچنانیست. بزبان دیگر, برای قطع سوبسیدها و بالا بردن قیمت آب , برق, گاز, نفت و اجناس غذائی رژیم ملاها نمره بیست گرفته است. 
فقط اگر مسئله اتمی حل گردد( بخوان اسرائیل راضی نگاه داشته شود) وحمایت ملاها از رژیم منفور اسد در سوریه  تعدیل گردد ,عمیقا معتقدم رژیم ملاها میتواند روی امپریالیستها حساب باز کند و خیالشان تخت باشد.صد البته, طبق معمول ثنواتی,  با رشد و گسترش بیش از پیش مبارزات گوناگون, از مبارزه طبقاتی گرفته تا ملیتها,زنان و جوانان... در ایران این موازنه میتواند بهم خورده و بنفع "آزادی" و "عدالت" تغییر کند و سرنگونی رژیم ددمنش اسلامی را بهمراه داشته باشد.در این صورت  فصل دیگری از مبارزات برای جامعه ایران فرا خواهد رسید.
بامید آنروز روزشماری میکنیم .
سرنگون باد تمامیت رژیم فوق ارتجاعی سرمایه داری رانت خوار و فاسد ملاها
زنده باد آزادی, برابری و مبارزه برای تحقق آنارشی
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment