Sunday, July 2, 2017

افشای راز تردید حسن روحانی!!



اگر سایر کاندیداهای ریاست‌جمهوری در انتخابات اخیر رویای پاستور را برای نیل به قدرت در سر می‌پروراندند، حسن روحانی آینده را در کابوس‌های شبانه‌اش می‌دید. کابوس‌هایی که در حال محقق شدن هستند و شاید نقطه پایانی هم برایشان وجود ندارد. انگار روحانی چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرد ...

وقتی اطرافیان روحانی هم در امان نیستند

روزنامه آفتاب یزد نوشت: «درست یک سال پیش در چنین روزهایی مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از نزدیکان مرحوم آیت‌الله هاشمی از «تردیدِ روحانی» سخن گفت. شبهه‌ای که روحانی را محصور و محیط خود کرده بود و او را از حضور مجدد در پاستور باز می‌داشت. در آن روزها بسیاری از فعالان عرصه سیاست، «شکِ روحانی» را ناشی از سنگ‌اندازی‌های مخالفان دولت می‌پنداشتند؛ هجمه‌هایی که بیشتر متوجه برجام، بزرگ‌ترین دستاورد دولت یازدهم و همین طور زنان و مردان اصلاح‌طلب کابینه بود که روحانی را از پیمودن ادامه راه بازمی‌داشت. اما به هر روی حسن روحانی خود را از بند تردید‌ وارهانید و به میدان آمد و توانست با به دست آوردن ۲۴ میلیون رای اعتماد، دیگر بار بر مسند ریاست‌جمهوری بنشیند.


حال که تنها یک ماه مانده به تشکیل کابینه دولت دوازدهم می‌توان شک و شبهه منتخب ملت ایران را به‌ گونه‌ای دیگر تفسیر کرد و آن را ناشی از آینده‌نگری‌های او دانست که متاثر از شرایط آن روزگار بود. در آن زمان هجمه‌ها کمتر از زبان کنشگران سپهر سیاسی ایران بیان می‌شد و بیشتر از میتینگ‌های اصولگرایانانه و میکروفن‌های صداوسیما به گوش می‌رسید اما از زمان پیروزی روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۶ تا هنگام نگارش این سطور ، گروهی هر چند اندک به شکلی علنی به تقابل با رئیس‌جمهوری پرداخته و جنگ سرد و نرم را توامان علیه حسن روحانی به راه انداخته‌اند؛ به طوری که در آخرین جمعه ماه مبارکرمضان و در گردهمایی روز قدس علیه رئیس‌جمهوری شعار می‌دهند و ۳ روز بعد، پیش از اقامه نماز عید سعید فطر، در مقابل ملت ایران و با حضور خود روحانی به او کنایه می‌زنند. وقایعی که می‌توان آنها را کابوس‌های رئیس دولت یازدهم دانست که او را برای ادامه راه به تردید انداخته بود اما به هر روی امروز این کابوس‌ها به واقعیت تبدیل شده و یک به یک در مقابل روحانی ظاهر می‌شوند.



همه تردیدهای روحانی



اگر سایر کاندیداهای ریاست‌جمهوری در انتخابات اخیر رویای پاستور را برای نیل به قدرت در سر می‌پروراندند، حسن روحانی آینده را در کابوس‌های شبانه‌اش می‌دید. کابوس‌هایی که در حال محقق شدن هستند و شاید نقطه پایانی هم برایشان وجود ندارد. انگار روحانی چنین روزهایی را پیش‌بینی می‌کرد و از آینده خود بر اساس تجارب به‌ دست آمده‌اش آگاه بود که نمی‌خواست یک بار دیگر پای در ره بگذارد؛ چرا که قریب به دو ماه است ملت ایران و منتخب آنها درگیر هجمه‌های سریالی مخالفان دولت هستند. به‌ راحتی و بدون واکاوی می‌توان مروری داشت بر همه حوادثی که به شکلی علنی از زمان پیروزی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری بر او گذشته است.



مداحی یا ...؟



کمتر کسی در تصورش می‌گنجید که زمانی ‌تریبون‌های مذهبی و رسمی کشور تبدیل به محلی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی شوند اما تاریخ ایران‌زمین ثابت کرده است که هیچ واقعه‌ای غیر ممکن نیست. روز دوشنبه پیش از اقامه خطبه‌های نماز عید فطر زمانی که صداوسیما از شبکه‌های خود به پخش مراسم عید فطر می‌پرداخت و میلیون‌ها بیننده در حال تماشای آن بودند، شخصی به نام میثم مطیعی در قامت مداح اهل‌ بیت پشت‌ تریبون ‌ظاهر شد تا به مداحی‌ و روضه‌خوانی بپردازد. اتفاقی که همه‌ ساله پیش از آغاز نماز عید سعید فطر روی می‌دهد. مطیعی اما مراسم آن روز را با میتینگ سیاسی به اشتباه گرفته بود؛ چرا که به جای روضه‌خوانی به قرائت اشعار سیاسی پرداخته که هر مصرع و بیتش کنایه به حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم و دوازدهم بود. او در این شعرخوانی سیاسی خود روحانی را خطاب قرار داد و چنین گفت: «ای نشسته صف اول نکنی خود را گم.... جسم برجام چو روحش به فنا رفت که رفت... ذوق بیهوده ز برجام خطا بود خطا... هر چه می‌شد از کیسه ما برد که برد.... برد - برد این بود؟ آری همه را برد که برد»



این مداحی پر حاشیه در محضر رئیس‌جمهوری و سایر سران نظام و همین طور در مقابل دیدگان میلیون‌ها ببیننده با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. بسیاری آن را هتک حرمت روزه‌داران می‌دانستند و اشعار مطیعی را توهین به ۲۴ میلیون نفر از جمعیت مردم ایران؛ تا جایی که علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آن را عقده‌گشایی و بیانیه‌ای سیاسی نامید. حجم واکنش‌ها به اندازه‌ای بود که رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه را مجاب به پاسخگویی کرد. سیدرضا تقوی توپ را به زمین ستاد اقامه نماز جمعه تهران انداخت و گفت: «من از این موضوع بی‌اطلاعم و چیزی نشنیده‌ام اما در هر صورت موضوعاتی از این دست ارتباطی به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ندارد، بلکه ستاد برگزاری نماز جمعه تهران باید در این‌ باره پاسخگو باشد.» ستاد اقامه نماز جمعه هم در اظهاراتی عجیب عنوان کرد که متون قرائت شده در نماز جمعه از پیش خوانده نمی‌شوند! محمدباقر پیشنمازی، رئیس ستاد اقامه نماز جمعه در این باره گفت: ما همان طور که از دانشجویانی که پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی می‌کنند یا از سایر سخنرانان پیش‌ از خطبه‌ها درخواست ارائه متن سخنانشان را نداریم، از مداح نماز عید فطر هم چنین درخواستی نداشته‌ایم و اساساً طرح چنین تقاضایی از مدعوین و سخنرانان مراسم‌ خودمان را بی‌احترامی به آنان تلقی می‌کنیم. بنابراین در مراسم صبح دوشنبه همچنین درخواستی از مداح مراسم نکرده بودیم و پیش از قرائت این اشعار اطلاعی از مضمون آن نداشتیم.»



این در حالی است که حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهوری، خواهان عذرخواهی رسمی ستاد اقامه نماز جمعه شده است و در گفت‌وگو با جماران، شعرخوانی سیاسی مطیعی را از قبل هماهنگ‌شده دانسته است. او در این باره گفت: «پذیرفته نیست که ستاد اقامه نماز جمعه تهران از محتوای اشعار این مداح بی‌اطلاع بوده باشد، زیرا کسانی که برای مراسم نماز جمعه دعوت می‌شوند؛ اعم از مداح، سخنران پیش از خطبه‌ها و حتی کسی که شعارها را بیان می‌کند، با دقت از سوی این ستاد دعوت می‌شوند.»



انصاری در پاسخ به این که رئیس ستاد اقامه نماز جمعه تهران گفته «از تمامی طیف‌های داخل نظام برای حضور در این تریبون دعوت صورت می‌گیرد» اظهار داشت: «این ادعا به هیچ‌وجه صحت ندارد، زیرا وقتی فهرست سخنرانان نماز جمعه تهران در ۱۲ سال گذشته را نگاه می‌کنیم، همچنین به مداحانی که به این تریبون دعوت می‌شوند، دقت می‌کنیم، خلاف این موضوع را می‌بینیم. ما سخنرانان بسیار فاضل، شایسته، صاحب تحلیل و انقلابی از میان یاران امام و اساتید دانشگاه داریم که به دلیل نگاه سیاسی متفاوت کمتر از آنها برای ایراد سخن در این مراسم دعوت می‌شود.»



غلامعلی رجایی، مشاور مرحوم آیت‌الله هاشمی نیز با مشکوک دانستن شعرخوانی مطیعی پیش از آغاز نماز عید سعید فطر، اظهار داشت: «من که طبع شعری دارم، می‌دانم که حتما از مدت‌ها قبل به شاعر آن! سفارش سرودن این شعر داده شده است تا جناب روحانی را در صف اول نماز مجسم کند و شعرش را خطاب به او بگوید.»



اهانت در روز قدس



۳ روز پیش از شعرخوانی مطیعی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روزی که مسلمانان جهان به وحدت برای دفاع از مردم فلسطین فراخوانده می‌شوند، تبدیل به تسویه‌حساب‌های سیاسی و عقده‌گشایی عده قلیلی از مخالفان حسن روحانی شد. در حالی که رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم به جمع مردم پیوسته و در حال راهپیمایی در روز قدس بود، گروه‌هایی ناشناس گرد او تجمع کردند و شعار «روحانی - بنی صدر پیوندتان مبارک» سر دادند. وقوع این اتفاق آن هم در روزی که به وحدت و یکصدایی اختصاص داشت، با واکنش‌های گسترده‌ای نه تنها از جانب اصلاح‌طلبان که از سوی اصولگرایان نیز همراه شد.



مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات در این باره در اینستاگرام خود عنوان کرد: «دشمن‌ستیزی یا مردم‌ستیزی؟ رئیس‌جمهور منتخب مردم بالاترین مقام اجرایی کشور، مجری قانون‌ اساسی و میثاق ملی و نماینده ملت است. اهانت به او، توهین به همه مردم و خیانت به آرایشان است.»



پخش شبنامه در قم



یکی از محصولات تراوشات ذهنی گروه اندک، پخش شبنامه‌های حاوی تصویر ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری معزول ایران در قم بود تا او را شبیه روحانی درآورند و رئیس‌جمهوری را متهم به دو قطبی‌سازی در جامعه کنند.



اطرافیان روحانی هم در امان نیستند



سایر زنان و مردان کابینه حسن روحانی هم در طول ۳ ماه گذشته از گزند مخالفان حسن روحانی در امان نمانده‌اند. اهانت‌هایی که پیش از انتخابات دست‌ کم با در نظر گرفتن شئونات و خطوط قرمزی انجام می‌شد اما اکنون بی‌پروا و با عبور از خط‌ قرمزها انجام می‌شود.



توهین به ظریف



چندی پیش یک نماینده سابق مجلس و عضو جبهه پایداری، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه را متهم به این کرده بود که «ظریف به آمریکایی‌ها تعهد داده که در برابر کاهش تحریم‌های اقتصادی ایران، سردار سلیمانی را به این کشور تحویل می‌دهد.» این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت تا جایی که الیاس نادران، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق مجلس آن را گزک دادن به دست دولت دانسته بود! البته ظریف هم پاسخی متقن به او داد و تصویری صمیمانه از خود و سردار سلیمانی را در اینستاگرام منتشر ساخت.



اهانت به مولاوردی



فاطمه آلیا، یکی از نمایندگان مجلس نهم در اظهاراتی ناشایست شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری را متهم به آن کرد که «معاونت زنان دولت روحانی قراردادی با صندوق جمعیت و توسعه سازمان ملل منعقد کرده که اطلاعات زنان مطلقه بین ۲۰ تا ۲۵ سال ایرانی را در اختیار آنها به بهانه کارآفرینی در آنتالیا قرار می‌دهد.» این اتهامات او نیز با شکایت مولاوردی مواجه شد.



ملت، حامی روحانی



تمام اتفاقات بیان شده، تنها گزیده‌هایی بود از آن چه بر حسن روحانی و دولتمردانش در طول روزهای پس از انتخابات اردیبهشت ماه ۹۶ گذشته است. رویدادهایی پیش‌بینی شده که بی‌شک، موجب شده بود تا روحانی برای حضور در انتخابات دچار تردید شود. به هر روی این هجمه‌ها آن چنان علنی و شدید است که آحاد ملت ایران را به همراهی با روحانی مجاب کرده است تا جایی که شب دوشنبه علیرضا قربانی، در جریان اجرای کنسرت خود خطاب به روحانی اظهار داشت: «امیدوارم در کنسرت‌های بعدی ایشان را ببینیم قطعاً آن ۲۴ میلیون نفری که به ایشان رای دادند در قلب ما جا دارند و حسن روحانی قطعاً تنها نیست. احترام فوق‌العاده‌ای برای ایشان قائل هستیم و دعای خیر و عافیت برای ایشان و همکارانشان داریم و امیدواریم به اهدافشان برسند.»
 *****************************
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

No comments:

Post a Comment