Saturday, December 23, 2017

کوزینسکی- رئیس جمهور پرو- از استیضاح جان سالم بدر برد

کوزینسکی- رئیس جمهور پرو- از استیضاح جان سالم بدر برد

پریشب بود. پنجشنبه 21م دسامبر 2017 - روزی تاریخی.  میرفت که برای چهارمین بار(*) رئیس جمهوری در پرو- تحت نام 'ناتوانی اخلاقی'- استیضاح شود . اما با کمال "تعجب"(صد البته برای عموم مردم که از زد و بندهای رایج پشت پرده سیاستمداران شارلاتان بورژوا خبری نداشته و بعد از وقوع حادثه از آن مطلع میشوند) با 8 رای کمتر از حد نصاب-79 بجای 87 - یکبار دیگر کوزینسکی توانست به رقص و پایکوبی(تنها کاری که خوب از پسش بر آمده تا حالا) بپردازد!! چطور شد؟! حزب غالب 'فوجی موریست' ها  در مجلس - که برهبری خانم لابعالی و تنبل- 'کی کو فوجی موری' 71 نماینده (از 130) دارد - دو شقه شد و برادر کوچکترش- 'کنجی'(+)  توانست 9 نماینده دیگر را با خود همراه نموده و با غیبت در رای گیری نهائی(در کنار 11 غیبت کننده دیگر در رای گیری ) خواهر حریص قدرت جون جونیش رو ضربه فنی کرده و  به داد رئیس جمهور فاسد 'لابی گرا' برسد !! طبعا 18 نفر نماینده عضو حزب دولت کوزینسکی تنها رای مخالف استیضاح را دادند. یک حزب "چپگرا"ی مخالف -'پروی نوین'- با اعتراض(هم علیه استیضاح و هم علیه لابی گرائی) صحن مجلس را با 10 نماینده اش ترک کردند. حال آنکه تمامی 10 نفر نماینده دگر حزب "چپگرا"- 'جبهه وسیع'- با کون لیسی فوجی موریست ها و تعداد دیگری رای از احزاب میانه رو و راستگرا به نفع استیضاح رای داده و "شرمگین" عام و خاص گردیدند .
(+)KeikoKenji Fujimori کنجی پسر مورد علاقه باباش- آلبرتواست که  12 ساله زندانه

****************
باری, موضوع از این قرار بوده : 'کنجی' که از خواهرش 'کی کو' برای "فراموش" کردن پدرشان  و پشت گوش انداختن در درخواست 'عفوی ملوکانه' از رئیس جمهور سابق و فعلی دلخور بوده  چندین سال است که به در و دیوار میزند تا بداد پدرشان برسد !!  بالاخره - از قرار-  توانست از استیصال کوزینسکی سئو استفاده کرده و با دیدار اضطرای با پدرش در زندان و تماس تلفنی دون آلبرتو با 9 نماینده هوادار سفت و سختش در مجلس ( 61 تای بقیه  کاسه لیس دخترش 'کی کو' هستند) بخواهد که بر خلاف دخترش به حمایت از کوزینسکی شتافته و در رای گیری شرکت نکنند!! بیخود نبود که روز قبل از رای گیری کوزینسکی - با کمال اطمینان از زدو بندش با 'کنجی' و آلبرتو - در مصاحبه ای با روزنامه کلمبیائی گفته بود : مخالفین من رای کافی نخواهند داشت و "کودتای ضد دموکراسی " پیروز نخواهد شد !!

*****************
حال باید دید آیا کوزینسکی اینبار به قول پویش انتخاباتی اش - که مدتی ست به هاله فراموشی رفته -عمل میکند و با این زد و بند پشت پرده  بالاخره فوج موری را مورد عفو قرار میدهد یا خیر!! (بماند که قاعده تن بخاطر نقض حقوق بشر و ترورهای صورت گرفته توسط رژیمش فوجی موری نمیتواند  مورد عفو قرار بگیرد.) ناگفته نماند جنبش های ضد 'کی کو' فوجی موری  و ضد عفو نیز بیکار نخواهند نشست: و وعده  مجدد ما در خیابان است.... بامید شکست مجدد عفو این جانی بالفطره و دزد سر گردنه که با هواپیمای رئیس جمهوریش بارها مواد مخدر صادر کرده بود و به کمک مشاورش 'لنین مونتسینو' اسلحه  به چریکهای فارک کلمبیا فروخت و دهها زد و بند  دیگر انجام داده بود.

 ************

خلاصه کنیم : دروغ و ریا از یکطرف و لابی گرائی و  تضاد منافع (کاری که جناب کوزینسکی بعنوان وزیر اقتصاد دولت وقت 'توله دو' در 2006-2001 و همزمان مدیر عامل دو شرکت مالی 'فرست کاپیتال' و 'وستفیلد'  و شرکت در مزایده - که مثلا افسار گرداندنش را به شریک شیلیائی اش داده بوده-  برای پروژه های اقتصادی) از طرف دیگر پیروز شدند و دهن 'کی کو' و دگر باند مافیائی قلدر مآب صاف گردید!! جناب کوزینسکی میتواند سه سال و 5 ماه باقیمانده از دوره رئیس جمهوریش را باتمام رساند و تا دلتان بخواهد جیب مفتخوران نئولیبرال را پر کند و خودش نیز از این سفره چند میلیون دلار ناقابل دیگر گیرش بیاید (در آخرین مصاحبه زنده اش با 5 زن روزنامه نگار-یک  روز قبل از استیضاح نافرجام- گفته بود: 'چندر قازی' هم گیر من اومده بوده... هاهاها!!!)  

مرگ بر تمامی دولت ها : اعم از راست و چپ 
 چه سلطنتی - چه نظامی و چه جمهوری بورژوائی 

زنده باد آزادی- زنده باد آنارشی
پیمان پایدار 
====================
(*)در 94 سال گذشته سه رئیس جمهور در پرو استیضاح شده اند . اولین - دو سال بعد از استقلال  بتاریخ 1823 - 'خوزه ' مه ریه نو ده لا ریوا اه گوه رو' / دومین  'گیرمو . ای . بیلینگورست'  و سومین همانا 'آلبرتو فوجی موری' در سال 2000 بود

1823: José Mariano de la Riva Agüero y Sánchez Boquete,
 1914: Guillermo E. Billinghurst
2000: Alberto Fujimori 

No comments:

Post a Comment