Monday, April 21, 2014

قوچ زخمی در ایرانشهر، شکارچی خود را کشت

exilesactivist.wordpress.com

از صفحه : فعالان در تبعید

23895فعالان در تبعید: پنجشنبه ۹۳/۱/۲۸، دو شکارچی غیر مجاز در تلاش برای بریدن سر یک قوچ زخمی در استان سیستان بلوچستان، با واکنش تهاجمی حیوان مواجه شدند که منجر به مرگ یکی از شکارچیان شد.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، این دو شکارچی که دارای سابقه تخلف نیز بوده اند، در منطقه شکار ممنوع بزمان در استان سیستان و بلوچستان، با حمله حیوان زخمی از شلیک گلوله، به ته دره سقوط کردند.

پیشتر شکارچیان مذکور در  محدوده ای کوهستانی و صعب العبور، با نام “دره آهو”، این قوچ وحشی را در ارتفاعات هدف گلوله قرار داده و حیوان را زخمی کرده بودند.

رئیس اداره محیط زیست ایرانشهر در این باره گفت: پس از زخمی شدن حیوان، یکی از شکارچیان خود را به قوچ زخمی رسانده و زمانیکه قصد بریدن سر حیوان را داشته با واکنش تهاجمی قوچ زخمی مواجه شده و پس از برخورد با دیواره های سنگی به عمق حدودا ۵۰ متری دره سقوط می کند.

محمدانور هاشم زهی افزود: پیکر بی جان این شکارچی پس از حدود ۱۰ ساعت تلاش با کمک مردم محلی از انتهای دره ، به بالا کشیده شده و به شهر بزمان منتقل شده است.

مقابله با شکارچیان غیر مجاز، یکی از دغدغه های  پرهزینه، گارد محیط زیست “محیط بانان” است که با عدم حمايت حقوقى، نقص قوانين و تفسير حاصل از “علم قاضی”، تبدیل به امری  مخاطره انگيز شده است.

کشته شدن محیط بانان در درگیری با شکارچیان، صدور احکام اعدام براي اینان، ترديدهای جدي براي اينان در نحوه مقابله با شکارچيان ايجاد کرده و موجب گستاخی بيش از پيش شكارچيان غيرمجاز شده است.

آمار دقيقي از کشته شدن محيط بانان در درگيري با شکارچيان و يا حوادث در حين کار وجود ندارد اما در مرداد سال ۹١، آقای سپهر سليمى، فعال محيط زيست، به کشته شدن ١١٣ محيط بان در ٣ سه دهه اخير اشاره کرده و گفته است که تعداد محيط بان های کشته شده در سالهای اخير توسط شکارچيان بيش از يوزپلنگهاي کشته شده است.

به گفته وى، ١١٣ محيط بان شهيد در کنار صدها محيط بان مجروح و آسيب ديده آمار دردناکی است از آنچه که شکارچيان با پاسداران زيست بوم اين سرزمين کرده اند. سليمی ياد آورشد: تنها در دو و نيم سال گذشته ٨ محيط بان توسط شکارچی ها کشته اند.
****************** 
وقتی در جامعه ایران کنونی برای جان انسانها پشیزی ارزش قائل نیستند و هر روزه از فرط فقر, گرسنگی, سئو استفاده از مواد مخدر, اعدام , شکنجه, زندان , تجاوز به عنف,سرطان های متعدد , هوای ناسالم در شهرها ,تصادفات جاده ای و.... جان صدها نفر از دست میرود; وقتی جنگ امپریالیستی که میتوانست یکسال و نیم بیشتر طول نکشد,چرا که فکر میکردند رژیم ساقط میشود ولی از آنجائی که نشد که بشه و صدام پیشنهاد پایان جنگ را داد ولی خاندان ملایان ددمنش پیرو خط خمینی خونآشام نپذیرفت و آنرا به هشت سال کش دادند و جان یک میلیون انسان بیگناه گرفته شد و دو میلیون آواره و کلی معلول و...ببار آورد و...میخواهید که به جان 113 محیط بان و چند صد حیوان در شکارگاهها اهمیت داده شود!؟ هیهات. ولی همینقدر خوشحالم که قوچ زخم خورده این داستان , بمانند بعضی از گاوهای خنجر خورده در صحنه گاوبازان وحشی در اسپانیا و... ,توانست انتقامش را از یکی از شکارچیان بگیرد و او را به پرتگاه سوق دهد. شاید مرگ این شکار چی درسی شود,هر چند بعید میدانم , برای جانیان دیگری که چه بطور"قانونی" و چه "غیر قانونی" به شکار حیوانات زبان بسته میروند.
ننگ و نفرت نثار شکارچیان ,چند برابر, از خود بیگانه در ایران و جهان
زنده باد عشق به حیوانات که ما انسانها مسئول حفاظت از آنها می باشیم.
پیمان پایدار 

No comments:

Post a Comment