Sunday, February 11, 2018

بسته خبری (۶۱): از وضعیت تاسف‌برانگیز تالاب‌های ایران تا درخواست برای محاکمه خودروسازان

بسته خبری (۶۱): از وضعیت تاسف‌برانگیز تالاب‌های ایران 

تا درخواست برای محاکمه خودروسازان


کمپین حقوق بشر در ایران
«بسته خبری هفته» عنوان ستونی است که به صورت هفتگی می‌توانید روی وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران دنبال کنید. این ستون به مجموعه‌ای از خبرهای هفته می‌پردازد که اگر چه ممکن است به صورت مجزا در قالب مقاله یا خبر نیامده باشد، اما در شبکه‌های اجتماعی مطرح و یا به دلیل ماهیت خبری آن قابل توجه و تامل است، توسط رسانه‌های دیگر به آن پرداخته شده یا کمتر در میان خبرهای دیگر دیده شده است. شما می توانید خبرهای کوتاه و همچنین لینک به خبر، بیانیه‌ و گزارش‌های کمپین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

*ادعای امام جمعه مشهد درباره مراسم روز ۲۲ بهمن

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد در سخنانی عجیب مدعی شد: « نص صریح آیه ۱۲۰ سوره توبه می‌گوید که راهپیمایی ۲۲ بهمن بالاترین عبادت است.»
امام جمعه مشهد هم‌چنین با اشاره به ماجرای دختران خیابان انقلاب ادعا کرد: «این تهاجماتی که دشمن علیه دین می‌کند و حجاب را هدف قرار داده و به وسیله برخی عروسک‌های داخلی خود سعی دارد که حجاب را زیر سوال ببرد و این حرکتی که امام جمعه را هدف قرار گرفته، برای این است که دین را از مردم بگیرند. در داخل کشور نیز برخی رسانه‌ها و مطبوعات، دانسته یا نادانسته برای آن‌که جایی در جریان لاییک پیدا کنند، به اسم حمایت از شادی و آزادی جوانان، به دنبال دشمنان راه افتاده‌اند.»

*تعلیق یک خبرنگار از کار در روزنامه دولت به دلیل یک توییت

الهه خسروی خبرنگار روزنامه دولتی ایران به دلیل انتشار یک توییت که در آن با انتشار عکسی از دیدار ابراهییم رییسی و سیدحسن نصرالله و نوشتن توضیح عکس که: «یکی دیگه از راه‌هایی که باعث می‌شه از رای دادن در انتخابات پشیمون نباشیم» ، از این روزنامه تحت اداره دولت اخراج شد.
به دنبال این تصمیم عبدالله رمضان زاده استاندار سابق کردستان و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی در توییتر خود ضمن دفاع از خبرنگار و تقبیح اقدام روزنامه ایران نوشت: «یکی از راه های مدنی اعتراض، تحریم جلسه هفتگی سخنگوی دولت از سوی خبرنگاران در اعتراض به اخراج خانم الهه خسروی است.»

*بیست هزار مرگ منتسب به آلودگی هوا در یک سال

علیرضا رئیسی  معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه کلا‌نشهرهای ما امروز درگیر آلودگی هوا هستند و برطرف‌کردن آن بر عهده یک دستگاه نیست، گفت: «آمار مرگ منتسب و غیرمستقیم آلودگی هوا در سال ۹۵، پنج‌هزار مورد در تهران و بیش از ۲۰‌هزار مورد در کشور گزارش شده است. مردم باید این آمارها را بدانند.»
هم‌چنین احمد مسجد جامعی با بیان اینکه ری آلوده‌ترین نقطه پایتخت است، گفت:‌ «مهم‌ترین چالش و اولویت مدیریت شهری بر اساس نظرسنجی‌ها، آلودگی هواست که این آلودگی در همه نقاط یکسان نیست.»
به گفته هومن خاکپور کارشناس محیط زیست آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور به‌دلیل سوخت‌های خودرو و مسائل تالاب‌ها بروز کرده است. کلانشهرهای کشور به دو دلیل صنعتی و محیط‌زیستی امروز تحت تاثیر آلودگی هوا قرار گرفته‌اند.
گفتنی‌ست محمد حسین بازگیر رییس اداره محیط‌زیست شهر تهران با بیان اینکه گشت‌های ویژه‌ای روزانه و شبانه در مناطق مختلف درحال جستجو هستند، گفت: «این گشت‌های ویژه در حال گشتی‌زنی هستند و اگر آلودگی مشهودی را ببینند با آن برخورد می‌کنند.»

*وضعیت حزن‌انگیز تالاب‌های ایران

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست گفت: «تمامی تالاب های ثبت شده ایران یا محو شده‌اند یا در حال نابودی‌اند. هامون، جازموریان، پریشان و بختگان مردند و شادگان، هورالعظیم، میانکاله و ارومیه نیمه‌جان هستند.»
کلانتری با بیان اینکه آن هایی که مدعی هستند محیط زیست را سالم نگاه داشته و از آن محافظت کرده اند، باید کارنامه خود را به طور نمونه در مورد همین تالاب های کشور که در حال حاضر یا وجود خارجی ندارند یا به شدت بیمار هستند، ارائه بدهند.وی سیاست هایی همچون افزایش جمعیت، تقاضای بیشتر برای مواد غذایی، اعمال سیاست های نادرست برای توسعه پایدار را از جمله دلایلی دانست که باعث شده تالاب ها به عنوان بخشی از محیط زیست در حال از بین رفتن باشند.
هم‌چنین جبارکوچکی‌نژاد  عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس درباره وضعیت تالاب‌های کشور گفت: «در سال‌های اخیر با اتخاذ تصمیمات متعدد فقط از تالاب‌های کشور استفاده شده و هیچ ‌اقدام جبرانی برای احیای آن لحاظ نشده است. برای مثال وقتی زنگ خطر تالاب ارومیه به صدا درآمد همگان متوجه وضعیت اسفبار تالاب‌های کشور شدند.»

*اخطار ستاد امربه‌معروف اصفهان به جادوگر فوتبال آسیا

حجت الاسلام عبداللهی نژاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: «در آبان ماه سال جاری گزارشی در خصوص پست های اینستاگرامی آقای علی کریمی به این ستاد واصل شد که پس از بررسی، صحت گزارش مورد تأیید قرار گرفت و این ستاد تذکر مکتوبی را جهت اصلاح و ارشاد نامبرده به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ارسال کرد.»
پست‌های اینستاگرامی مورد نظر این ستاد مربوط به مقبره کوروش و هم‌چنین مسعود شجاعی کاپیتان تیم ملی بوده است. پیش از این گفته می‌شد که این ستاد ازعلی کریمی شکایت کرده است.به گفته دبیر ستاد امربه‌معروف اصفهان تشویش اذهان عمومی، کذب و افترا علیه نهادهای انقلابی زیبنده اهالی ورزش نیست. در صورت ادامه روند پیش آمده، این ستاد علی رغم میل باطنی، اقدام قانونی را حق و تکلیف خود می‌داند.
پس ازافشاگری‌های کریمی درباره فساد دربین مدیران فدراسیون فوتبال وهم‌چنین عصبانیت شدید درکنفرانس بعد از بازی از حضور در نشست‌های خبری منع شد. گفتنی‌ست عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در حمایت از علی کریمی در حساب توییتری خود خطاب به مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال موضع گیری کرد.

*دیده‌بان حقوق بشر: «ایران باید به اعدام کودکان پایان دهد»

سارا لی ویتسون، مدیر بخش خاورمیانه‌ی دیده‌بان حقوق بشر گفت: «به نظر می‌رسد ایران با اعدام چندین کودک و آغازی خونین در  سال ۲۰۱۸ تصمیم دارد هر برداشت مثبتی که از اصلاحات سال گذشته‌اش بر قوانین اعدام‌های مواد مخدر به وجود آمده بود را از بین ببرد»
دیده‌بان حقوق بشر با صدور بیانیه ای گفت، در روز چهارم ژانویه، مقامات زندان کرج امیرحسین پورجعفر را به جرم تجاوز و قتل دختری سه ساله در ۱۶ سالگی اعدام کردند. در روز سی‌ام ژانویه، مقامات زندان بوشهر در جنوب ایران علی کاظمی را به جرم قتلی اعدام کردند که او ظاهراً در ۱۵ سالگی مرتکب شده بود. در همان روز در زندان نوشهر در شمال ایران مقامات محبوبه مفیدی را به جرم قتل همسرش در ۱۷ سالگی در سال ۲۰۱۴ اعدام کردند. مفیدی در ۱۳ سالگی ازدواج کرده بود.

*شرایط بحرانی تالاب انزلی و دریاچه ارومیه

هادی بهادری نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: «۹۵ درصد دریاچه ارومیه خشک شده و سطح آب کنونی آن تنها پنج درصد است.» وی وضعیت دریاچه ارومیه را بحرانی خواند و مهمترین راهکار احیا را تغییر الگوی کشت دانست و تصریح کرد: «در استان آذربایجان‌غربی با کاهش بارندگی‌ها نسبت به‌متوسط درازمدت روبروییم بنابراین باید تغییرات جدی در حوزه آبریز از جمله تغیر الگوی کشت انجام و از سویی الگو و سبک زندگی به مرور زمان اصلاح و معیشت جایگزین برای مردم ایجاد شود البته تحقق تمامی این اهداف نیازمند سرمایه گذاری مناسب است.»
هم‌چنین احسان هادی‌پور رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت: «عواملی از قبیل ورود رسوبات، فاضلاب‌های کشاورزی و خانگی، تغییرات اقلیمی، گسترش شهرنشینی و البته دفع پسماند در حاشیه رودخانه‌ها باعث شده که این تالاب عظیم رو به نابودی پیش رود.» تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ‌یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست.

*ادعای اطلاعات سپاه درباره نفوذ سرویس‌های جاسوسی

حسن امامی معاون سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هوشمندانه سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در ناکام ساختن دشمن برای نفوذ در این نهاد گفت: «پنجه در پنجه سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی بزرگ جهان انداخته‌ایم.»
به گفته وی هبر انقلاب روی مسئله نفوذ بیشتر پس از برجام تأکید داشتند؛ اما نفوذ همواره مسئله ما بوده و دشمن این برنامه را داشته است؛ و شاید الآن مسئله در حوزه نفوذ بیشتر جریانی است. نفوذ فردی و رخنه همیشه در دستور کار دشمن بوده و ما باید نگران نفوذ جریانی باشیم و ما که در سپاه صیانت‌کننده هستیم.

*نامه نمایندگان زن مجلس به علی لاریجانی درباره تسریع در قانون حمایت از کودکان

معصومه آقاپور علی‌شاهی عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از اینکه کودک آزاری ها در حال افزایش است از ارسال نامه به دکتر لاریجانی رئیس مجلس برای تسریع در روند بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان خبر داد.
وی با بیان اینکه کودک آزاری ها در فضای مجازی نمود بیشتری دارد، گفت: «افزایش کودک آزاری ها شایسته و برازنده جمهوری اسلامی ایران نیست و با قوانین فعلی نمی توان با عوامل کودک آزاری ها برخورد کرد بنابراین نیاز است لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هر چه سریع تر بررسی و تصویب شود تا موارد کودک آزاری کاهش یابد.»

*دستگیری شهروندان مشهدی در مهمانی خصوصی

مردی سال‌خورده که با راه‌اندازی یک کانال تلگرامی با عنوان ترویج فرهنگ، مهمانی برگزار میکرد در اقدام ضابطان قضایی، دستگیر شد.شامگاه ششم بهمن‌ماه، اعضای یک ساختمان مسکونی در بولوار پیروزی مشهد با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفتند و گزارش از سر و صدای مهمانی یکی از همسایگانشان دادند. با اعلام این شکایت، تیمی از مأموران پلیس امنیت اخلاقی وارد عمل شدند و به محل موردنظر مراجعه کردند. با حضور تیم بررسی‌کننده پرونده در خانه متهم، مشاهده شد که “ده‌ها زن و مرد در سنین مختلف” در محل حضور دارند. با اعلام این گزارش به مقام قضایی، ٢٧ آقا و ٣٨ خانم دستگیر شدند. علاوه‌ بر این، ضابطان قضایی در این مأموریت “سه دبه بیست‌لیتری حاوی ۴٠ لیتر مشروبات الکلی و چند شیشه مشروبات خارجی” از یکی از اتاق‌های این خانه مسکونی کشف کردند.

*ماجرای محبوس شدن خبرنگار زن درسالن ورزشی

خبرنگاران زنی که برای پوشش بازی فینال لیگ برتر بسکتبال به تبریز رفته بودند در ‘اتاق قفل شده’ بازی را از تلویزیون دیدند. خطیبی، بانوی خبرنگاری که برای پوشش فینال مسابقات لیگ برتر بین مهرام تهران و شهرداری تبریز به سالن اعزام شده بود می گوید: «من و همکارم در یک اتاق قفل شده زندانی شده ایم و با یک تلویزیون در حال تماشای بازی هستیم. نکته تأسف برانگیز دیگر این است که بازیکنان هر دو تیم برای استفاده از سرویس بهداشتی مجبورند تا با لباس خیس و عرق کرده به سرویس بهداشتی بیرون از سالن بروند که تعجب بازیکنان خارجی دو تیم را در پی داشته است.»
گفتنی‌ست معصومه ابتکارمعاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در واکنش به حبس خبرنگاران زنی که برای پوشش خبری فینال لیگ برتر بسکتبال به تبریز رفته بودند در یک اتاق، تاکید کرد که این موضوع را از مقامات مسئول پیگیری می‌کند.

*برگزاری چندین تجمع کارگری در کشور

بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران کارخانه کیان‌تایر مقابل وزارت صنعت و معدن تجمع کردند. اعتراض آنها به پرداخت نشدن حقوق معوقه است. به گفته کارگران معترض که در تجمع امروز حضور دارند، اعتراض آنها به پرداخت نشدن وام ۴۴ میلیارد تومانی برمی‌گردد که قرار است با پرداخت آن از سوی سیستم بانکیِ کشور، مشکلات کیان‌تایر برطرف شود.
هم‌چنین بیش از ۱۰۰ کارگر کارخانه فولاد شفق در تاکستان، برای چهارمین روز اعتصاب کردند. یکی از کارگران این کارخانه گفت: «از آبان ماه تاکنون مزدی به ما پرداخت نشده و بیمه ما دچار مشکلاتی است. در عین حال معوقات مزدی مربوط به کارفرمای سابق‌مان را هم دریافت نکرده‌ایم.»
هم‌چنین بیش از صد نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق از سراسر کشور به تهران آمدند و در اعتراض به تاخیر طولانی در تغییر وضعیت، مقابل وزارت نیرو تجمع کردند. حدود چهل نفر از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان مقابل استانداری تجمع کردند. این کارگران می‌گویند: «کارگران شاغل و بازنشسته رنگین نخ، مقدار زیادی مطالبات پرداخت نشده؛ دارند که مربوط به دستمزد معوق، مزایا و سنوات خدمت است.»
حدود شصت کارگر پیمانکاری مجری طرح انتقال آب و شبکه آبیاری «سد سیازاخ» دیواندره استان کردستان حدود ۹ماه است حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با تایید معوقات مزدی کارگران می‌گوید: «به زودی معوقات را پرداخت می‌کنیم»

*ناایمن بودن ۸۰ درصد بیمارستان‌های پایتخت

محمود قدیری معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: «بیش از ۸۰ درصد بیمارستان‌های تهران شرایط ایمنی ندارند و پر خطر محسوب می‌شوند. در مجموع باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود که مراکز درمانی آموزشی و دولتی داریم که باید شرایط آنها بهبود یابد.»
به گفته وی باید قوانین ناکارآمد که برای حدود ۶۲ سال پیش هستند اصلاح شوند چرا که این قوانین در حال حاضر الزام‌آور نیستند. هر چند در حال حاضر پیگیری و همکاری خوبی از سوی مراجع قضایی برای رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های در معرض خطر وجود دارد  ولی این ظرفیت با حجم و تعداد این ساختمان‌ها متناسب نیست بنابراین دولت و مجلس باید همکاری کنند و قانون محکمی که قابلیت بازدارندگی داشته باشد را تصویب کنند. (منبع: صدای ایران)

*هشدار مشاور رییس جمهور درباره تکرار اعتراضات مردمی با رنگ خشونت

حسام‌الدین آشنا رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به نتایج حاصل از نظرسنجی‌های انجام شده درباره اتفاقات دی ماه ۹۶گفت: «این اعتراضات یک هشدار جدی برای تصمیم گیران بود؛ معلوم نیست که چه تعداد از این هشدارهای جدی دیگر خواهیم داشت اما آنچه که معلوم است این است که اگر این هشدارها را جدی نگیریم با فاجعه مواجه خواهیم شد.»
به گفته وی از نظر پاسخگویان این اعتراضات حاصل انباشت مطالبات و نارضایتی‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در طول سالها و دهه‌های گذشته بود و اگر روند کنونی اصلاح نشود، پیش بینی میکنیم که در آینده شاهد وقوع اعتراضات بیشتری در حوزه‌های گوناگون باشیم. بنا به نحوه مواجهه با اعتراضات ممکن است با ورود دهک‌های پایین جامعه به اعتراضات واحتمال افزایش جدی خشونت مواجه شویم.
براساس یکی از مهم‌ترین یافته‌های این نظرسنجی ۷۴.۸ درصد از شرکت کنندگان در مقابل این پرسش که آیا از شرایط کشور رضایت دارید، پاسخ منفی داده‌اند و تنها ۲۵ درصد شرکت کنندگان از شرایط کشور ابراز رضایت کرده‌اند. به گفته محمد آقاسی رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران تعدادی از پرسشگران حین نظرسنجی از سوی نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شده‌اند. دراین‌باره بیشتر اینجا را بخوانید.

*آمار تاسف‌برانگیز از اعتیاد میان نوجوانان ایران

روزنامه آرمان در مطلبی درباره مساله اعتیاد درمیان نوجوانان نوشته است: «وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که از میان ۱۴‌میلیون دانش‌آموز حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰‌هزار نفر معتاد هستند. گرچه این آمار رسمی است، ولی به‌طور حتم باید آمار تخمینی را براساس اعلام نظرهای سایر منابع رسمی مثل ستاد مبارزه با مواد مخدر یا ارگان‌های دیگر خیلی بالاتر حساب کنیم. به هر حال سن ابتلا به اعتیاد خیلی پایین آمده و متاسفانه زنان هم درگیر شده‌اند. ما می‌توانیم به‌راحتی براساس آمار رسمی وزارت آموزش و پرورش و گفته‌های سایر منابع رسمی این موضوع را بپذیریم که نوجوانان هم درگیر اعتیاد شده‌اند.»
در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «آمارهای رسمی حاکی از آن است که کودکان و نوجوانان به‌ویژه کودکان کار و خیابان در معرض آسیب هستند. کودکان کار و خیابان به‌صورت بالقوه بیشتر در معرض مصرف مواد مخدر هستند و با توجه به شرایطشان بیشتر به سمت اعتیاد کشیده می‌شوند. در واقع اگر این کودکان والدین یا سرپرست معتادی داشته باشند یا اگر بدون سرپرست و بزرگسالی باشند که حامی کودکان است در معابر و خیابان‌ها طعمه می‌شوند.»

*هرمیداس باوند: «ایران به خودی و غیرخودی تقسیم شده است»

داوود هرمیداس باوند تحلیلگر سیاسی و عضو جبهه ملی ایران در گفتگویی با روزنامه ابتکار درباره دستاوردها و پس‌رفت‌های انقلاب اسلامی سال ۵۷ گفت: «برخی مسائل که مربوط به اوضاع داخلی است و توسعه اقتصادی، رفاه عمومی، پیشرفت علمی، فرهنگی و توسعه سیاسی است. توسعه سیاسی بدین معنی است که آزادی احزاب و جوامع سازمان یافته و آزادی انتخابات داشته باشیم. انتخاباتی که بین بد و بدتر صورت می‌گیرد و شورای نگهبان سایر احزاب را به حاشیه رانده و جامعه به دو بخش خودی و غیرخودی تقسیم کرده اند که انتخابات آزاد نیست.»
به گفته وی  در حال حاضر، مردم با مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی آن روبرو هستند. در چنین شرایطی، آزادی احزاب هم آنطور که باید نیست و شورای نگهبان هرکسی را که بخواهد قبول می‌کند و بسیاری از اصلاح‌طلبان هم تایید نشده‌اند. تبعات منفی سوءمدیریت‌ها در عرصه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر مشاهده می‌شود.

*زندگی زجرآور زلزله‌زدگان کرمانشاه پس از گذشت سه ماه از زلزله

خبرگزاری ایلنا در گزارشی به تشریح وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه پس از گذشت سه ماه از این حادثه پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «همه چیز مثل روزهای اول است؛ مردم با کنسرو روز را به شب می‌رسانند، کودکان دچار سوتغذیه شده‌اند، وضعیت بهداشتی بحرانی شده است و کودکی ۸ ساله در جواب سوالم که چند بار حمام رفته است، می‌گوید: «چار بار خاله.» یک حمام برای ۱۰ خانوار اگر هم شانس بیاورند، ۵ خانوار از یک سرویس بهداشتی استفاده می‌کنند.»
در بخش دیگری با اشاره به مشکلات بهداشتی در این مناطق آمده است: «شپش به وفور در سر افراد یافت می‌شود؛ خانه های بهداشت و بیمارستان ها دارویی برای مبارزه با آن نمی‌دهند و باز هم سازمان های مردم نهاد هستند که باید این نیاز را تامین کنند، اما این کافی نیست چراکه در برخی از روستاها تا دوبار هم شپش زدایی صورت گرفته است، اما باز هم مشکلی حل نشده است.»

*شیوع هپاتیت «بی» در سیستان و بلوچستان

موید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به آمار شیوع هپاتیت “بی” در استان سیستان و بلوچستان،گفت: «رفت و آمد زیاد جمعیت این استان با استان‌های مرزی پاکستان با شیوع بالای هپاتیت «بی» و دریافت خدمات بهداشتی و سلامت از جمله انتقال خون در پاکستان، هموطنان‌مان در این استان را در معرض ابتلا به هپاتیت‌های ویروسی قرار می‌دهد؛ لذا به نظر می‌رسد که واکسیناسیون جمعیت عمومی این استان با رده سنی ۲۵ تا ۵۰ سال می‌تواند نقش موثری در کاهش شدید موارد عفونت و بار بیماری‌های کبدی مرتبط با هپاتیت «بی» در طی سال‌های آینده داشته باشد.»

*شکایت نهاد نظامی از محمود صادقی

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: «یک نهاد نظامی از من به خاطر نقل قول از بستگان زندانی فوت شده به هیأت نظارت شکایت کرده است! آنها به من اخطار دادند ظرف ۴۸ ساعت خبر را تکذیب کنم. ظاهراً این موج گسترده حملات تخریبی علیه من در گروهها و کانال های وابسته به آن نهاد به همین خاطر است.»
صادقی از تنها نمایندگانی‌ست که درماجرای اعتراضات سراسری مردم ایران پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان و خانواده‌های آنان بود. وی هم‌چنین در پرونده سعید طوسی دست به افشاگری علیه چگونگی رسیدگی به این پرونده زد.

*گزارشی درباره نسبت حاشیه‌نشین‌ها با اقتصاد مواد مخدر

خبرگزاری ایسنا در گزارشی از نشست تحلیل «بزه‌ دیده شناسی کودک‌آزاری» به وضعیت حاشیه‌نشینی و نسبت آن با اقتصاد ناشی از مواد مخدر پرداخته است. در این گزارش به نقل از زهرا رحیمی مدیرعامل جمعیت امام علی آمده است: «ساکنان محلات حاشیه نشین یا افرادی هستند که به لحاظ مالی ضعیف‌اند و یا از مجرمانی تشکیل شده‌اند که قصد دارند در این بخش از شهر پنهان شوند. فردی که نمی تواند خودش را در اقتصاد شهر پایدار نگه دارد، پازل گمشده چرخه اقتصادی اش را در فرایند قاچاق کالا و مواد مخدر پیدا می‌کند و در نهایت این قاچاقیان عمده فروش، افراد خرده پایی را در مناطق حاشیه‌ای پیدا می کنند.»

*داستان ناتمام کارگران «نیشکر هفت‌تپه»

روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی درباره ماجرای کارگران کارخانه نیشکر هفت‌تپه با اشاره به دستگیری و سپس آزادی کارگران معترض نوشته است: « مرداد ماه امسال، ۱۵ نفر از کارگران این شرکت، نیمه شب توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند. پس از آن در اواخر آبان ماه امسال بود که تجمعات اعتراضی کارگران مجدد شکل گرفت که با وارد شدن فرماندار و دیدار چهره به چهره در بین معترضان، اعتصاب شکسته شد و کارگران به‌کار خود بازگشتند. پس از بازگشت به کار، بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شد. پس از سه ماه، مجدد طی هفته جاری تعدادی از کارگران به علت برخی مطالبات اعتصاب و ۳۴ نفر از آنها بازداشت که با تعهد آزاد شدند. این کارگران در بخش‌های مختلف مجتمع از جمله بخش کشاورزی و صنعت مشغول به کار هستند. به گفته کارگران، همه بازداشتی‌ها، با سپردن تعهد آزاد شدند. از محتوای تعهد اخذ شده اطلاعی در دست نیست.»

*اظهارات معاون دادستان کل کشور درباره آلودگی هوا

محمد جواد حشمتی معاون دادستان کل کشور با تاکید به اینکه باید توجه جدی و واقعی به بهینه سازی سوخت از سوی وزارت نفت منطبق با استاندارد های یورو ۴ انجام شود گفت: «برای حفظ سلامت و جان مردم باید به دور از هر ملاحظه سیاسی و حتی اقتصادی نظرات کارشناسی و نتایج آزمایش‌های متعددی که آلودگی بنزین و سایر سوخت‌ها را تایید کرده است، بپذیریم و اقدام فوری و مناسب را انجام دهیم.»
حشمتی با بیان اینکه آزمایش‌هایی در چند مرحله درخصوص وضعیت سالم و استاندارد بودن بنزین و گازوییل انجام شده که نتیجه همه آنها غیراستاندارد بودن این سوخت‌ها را تایید کرده است گفت: «در سال ۹۵ که به دستور دادستان کل کشور نسبت به سنجش آلایندگی سوخت و تاثیر مخرب آن بر سلامت مردم ورود کردیم،ابتدا از تعدادی جایگاه های سوخت در سطح کلان شهر تهران نمونه هایی را به آزمایشگاه های معتبر فرستادیم که نتیجه آن تایید آلایندگی بنزین بود. اما متاسفانه به ما ایراد گرفتند که ظرف های آزمایشگاهی شما استاندارد نبوده است. بنابراین ادعا، دوباره آزمایش‌ها را تکرار کردیم.باز هم گفتند که ما قبول نداریم، باید خود ما هم در جریان آزمایش ها حضور داشته باشیم.»

*ادامه روند بازداشت دانشجویان

روزنامه وقایع اتقاقیه در مطلبی کوتاه به ادامه روند بازداشت و اسارت دانشجویان در هفته‌های گذشته پرداخته است. دراین یادداشت با اشاره به صحبت‌های وزیر علوم که گفته بود هیچ دانشجوی زندانی نداریم، آمده است: «یکی از دانشجویان بازداشت‌مانده، مجید رحمت‌آبادی است که دانشجوی دانشکده فنی ‌و حرفه‌ای مفتح همدان است. دانشجویی که از زمان ناآرامی‌ها در بازداشت است و خبر جدیدی از او منتشر نشده است. رییس این دانشکده، شهاب کاظمی، ابتدای هفته در بازداشت بودن دانشجوی دانشگاهش را تکذیب و از اساس حضور رحمت‌آبادی در دانشکده متبوعش را رد کرده بود. او گفته بود: «بنده این خبر را تایید نمی‌کنم و تاکنون اسم مجید رحمت‌آبادی را نشنیده‌ام». ایسنا به خبری که کانال شوراهای صنفی دانشگاه‌های کشور منتشر کرد استناد کرده بود و از کاظمی درباره دانشجوی بازداشت شده پرسیده بود اما کاظمی به‌طور کلی دانشجو بودن رحمت‌آبادی را رد کرد. صحبت‌های رییس این دانشکده با واکنش همین کانال تلگرامی هم مواجه شد و این کانال تصویری از حساب آموزشی رحمت‌آبادی در این دانشگاه را منتشر کرد.»
هم‌چنین کاربران توییتری با هشتگ #وحید کجاست نسبت به وضعیت نامشخص وحید لنجان‌زاده دانشجوی جامعه‌شناسی و از دستگیرشدگان اخیر اعتراض کردند.  

*انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از برخی ائمه جمعه

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روز چهارشنبه مورخ ۱۸ بهمن ۹۶ با انتقاد از برخی ائمه جمعه نوشت: «بعضی از امامان جمعه علم لازم را برای تصدی این منصب ندارند، بعضی دیگر فاقد درک لازم از مصالح جامعه و منافع ملی هستند و بعضی دیگر بلندگوی افراد فرصت طلب یا مجموعه‌های قدرت طلب شده‌اند. این‌ها البته بخشی از امامان جمعه هستند، بخش دیگر از امامان جمعه افرادی عالم، مهذب، صاحب درک، مستقل و آگاه به مصالح و دلسوز منافع ملی هستند. در این میان، آنچه موجب نگرانی است این است که وجود گروه اول موجب بی‌اعتبار شدن سنگر نماز جمعه می‌شود و جایگاه مهم و مقدسی را که باید خط دهنده باشد به خط گیرنده و بلندگوی سفارشات و فرمایشات تبدیل کرده است.»
چندی پیش علی خامنه‌ای طی حکمی محمدجواد حاج‌علی‌اکبری را به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه منسوب کرد.
منظور این روزی نامه کثیف همانا مخالفتهایست که اخیرا داره بیشتر میشه در میان قشر وسیع ملایان مفتخور!! دیگه دارید ساقط میشید جناب شریعتی فاسد : حقوق بگیر نجومی....مرگتان قطعیست.
پیمان پایدار

*ورود مدعی‌العموم به پرونده سعید طوسی

روزنامه شرق در گزارشی به موضوع پرونده سعید طوسی قاری بیت رهبری و معلم قرآن تعداد زیادی از قاریان کودک و نوجوان که چندی پیش با دخالت مقامات نزدیک به علی خامنه‌ای از جرم کودک آزاری تبرئه شد پرداخته است. در این گزارش به نقل از بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی آمده است: ««ما به دنبال اعاده حیثیت فرزندان آسیب‌دیده در این پرونده هستیم. کسر شأن ماست که برخی بچه‌های قرآنی کارشان به استفاده از قرص اعصاب و روان رسیده و حال و روز روحی و روانی خوشی ندارند. این پرونده خیلی پیچیده است»
به گفته وی دغدغه‌ای که وجود دارد این است که اخبار مرتبط با پرونده طوسی در افکار عمومی اثرگذار بوده و جریحه‌دارشدن اذهان عمومی صرفا با روشنگری جزئیات پرونده قابل‌قبول است. برای نمونه مردم باید در جریان جزئیات تبرئه و دلایل تبرئه طوسی قرار بگیرند.
هم‌چنین عبدالکریم حسین‌زاده نایب‌رئیس فراکسیون امید درباره شخص طوسی نیز این است که او باید از «همه مسائل عمومی منع شود. باید از فعالیت‌های جمعی رسانه‌های ملی و صداوسیما حذف شود. نباید در فضاهای دینی حضور یابد تا بستر جامعه التیام یابد.
سرنگون باد حاکمیت پدوفیل های اسلامی.مذهب مضرترین افیون جامعه بشریست.بمانند مواد مخدر باید ریشه کن شود.
نه به سرمایه - نه به خدا(که ریشه دین و مذهب ه)- و نه به دولت از هر قماشی
پیمان پایدار

*فراگیر شدن بحث گفتگوی ملی میان احزاب و گروه‌های سیاسی

پس از اعتراضات سراسری مردم در دی‌ماه امسال و اعتراض‌ها به تمامیت نظام بسیاری از گروه‌های اصلاح‌طلب و بخشی از اصول‌گرایان به ضرورت بحث گفتگوی ملی پرداخته‌اند. پورمختار عضو فراکسیون ولایت از تشکیل گروهی تحت عنوان گروه هشت به منظور ایجاد گفت‌وگوی ملی خبرداد و تاکید کرد: «در حال حاضر قرار است گروه هشت تشکیل شود تا جناح‌ها با هم و در کنار هم مذاکره داشته باشند.
به گفته این نماینده اصول‌گرا  گفت‌وگو میان جناح‌ها در شرایط امروزی یک ضرورت است، چون شعار دشمنان ایجاد اتحاد میان همه نیروهای معاند و مخالف نظام است. از منافقین و سلطنت‌طلب‌ها گرفته تا گروه‌هایی که به عناوین مختلف به کشورهای دیگر وابستگی دارند می‌خواهند همه معاندان و مخالفان نظام را زیر یک پرچم جمع کنند، لذا شایسته نیست که جناح‌های سیاسی با هم معارضه داشته باشند و اختلاف ایجاد کنیم.»
هم‌چنین اسدلله بادامچیان قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به اینکه موافق گفت و گوی ملی هست یا نیست، ادعا کرد: «گفت و گوی ملی شرط و شروط دارد؛ طبق مبانی ایرانی و اسلامی، نه طبق ملی گرایی که بعضی از آقایان می گویند. این گفت و گوی ملی نیست. اصحاب فتنه مجرم هستند و اگر می خواهیم با بقیه افراد واقعا به چنین موضوعی برسیم باید همه با هم به جای بازی های سیاسی واقعیات را ببینند.»
گور پدر گروه هشت!!سرنگونی تمامیت نظام تنها خواست توده هاست!!
پیمان پایدار

*نماینده مجلس: «در پنج سال گذشته سفره مردم کوچکتر شده است»

سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پنج سال گذشته سفره مردم کوچکترشده است،گفت: «باید اشاره کرد که در یک سازمان و درنگاه کلان در یک کشور بین اعضای مختلف، با موقعیت، مسئولیت و میزان سطح پاسخگویی آن به مافوق میزان درآمد متفاوت خواهد بود و منظور از نظام عادلانه حقوق و دستمزد، به معنای پرداخت یکسان و برابر به تمام طبقات شغلی نیست. میزان درصد افزایش حقوق درهرسال، باید شاخص‌های هزینه زندگی افراد مثل هزینه تورم در جامعه را پوشش دهد. »
جلودارزاده با اعتقاد به اینکه افزایش ۱۰ درصدی حقوق و دستمزد برای همه مشاغل با پرداختی‌های متفاوت به‌طور طبیعی نمی‌تواند میزان رضایت‌مندی افرادی که تورم را بیشتر حس می‌کنند، جلب کند، گفت: «در کنار افزایش دستمزد ها باید تورم و رکود در بازار عرضه و تقاضا را به شکل کارشناسی شده مهار کرد و با فسادهای اقتصادی ریز و درشت مبارزه کرد.»

*سرنوشت نامعلوم دختران معترض به حجاب اجباری

شهیندخت مولاردی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی دررابطه با پیگیری‌هایی صورت گرفته برای بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: «تا جایی که اطلاع دارم اکثریت بازداشت‌شده‌ها آزادشده‌اند البته پیگیر هستیم اگر دلیل خاص و محکمه‌پسندی وجود ندارد باید الباقی افراد هم آزاد شوند.»
وی در رابطه با پرونده دختران معترض به حجاب یا همان دختران خیابان انقلاب گفت: «هنوز پیگیری که منتج به نتیجه بشود را نداشتیم اما پیگیر هستیم اطلاع دقیق از تعداد بازداشتی ها نداریم الا آنچه در رسانه‌ها اعلام شد.این‌گونه پدیده‌های علل مختلفی دارند که متناسب با آن علل باید رفتار خود را تنظیم کنیم و با هر یک از آن‌ها همان رفتار متناسب را داشته باشیم نمی‌توانیم حکم کلی دهیم باید دید این حرکات با چه هدفی صورت گرفته است.»

*ترس از خشم مردم علیه مسئولین نظام در سخنان احمد جنتی

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به وضعیت بسیار بد اقتصادی مردم وبا انتقاد از اینکه مسئولین در این باره کاری نمی‌کنند گفت: «من وارد این حوزه نمی‌شوم چون کاری از دستم برنمی‌آید اما زمانی که غذا می‌خورم ناراحتم که چرا ما دستمانم به دهانمان می‌رسد ولی برخی دیگر از مردم این امکان را ندارند.همین فقرا در خیابان اعتراض می‌کنند، چون نمی‌توانند زندگی را تحمل کنند. ما نمی‌توانیم توقع داشته باشیم که صدای اعتراض کسی بلند نشود؛ صدای اعتراضات باید بلند باشد اما باید طبق موازین قانونی صورت گیرد.»
به گفته وی باید تهدیدات داخلی و خارجی را شناخت و این موضوع مهمی است؛‌ البته من نگران سال آینده‌ام که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد چرا که باید احتمالات را بررسی کرد و مدنظر قرار داد.

*فائزه هاشمی: «حجاب اجباری به پایه‌های دینی نظام ما ضربه می‌زند»

فائزه هاشمى گفت: «حجاب اجباری به پایه‌های دینی نظام ما ضربه می‌زند و اختیاری بودن حجاب، هیچ مناقاتی با نظام اسلامی ندارد و نباید این موضوع را با تمامیت نظام گره زد تا دیگر نتوان در باب آن تصمیمی اتخاذ کرد. از نظر من قانون باید به روز بوده و مقبولیت و کارایی داشته باشد. قانون وقتی کارآمدی خود را از دست می‌دهد، به آن اعتراض می‌شود.»
وی با اشاره به اینکه ما چهل سال است با مسئله حجاب اجباری مواجهیم و هرچه هم این امر از طرف جامعه مدنی در این سال‌ها مورد اعتراض قرار گرفت به آن بی توجهی شد، گفت: «این مطالبه امروز جامعه است که نشان می‌دهد قانون کارآمدی خود را از دست داده است. این ماجرا درست مثل عدم اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌هاست که می‌بینیم در تقابل با آن، عده‌ای از زنان و دختران با قیافه‌های مردانه به استادیوم می‌روند.»
هم‌چنین حسین انصاری راد نماینده اسبق مجلس با اشاره به اینکه اجبار حجاب در اسلام نیز جزء ضروریات نیست، گفت: «اکنون اجبار حجاب برخلاف مصلحت کشوراست.» انصاری‌راد با اشاره به سخنان برخی از مسئولین که این اعتراضات را با خارج از کشور مرتبط می‌دانند، گفت:«بنده معتقدم که این قبیل اعتراضات و مشکلات کاملاً ریشه داخلی دارد، اما از بیرون از کشور هم ممکن است تحرکاتی در این خصوص صورت بگیرد، ولی اساس این موضوع در داخل کشور است و ریشه آن را باید در درون کشور و جامعه جستجو کنیم.»
این در حالی‌ست که طائب، رئیس قرارگاه عمار با اشاره به دختران خیابان انقلاب ادعا کرد: «این افراد تحت تأثیر منافقین این اقدامات را انجام می‌دهند و این اقدامات سابقه‌دار بوده و در دورانی در چهارراه‌های تهران عریان شدند، که این اقدامات با برنامه‌ریزی و حمایت‌های دشمن انجام می‌شود.»
فکر میکنید اگه الان-بعد از 39 سال- حجاب اجباری  را بر دارید و در ورزشگاهها را برای زنان عزیزمان باز کنید صلح و صفا در جامعه برقرار میشه!!؟؟هیهات که چقدر بیشعورید.خرهم -که حیوانی ست متین و پرکار و مهربان- از شما شعورش بیشتره!!دیالکتیک تاریخ حکم سرنگونی تان را سالهاست صادر کرده.فقط با کمک سر نیزه سر کارید. هنوز اینو نفهمیده اید!؟ 
پیمان پایدار 

*درخواست برای محاکمه خودروسازان

بهرام پارسایی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت‌: «اگر بخواهیم به طور جدی موضوع آلودگی هوا را حل کنیم ابتدا باید خودروسازها را محاکمه کنیم که سالیانه هم از نظر آلودگی هوا و هم ناامنی و تصادفات جاده‌ای به کشور لطمه وارد می‌کنند. ما نیازمند جراحی عمیق در این حوزه هستیم و لازمه آن گذشتن از منافع باندها و مافیاهای خاص است تا یک بار برای همیشه کشور را نجات دهیم.»
به گفته وی آلودگی هوا عوامل متعددی دارد ولی در کلان شهرها طبق گزارشات بالغ بر ۸۰ درصد آلایندگی مربوط به خودروهاست. متأسفانه خودروهای ما خصوصا خودروهای ملی هم صرف سوخت بسیار بالایی دارند و هم این سوخت را به صورت ناقص می‌سوزاند و این امر باعث آلایندگی می‌شود.

*توکلی: «فساد جمهوری اسلامی را ساقط می کند»

احمد توکلی نماینده سابق مجلس و رییس دیده‌بان شفافیت ایران درهمایش حقوق بشر، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد گفت: «متأسفانه فساد سیستماتیک شده است. فساد حکومت را ساقط می کند واگر مبارزه با فساد نشود قطعا فساد جمهوری اسلامی را ساقط می کند. در این صورت ایران تجزیه و تشیع را ریشه کن می کنند. بعنوان مثال حمله به مساجد پیام دارد. من در دیده بان گفته بودم وزیر میلیاردی ویژه خوار را عزل کنید البته تبریه هم شدم.»
به گفته وی بخاطر اینکه سکوت ما در ناهنجاری ها طول کشیده، مردم مایوس اند.
 گه زیادی نخور توکلی!! فساد( بخش لاینفک سیستم سرمایه داری) جز کوچکی از مشکلات مملکته. مهمترین چیز(1)نبود آزادی های سیاسی اجتماعی فرهنگی!! بعدش(2) بیکاری 40 درصدی(3) فقر مطلق بعدش تبعیات فقر(4): همانا رشد شدید و پائین رفتن سن اعتیاد و فحشا(5)تورم بیش از پیش و روزمره (6)دزدیهای بیش از حد معمول جوامع سرمایه دای(7) فساد مذکور...
پیمان پایدار  

*نامه چند نماینده مجلس به دفتر رهبردرخصوص کولبرها

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه سه نفر از نمایندگان به قائم مقام رئیس دفتر علی خامنه‌ای گفت: «بنده، آقای تجری نماینده مردم قصرشیرین و همچنین امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر در نامه ای به حجت الاسلام حجازی قائم مقام رئیس دفتر مقام رهبری از وی خواسته‌ایم که برای حل مشکل معابر کولبری رایزنی‌هایی را با دولت داشته باشند.»
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه معابر مرزی تنها ممر معاش مردم مرز نشین است و بالای ۷۵ هزار تن در استان‌های مرزی از این طریق ارتزاق می کنند، گفت: «متأسفانه بیش از ۴ماه است که این معابر تعطیل شده است و افرادی که از این طریق معاش می‌کردند دیگر نانی ندارند که سر سفره ببرند.»

*قطع ناگهانی حقوق صدها تن از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد

روزنامه شرق در گزارشی درباره دستورات تازه در دانشگاه آزاد که باعث قطع ناگهانی و بی‌دلیل همکاری با تعدادی از اساتید و اعضای هیت علمی پرداخته است در این گزارش آمده است: «در نامه‌های جداگانه‌ای که از ابتدای بهمن جاری از طرف دکتر کرم‌اله دانشفرد (سرپرست معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی) به دکتر منصور بیات (سرپرست معاونت اداری و مالی) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی فرستاده شده و از او خواسته است که دستور مورخ ٢۵/١٠/١٣٩۶ فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه را اجرا کند. طبق این دستور حقوق حدود ١٧٠نفر از هیأت علمی تمام‌وقت قرارداد یک‌ساله، تقریبا همه هیأت علمی نیمه‌وقت و تقریبا همه هیأت علمی بالای ٧٠‌ساله این واحد قطع خواهد شد. این در حالی است که ترم جدید از ۱۴ بهمن آغاز می‌شود و با اجرای این دستورها طبق برآوردهای اولیه این قطع حقوق باعث می‌شود حدود نیمی از هیأت علمی این واحد دیگر عضو هیأت علمی نباشند. به‌این‌ترتیب نه‌تنها بدون هیچ دلیل اعلام‌شده‌ای حقوق صدها تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه قطع شده است، بلکه بسیاری از گروه‌ها و رشته‌های این واحد که در سال‌ها با جذب اعضای نیمه‌وقت و تمام‌وقت هیأت علمی تأسیس شده‌اند، دیگر نمی‌توانند قانونا به کار خود ادامه دهند.»

*پیشنهاد گفتگو با رهبران محصور جنبش سبز درباره مشکلات کشور

عبدالرضا هاشم‌زائی عضو فراکسیون امید با اشاره به دیدارهای تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس با چهره‌های سیاسی کشور گفت: «از مقام رهبری تقاضای وقت برای ملاقات کرده‌ایم. درخصوص اینکه مشکل کشور چیست با شخصیت‌هایی که مسئولیت داشتند یا دارند صحبت کردیم مانند آقای خاتمی و آقای ناطق. دوستانی که در حال حاضر در حصر هستند اگر حصرشان تمام شود و بتوانیم با آنها ملاقات کنیم چرا که آنها نیز از مسئولین نظام بودند و بیایند مشترکات را تقویت کنیم»
وی در خصوص اینکه آیا در این دیدارها به دنبال گفت و گوی ملی هم هستید؟ گفت: «همینطور است و در حال حاضر در میان جناح های سیاسی موجود در مجلس مشترکات نسبت به روزهای ابتدایی مجلس افزایش پیدا کرده است واگر این کار را ما در سطح ملی انجام دهیم شاید بتوانیم به خدمتی برسیم که کشور ازاین مسأله نجات پیدا کند.»
دیگه خییییییلی دیر شده جناب جناح امید بی امید. گورتون کنده است.
خواب دیدی خیر باشه!!
پیمان پایدار

*توضیحات بقایی درباره  برگزاری دومین جلسه دادگاه

حمید بقایی بعد از اتمام دومین جلسه رسیدگی به اتهامات خودش در دادگاه تجدید نظر گفت: «در جلسه دادگاه موضوعی که مطرح کردم اساسنامه صندوق قرض الحسنه شهید رجایی و باهنر بود که در آن شورای رهبری از سوی مقامات دولت پیش‌بینی شده است. در اساسنامه‌ای که درسال ۹۲ برای صندوق قرض الحسنه شهید رجایی و باهنر توسط برخی مقامات دولتی نوشتند مقرر کردند که در صورت انحلال صندوق، سرمایه آن به رهبری یا شورای رهبری تعلق می‌گیرد. مگر در قانون اساسی شورای رهبری داریم. یعنی در اساسنامه شورای رهبری را پیش بینی کرده‌اند. این جای سوال دارد یعنی در ذهن آقایان تشکیل شورای رهبری است و این موضوعی بود که ما در این جلسه مطرح کردیم. امروز بحث تسویه حساب ۱۶ تن از اعضا دولت سابق مطرح شد که اصلا عمل نشده است.»

*ادعای عجیب عضو جبهه پایداری درباره آزادی در کشور

قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری مدعی است در کشور ما آزادی کامل وجود دارد و این آزادی درهیچ یک از کشورهای منطقه و حتی در غرب، نیست. قاسم روانبخش درخصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی ادعا کرد: «برای بررسی این موضوع باید به شعارهایی که مردم در زمان انقلاب سر می‌دادند رجوع کرد و دید که مسئولان در این ۴۰ سال چقدر توانستند این شعارها را محقق کنند.»
وی ادعا کرد: «حالا که در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی به آن نگاه می‌کنیم،‌ می‌بینیم که استقلال سیاسی به تمام معنا در کشور محقق شده و ما کشوری هستیم که خودمان میان ابرقدرت‌های شرق و غرب برای کشورمان تصمیم می‌گیریم و هیچ ابرقدرت و نیروی خارجی در این ۴۰ سال نتوانسته سیاست‌های خود را بر ما تحمیل کند.»
 هاهاها(1)پس دریوزگی رهبران پاسداران به آمریکائی ها برای باز پس گرفتن سرسپردگی کامل منطقه(همون  سیاست-نیکسون کیسینجر- سگ زنجیری شاه معروف)چی بوده-که دست رد بهشون زدن؟!(2) پر شدن زندانها(دهها برابر دوران شاه-طبعا بخاطر بیشتر بودن جنبش توده ها و انقلابیون) و بدترین نوع شکنجه ها در کهریزک و رجائی شهر...(3) سرکوب ابتدائی ترین خواستهای افتصادی/صنفی(4) حجاب اجباری(5) نبود حق طلاق  و حضانت فرزندان برای زنان(6) سرکوب -حتی- سندیکاهای فرمایشی و....فقط بخش کوچکی را گفتن....از ترکیه فاشیست مسلک اردوغان هم بدترید شما...رو که نیست سنگ پای قزوینه
پیمان پایدار  

*وزیر آموزش وپروش: «ایران کمترین حقوق را به معلمان مى‌دهد»

سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: «کشور ما در پرداختی به معلمان جزو پایین‌ترین کشورهاست و حتی نظام پرداخت حقوق معلمان در کشور‌های همسایه بسیار بهتر از ایران است، همچنین در رتبه‌بندی حقوق کارکنان دولت معلمان یکی از کمترین میزان دریافتی‌ها را دارند.»
به گفته وی تا زمانی که معلم برای حداقل معیشت مجبور به داشتن شغل دوم است نمی‌تواند با کیفیت کار کند و برای بهبود وضعیت فعلی نیازمند افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش و از سوی دیگر توجه تمام ارکان حاکمیت به این وزارتخانه هستیم.
اونوقت با وقاحت هر چه تمامتر میخوان که معلمان اعتراض نکنند
کور خوندین....سرنگونی تون نزدیکه
پیمان پایدار

*مخالفت فرزند آیت‌الله کاشانی با 
نام‌گذاری خیابانی به نام مصدق

محمود کاشانی در یادداشتی در مخالفت با نام‌گذاری معبری به نام مرحوم دکتر مصدق مدعی شد: «نسبت دادن افتخار ملی کردن نفت توسط مصدق دروغ است.اکنون در انتخابات شورای شهر پنجم که در سال جاری از سوی دولت آقای روحانی برگزار شد چند تن از اعضای این شورا به دنبال سرپوش گذاردن بر نقش مصدق در شکست نهضت ملی ایران و نامگذاری معبری به نام وی هستند. در خلال چهار دهه گذشته انبوهی از اسناد و مدارک و خاطراتِ دست اندرکاران رویدادهای دوران نهضت ملی ایران انتشار یافته و پژوهش‌هایی برپایه این اسناد در ایران و جهان درباره ریشه‌های ناکامی این نهضت انجام شده است و اکنون می توانیم نقش مصدق در رویدادهای این دوران را با روشنی هرچه بیشتر ترسیم کنیم.»
به ادعای وی مهمترین افتخاری که به مصدق نسبت داده شده اینکه او را پایه گذار 
فکر ملی کردن نفت شمرده اند. این یک دروغ تاریخی است.
این مرتیکه بیشرم فکر میکنه مردم یادشون رفته خیانت پدر بی همه چیزش رو. دروغ گفتن هم که مالیات نداره.زر زیادی میزنه.ننگت باد 
پیمان پایدار

*پوشش هنرمندان شرط پخش اختتامیه جشنواره فیلم فجر

امین‌پور مدیر تأمین برنامه شبکه نمایش گفت: «پخش زنده اختتامیه جشنواره فیلم فجر منوط به پوشش استاندارد هنرمندان است. پوشش عرفی و مرسوم در جامعه، پوشش استانداردی و مورد قبول جامعه است و تلویزیون هم منعکس‌کننده آن است. طبعا در جایی که پوشش و کلام تعارض جدی با عرف مرسوم در جامعه ایرانی و اسلامی دارد، تلویزیون نباید آن را کامل پخش کند. اما بدانیم که تعامل دوطرفه است؛ به این معنی که هنرمندان دوست دارند اختتامیه جشنواره به صورت زنده پوشش داده شود بنابراین عرف جامعه نیز از سمت آن‌ها رعایت می‌شود.»

*پراکنده گویی و وضعیت نامعلوم 
درباره گزارش کمیته بازدید از اوین

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، یکی از اعضای کمیته بازدید از زندان اوین دررابطه با فوت سینا قنبری که قوه قضاییه اعلام کرد که وی خودکشی کرده است گفت: «ما دراین رابطه تمام اسناد، مدارک و فیلم را دیدیم و بررسی کردیم. به هر حال ما به عنوان نمایندگان مجلس موظفیم که واقعیت‌ها را به اطلاع عموم جامعه برسانیم.»
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه یک نفر از اعضای این کمیته، تعداد زندانیان اعتراضات اخیر را ۴ و افرادی دیگری ۵ نفر اعلام کردند گفت: «در رابطه با اغتشاشات اخیر ۴ نفر در زندان اوین هستند اما شاید فرد یا افراد دیگری در زندان باشند که اتهام دیگری داشته باشند. آمار زندانیانی که صرف اتهام شرکت در اغتشاشات حضور داشتند ۴ نفر است.» به گفته وی در جریان بازدید با یک خانم زندانی هم گفت‌وگویی داشتیم. خانم سعیدی هم که در هیات همراه بودند با خانمی از زندانیان صحبت کردند. هر ۴ زندانی از آقایان هستند و اگر خانمی در زندان اوین است بواسطه حضور در اغتشاشات نیست.»
هم‌چنین حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی ، درباره گزارش بازدید نمایندگان از مجلس شورای اسلامی و نحوه ارائه آن، گفت:«رئیس گروه آقای ملکشاهی هستند و باید از ایشان پرسید این گزارش چه می‌شود؟ خوانده می‌شود؟ در صحن علنی مطرح می شود یا خیر؟ قرار بود این گزارش توسط آقای ملکشاهی جمع بندی و در مجلس خوانده شود اما ایشان به لحاظ مصاحبه‌هایی که بعضی از دوستان داشتند انصراف داد و کمیته هیأت بازدید از اوین را تعطیل کرد.»

No comments:

Post a Comment