Sunday, February 4, 2018

بسته خبری (۶۰): از شروع دوباره طرح دستگیری کودکان کار تا ادعاهای تازه درباره اعتراضات سراسری مردم!!

بسته خبری(۶۰) : از شروع دوباره طرح دستگیری کودکان کار تا ادعاهای تازه درباره اعتراضات سراسری مردم!!

کمپین حقوق بشر در ایران
https://persian.iranhumanrights.org/1396/11/news-package-60/
«بسته خبری هفته» عنوان ستونی است که به صورت هفتگی می‌توانید روی وب‌سایت کمپین حقوق بشر در ایران دنبال کنید. این ستون به مجموعه‌ای از خبرهای هفته می‌پردازد که اگر چه ممکن است به صورت مجزا در قالب مقاله یا خبر نیامده باشد، اما در شبکه‌های اجتماعی مطرح و یا به دلیل ماهیت خبری آن قابل توجه و تامل است، توسط رسانه‌های دیگر به آن پرداخته شده یا کمتر در میان خبرهای دیگر دیده شده است. شما می توانید خبرهای کوتاه و همچنین لینک به خبر، بیانیه‌ و گزارش‌های کمپین را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

*حمله امام جمعه اصفهان به دختران انقلاب

آیت الله سید یوسف طباطبایی‎نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به حرکت چندروز گذشته شهروندان تهرانی و برخی از شهرهای ایران ادعا کرد: «بسیاری از انسان های فاسقی که دستور از غرب می گیرند و در خیابانی در تهران روسری را از سر خود بر می دارند، دستور دارند و با قصد کمرنگ کردن حجاب در میان مردم مومن این اعمال را انجام می دهند. زمانی که انسان در انجام گناه بی باک شد دیگر با آن گناه مانوس خواهد شد.»
این در حالی‌ست که تعداد ۲۹ نفر از شهروندان به دلیل مشارکت در این حرکت مسالمت آمیز بازداشت شده‌اند.

*گزارش نمایندگان مجلس از بازدید زندان اوین

علیرضا رحیمی، یکی از نمایندگان عضو هیئت بازدید از زندان اوین نوشت: «با بیان اینکه به گفته رئیس سازمان زندان‌ها آمار کل زندانیان حوادث دیماه ۴۹۷۲ نفر بوده است، گفت: باقیماندگان در بازداشت مربوط به استان‌های همدان، خوزستان، فارس، اصفهان و تهران هستند.»به گفته وی تراکم همراهان و افرادی که هیات نمایندگان را در بازدید اسکورت می‌کردند تعجب برانگیز بود. حدود ۵۰ نفر در کل جریان بازدید نمایندگان مجلس را همراهی می‌کردند.
به نوشته این نماینده مجلس قبل از بازدید از زندان فیلم ضبط شده توسط دوربین‌های منصوبه در محوطه سرویس‌های بهداشتی مربوط به حادثه مرگ سینا قنبری (که به اشتباه معروف به فیلم خودکشی شده) برای نمایندگان پخش شد و توضیحات مبسوطی نیز ارائه گردید. به دلیل اهمیت موضوع مرگ سینا قنبری، درخصوص این فیلم و توضیحات ارائه شده و نیز بازدید از محل مرگ ایشان جداگانه خواهم نوشت.

*شهرداری تهران فاسدترین سازمان در میان سازمان‌های کشور

در طول ۱۲ سال گذشته (به قیمت سال ۹۵) ۱۸۵ هزار میلیارد تومان (سالانه ۲۴ هزار میلیارد تومان) در تهران هزینه شده؛ این هزینه به قیمتی که فساد همه زندگی شهر را فرا گرفته انجام شده است. در سالهای ۹۲ تا ۹۵ حدود ۱۱۰ هکتار از باغات تهران از بین رفته که اگر این موضوع از سال ۸۲ مورد بررسی قرار گیرد سر به آسمان می‌گذارد. در ۶ ماه اخیر حجم فشارهای وارد شده به شهرداری تهران از سه جناح مختلف در تمامی دوره ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. کسانی که از ابتدای فعالیت دکتر نجفی آشکار و نهان گفتند وی شهردار شش ماهه است اکنون نا امید شده اند و به تکاپو افتاده اند تا خودشان این خواسته را محقق کنند. عزم قاطع نجفی برای مقابله با فساد و باج ندادن به کاسب کاران، بسیاری را از سه پایگاه نگران کرده است. شورای پنجم شهر تهران چه فردی و چه ترکیبی از حیث سلامت، مسئولیت شناسی و دقت کارشناسی و تخصصی هم در مقایسه با همه ادوار پیشین و هم همه کلان شهرهای کشور بی نظیر و قابل ستایش است. شورای پنجم به معنای دقیق آن عصاره فضایل مردم تهران است. (منبع: اسکان نیوز)

*شرایط بد کارگران «معدن یورت» پس از بازگشت به کار

معدن زمستان یورت آزادشهر گلستان که سیزدهم اردیبهشت‌ماه منفجر شد و ۴۴ نفر از کارگرانش را کشت، حالا دوباره تبدیل به گلوگاهی تنگ و تاریک شده تا آدم‌ها را به داخل بکشد و شاید هیچ وقت دیگر پس ندهد. کارگران معدن از بعد از اردیبهشت امسال که جسدهای کبود هم‌پیشه‌ای‌هایشان را از دهانه «یورت» بیرون کشیدند، دیگر کارگران سابق نشدند اما غم نان چاره‌ای برایشان نگذاشت.
در گزارش شهروند و به نقل از یکی از کارگران آمده است: ««معدن بعد از حادثه تغییری نکرد، حالا هم مثل روز اولش است، الان ما می‌رویم و کار می‌کنیم و خودمان را به خدا می‌سپریم. معدن فقط ٢٠ روز اول تعطیل بود، بعدش سر کار 
برگشتیم. کار با تعدادی از نیروهای قبلی دوباره شروع شد.»
این همان سیاست سرمایه داری نئولیبرال(1980 تا به امروز) جهانیست: نه تنها 
ساعات کار بیشتر شده و اضافه دستمزدها قطع و ....بیمه ها بی ارزش و حقوق ها 
ماه ها پرداخت نمیشود و.... بلکه جان کارگران-مثل همیشه- پشیزی ارزش ندارد. 
پیمان پایدار

*توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره بودجه این نهاد

پس ازآنکه خبرهای مبنی برافزایش بودجه شورای نگهبان به گوش رسید، سیامک ره‌پیک معاون اجرائی و امور انتخابات شورای نگهبان این نهاد درباره هزینه‌های این شورا مدعی شد: «در سالی که انتخابات نیست، این بودجه صرف جلسات آموزشی و نگهداری شبکه چندصدهزارنفری می‌شود. از جمله بحث نگهداری شبکه، دفاتر هیئت نظارت، آموزش و توجیه که بین انتخابات‌ها وجود دارد. مانند هر دستگاهی که برای آن برنامه می‌نویسند، در شورای نگهبان هم چند برنامه هست که مقصود از نظارت همین بحث برنامه آموزش و توجیه و نگهداری شبکه چندصدهزارنفری است»
وی به سازوکار این شبکه اشاره دقیقی نکرده است.

*شایعه‌ها درباره تاثیر پارازیت‌ها بر کاهش بارندگی در کشور

روزنامه آرمان در گزارشی به شایعه‌یی پرداخته است که در روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود پرداخته است. در بخشی از این یادداشت آمده است: «گرانی‌هایی که طی سالیان اخیر به طرق مختلف تنها در این فضا دست به دست شده و تاکنون جواب قاطعانه‌ای نسبت به آن بازتاب داده نشده است. گرچه برخی از مسئولان آثار زیست‌محیطی امواج را نفی کرده اند، اما مبحث پارازیت‌ها و امواج به گونه‌ای است که انتشار اظهار نظرات ضد و نقیض تا حدودی به اعتماد مردم لطمه وارد کرده است، آن چنان که هنوز هم برخی‌ها بر این باورند که پارازیت‌ها موجب عقیم شدن ابرها و تداوم خشکسالی در ایران می‌شوند.»

*دستگیری شهروند تهرانی در اکباتان به دلیل شعارنویسی

معاونت اطلاعات حوزه بسیج ۱۲۱ صابر خبر از دستگیری جوانی داد که در محدوده شهرک اکباتان اقدام به شعارنویسی بوسیله اسپری های رنگی می کرد. معاونت اطلاعات حوزه ۱۲۱ صابر ادعا کرد: «باتوجه به فعالیت های عده ای از افراد سودجو و خرابکار که با اسپری های رنگی در جهت تخریب زیباسازی معابر، تابلوها و خیابان های شهرک اکباتان تحرکاتی داشته و شعار نویسی هایی نیز بر علیه مسئولین انجام می دادند، برنامه ریزی گشت های اطلاعاتی ضابطین قضایی در اکباتان طی روزهای اخیر و رصد کامل محدوده های استحفاظی در دستور کار قرار گرفت.»

*دستگیری ۲۹ نفر از مشارکت‌کنندگان در موج اعتراض علیه حجاب اجباری

مرکزاطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ اعلام کرد: «ماموران انتظامی که وظیفه حفظ و ارتقای امنیت اجتماعی را عهده دار هستند ضمن اشراف کلی به محیط و آشناسازی معدود افراد ناآگاه و فریب خورده جوان، ۲۹ نفر از برهم زنندگان امنیت اجتماعی شهروندان را دستگیر و به مراجع قضایی تحویل دادند.»
جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، این افراد را تهدید کرده و اقدام آنان را «تجاهر به گناه» و «جرم» و قابل مجازات دانسته است. از سوی دیگر منتظری، دادستان کل کشور، حرکت این عده را “بچه‌گانه” توصیف کرده بود که در نتیجه تحریک برخی عوامل خارجی و داخلی اقدام به این کار کردند.
بیشتر دراین‌باره اینجا را بخوانید.
زنده باد زنان (و مردان) فرهیخته راه آزادی
آنارکوفمینیسم تنها راه رهائی زنان از قید مردسالاری متعفن
پیمان پایدار

*جان باختن کولبران و مرگ و مصدومیت کارگران

یک کولبر در مرز ارومیه از ارتفاع سقوط کرده و دچار جراحت شد. همزمان جسد دو کولبر دیگر که درپی سقوط بهمن مفقود شده بودند، پس از چهار روز جستجو پیدا شد. این دو کولبر از روز شنبه هفتم بهمن‌ درحین کولبری در ارتفاعات مارمیشو در نقطه‌ی صفر مرزی ارومیه در زیر بهمن مفقود شده بودند.
سقوط و ریزش یک ساختمان ۵ طبقه در خیابان سروش شهرستان یاسوج منجر به فوت و مصدومیت دو کارگر ساختمانی شد. آنطور که حاضران در محل وقوع این حادثه گفته‌اند، این ساختمان زمان حادثه مهندس ناظر نداشته است. هم‌چنین سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از فوت یک کارگر در تعمیرگاهی واقع در خیابان ۱۷ شهریور تهران خبر داد. و با اشاره به اینکه این تعمیرگاه و تعویض روغنی حدود ۲۰۰ متر بود که سه دستگاه خودرو در آن وجود داشت، اظهار داشت: «کارگران مشغول کار بر روی یکی از خودروها بودند و یک کارگر نیز داخل چال‌سرویس مشغول به کار بود که آتش‌سوزی اتفاق افتاد و خودرو پرشیا و چال‌سرویس دچار حریق شدند» معاون عملیات فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از ریزش دیواره قنات در روستای « شاخن» شهرستان بیرجند و «رومنجان» خوسف و کشته شدن ۲ نفر در این حوادث خبر داد.
مرگ بر سرمایه داری-زنده باد آزادی

*نظر معصومه ابتکار درباره دختران پسرنما در ورزشگاه‌ها

معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه در مدت اخیر مواردی از تغییر چهره دختران برای ورود به ورزشگاه‌ها دیده شده است، گفت: «برای حل این مشکل باید به شکل منطقی امکان ورود کسانی که علاقه‌مند به حضور در ورزشگاه هستند را برطرف کنیم.»
ابتکار در پاسخ به آخرین اقدامات معاونت زنان برای پیگیری وضعیت صدور شناسنامه برای کودکان زنان ایرانی دارای همسر خارجی گفت: «وزارت کار برگه‌های اقامت موقتی را برای این افراد صادر کرده است تا فرزندانشان مشکل آموزش و بازماندگی از تحصیل نداشته باشند. نمونه موفق این طرح مدرسه‌ای در شیرآباد در حاشیه شهر زاهدان است که مشکل تحصیل کودکان این منطقه که فاقد شناسنامه بودند با استفاده از این برگه‌های موقت برطرف شده است. همچنین به دنبال این هستم با تامین اعتبارات لازم برای فرزندان اتباعی که موفق به دریافت شناسنامه نشده‌اند این مسئله را برطرف کنیم.»

*بیانیه اعتراضی درباره سرکوب شدید معلمان در سراسر کشور

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران طی بیانیه ای نسبت به ادامه سرکوب معلمان در شهرهای مختلف توسط نهادهای امنیتی زیر نظر دولت اعتراض کرد. این شورای هماهنگی اعلام داشته است که بر حسب وظیفه قانونی خود از دولت و وزارت متبوع انتظار دارد که با اتخاذ روشهای مناسب از ادامه این روند جلوگیری نمایند و اجازه ندهند دستگاههای امنیتی رفتارهای ضعیف خود را در دیگر حوزه ها با سرکوب معلمان جبران نمایند، اجازه ندهند منافع کشور به خاطر تصمیمهای غیرقانونی آنها مورد تهدید قرار گیرد. در غیر اینصورت شورای هماهنگی به نمایندگی از تشکلهای صنفی فرهنگیان کشور حق هر گونه اعتراض را برای خود لازم و ضروری می داند.

*آلودگی شدید زیست محیطی در گیلان

خبرگزاری آنا در گزارشی تصویری به شرایط بسیار بد زیست محیطی و پسماند زباله‌ها در استان گیلان پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «وضعیت نامطلوب دفن زباله‌های شهری، احداث سد و کاهش حقابه تالاب‌ها، افزایش جمیعت و بهره برداری از طبیعت، نبود زیرساخت‌های گردشگری کافی، بالا بودن سطح آب زیر زمینی و افزایش احتمال آلودگی آن و کاهش بارندگی های سالانه از جمله مسائل و مشکلاتی است که محیط زیست گیلان را به شدت تهدید می‌کند. مرکز دفع زباله سراوان در استان گیلان، محل انباشت زباله شهرهای رشت و انزلی بوده است که شیرابه حاصل از زباله‌های این مرکز از طریق رودخانه‌ زرجوب به تالاب انزلی وارد می‌شود.»
هم‌چنین خبرگزاری تسنیم در گزارشی تصویری به خشک شدن تالاب آق گله در استان همدان پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: « تالاب اق گل در جنوب شرقی روستای اسلام اباد از توابع شهرستان ملایرو روستای توتل در کنار کوه کت در مرز استانهای همدان و مرکزی با وسعتی افزون بر ۸۳۰ هکتار یکی از تالابهای مهم کشور و بزرگترین تالاب طبیعی استان همدان است. این تالاب به دلیل چرای بی‌رویه ، تبدیل اراضی تالاب به زمین‌های زراعی ، شکار غیرمجاز ، خشکسالی ، عدم تخصیص حق آب اکولوژیکی از سال ۸۸ به بعد ، زه‌کشی و برداشت بیش از حد آب از تالاب و همچنین نبودن بارشها در سال جاری به طور کامل خشک شده است.»
نابودی محیط زیست یکی از چندین معضل اساسی ایران-پس از بیکاری مزمن و
 اعتیاد و سرکوب های سیاسی و پر کردن زندانها از فرهیختگان آزادی- است. هر
 چند فعالین جامعه مدنی در این زمینه بهتر و زیادتر شده ولی طبعا
 ناکافی ست.بهمین خاطر سرنگونی ملاها عاجلترین امر مردم ایران است.بدون این
 تحول وضع بدتر و بدتر خواهد شد. پیش بسوی سرنگونی تمامیت نظام ولایت 
وقیح:پیمان پایدار

*واکنش عفوبین‌الملل به اجرای حکم اعدام علی کاظمی

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای شدیدا به اعدام مرد جوانی که در زمان وقوع جرم تنها ۱۵ سال سن داشته اعتراض کرد. علی کاظمی زندانی که در سن ۱۵ سالگی به اتهام «قتل» به مرگ محکوم شده بود.
در قسمتی از این بیانیه آمده است: «اطلاعات عفو بین‌الملل حاکی از آن است که مقامات دادستانی و مسئولان زندان بوشهر خانواده‌ی علی کاظمی را با دادن اظهارات متناقض در مورد قطعیت برنامه اعدام و زمان اجرای حکم مورد زجر مضاعف قرار داده‌اند.»
مگدلنا مغربی، معاون شمال آفریقا و خاورمیانه عفو بین‌الملل گفت: «با این اعدام غیر قانونی، ایران عملا اعلام می‌کند که می‌خواهد جایگاه اسفناک خود در جهان را به عنوان یکی از کشورهای اصلی مجری اعدام کسانی که در زمان جرم زیر ۱۸ سال سن داشته‌ا‌ند، حفظ کند»

*گفته‌های تازه درباره پرونده سعید طوسی

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جزئیات دیدار با خانواده‌های قربانی پرونده‌ سعید طوسی گفت: «خانواده‌ها به نماینده‌های مختلفی نامه نوشته بودند، به ١۵ نماینده اصلاح‌طلب و اصولگرا.» به گفته صادقی شاید همکاران دیگر درگیر امور حوزه انتخابیه‌ یا سایر مشکلات و درگیری‌ها هستند؛ اما پیگیری این پرونده و نکات آن برای من مهم بوده و هست. وقتی از بین ١۵ نماینده هیچ نماینده‌ای این مسئله را جدی نگرفته و برای چنین موضوعی وقت ندارند؛ یعنی وظیفه من سنگین‌تر از پیش است. نماینده باید به نماینده‌ بودنش فکر کند و اینکه وقتی تک‌تک مردم پای صندوق رأی رفته‌اند و او را امین خود دانسته‌اند، امین‌شان باشد. فرصت نیست به چیز دیگری فکر کنم.
وی در پاسخ به این سوال که فرجام این پرونده چه خواهد بود گفت: «امیدوارم ما نمایندگان قوی‌تر از پیش دنبال تصویب لایحه حمایت از کودکان در مجلس باشیم تا خانواده‌های درگیر چنین پرونده‌هایی کمتر در معرض فرسایش باشند.»
مرگ بر نظام اسلام ناب محمدی: رهبر پدوفیل های مسلمان جهان 
پیمان پایدار

*وضعیت نامناسب مدارس در تبریز و سیستان و بلوچستان

اخیرا در روستای توکر دهستان ابتر بخش مرکزی ایرانشهر درب مدرسه کانکسی در مقابل پای نماینده این شهرستان به زمین افتاد که فیلم این جریان نیز بازنشر فراوانی در شبکه مجازی داشت.در کنار این روستا نیز روستایی به نام ناصرآباد وجود دارد که حدود ۸سال قبل به دلیل افتادن درب مدرسه خشت و گلی بر روی دانش آموز، جان او را گرفت، با پیگیری مسئولان دو کانکس برای دانش آموزان دبستانی این روستا جایگزین مدرسه خشت و گلی شد و قول ساخت یک فضای آموزشی استاندارد را نیز به مردم این منطقه داده بودند اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده است.
عطاالله سیاخانی دهیار روستای ناصرآباد از توابع دهستان ابتر بخش مرکزی ایرانشهر با اشاره به این مطلب که مسئولان به فکر مردم و دانش آموزان نیستند، گفت: «بعد از کشته شدن دانش آموزی در فضای آموزشی خشت و گلی این روستا، تنها دو کانکس را جایگزین آن فضا کردند و قول ساخت یک فضای آموزشی استاندارد را به مردم دادند.»
هم‌چنین دانش‌آموزان شهری و روستایی شهرستان اهر از کمبودها رنج می‌برند کمبودهایی که دانش‌آموزان روستایی را به تحمل سرما و گرما مدارس کانکسی مجبور می‌کند. بنا به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر، دانش‌آموزان ۲۵ روستای این شهرستان در کانکس تحصیل می‌کنند همین هر انسانی را وا‌می‌دارد تا کمی به خود بیاید و فکر کند که دانش‌آموزان چگونه سرمایه زمستان را در مدارس کانکسی تحمل می‌کنند.

*روزگار سخت زنان در سرپل ذهاب

خبرگزاری ایسنا در گزارشی تصویری به شرایط بسیار سخت زندگی زنان در سرپل ذهاب پس از زلزله در این منطقه پرداخته است. دربخشی از این گزارش آمده است: «زنان به دلیل مسائل بیولوژیکی و تفاوت های روانی و اجتماعی و هنجارهای فرهنگی رایج، نسبت به مردان آسیب پذیرترند. احساس ناامنی، ترس، نداشتن سرپناه امن و تمیز، وضعیت ناسالم بهداشتی، تجربه زندگی در چادر، پرستاری و مراقبت از همسر و فرزندان و والدین مصدوم، از دست دادن دارایی یا پس انداز و بسیاری تجارب دیگر در بیشتر زنان زلزله زده‌ی کرمانشاه وجود دارد که اثرات ناشی از آن تا مدت ها در روحیه و رفتارشان باقی خواهد ماند. با این حال به دلیل خصلت از خودگذشتگی مادرانه، در این شرایط بحرانی نیز اولویت را به همسر و فرزندان خود می دهند.»

*تاثیرات گرد وغبار بر مهاجرت مردم از خوزستان

روزنامه شرق در گزارشی به تاثیرات پدیده گرد وغبار در استان خوزستان و هم‌چنین مهاجرت شهروندان از این استان پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «در یکی، دو سال اخیر، در میان عامه مردم شهرهای کلان و به‌ویژه فضای رسانه‌ای، موضوع گردوغبار به شکلی جدی به‌عنوان عامل مهاجرت چند استان و به‌ویژه خوزستان مطرح می‌شود. شرایطی که در نگاه اولیه احتمال اثرگذاری مستقیم روی زندگی مردم فضاهای شهری و روستایی این استان‌ها را تأیید می‌کند»
هم‌چنین در بخش دیگری از این گزارش و به نقل از شهلا کاظمی‌پور، جمعیت‌شناس آمده: «مهاجرت در استان خوزستان متناسب با جمعیت آن پیش رفته است اما در برخی از استان‌ها نظیر ایلام، بوشهر، کرمانشاه و… درصد مهاجرت در تناسب با جمعیت نیست و نگرانی بیشتری را برمی‌انگیزد. او می‌گوید در شرایطی که رشد جمعیت کل کشور در سال‌های ٩٠ تا ٩۵ حدود ١,٢۴ درصد بوده است، این رشد جمعیت در استان‌های مهاجرفرست همچون خوزستان پایین است و به‌عنوان نمونه رشد جمعیت خوزستان ٧٨ صدم درصد بوده است.»

*نرخ بالای اعتیاد در میان کارگران

روزنامه آرمان در گزارشی به نرخ بالای اعتیاد میان کارگران در کشور پرداخته است. در گزارش آمده است: « نرخ اعتیاد میان کارگران ۲۲‌درصد است. نتایج آخرین شیوع شناسی اعتیاد نشان می‌دهد که بیش از دو‌میلیون و ۸۰۰‌هزار ایرانی با معضل اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند. به این ترتیب اعتیاد در کشور را باید چیزی حدود سه‌ درصد دانست. تفاوت فاحش میان نرخ اعتیاد کارگران با میانگین اعتیاد هشدار آمیز است.»
به گفته رویا نوری پژوهشگر حوزه اعتیاد در برخی محیط‌های صنعتی امکان استعمال مواد مخدر برای کارکنان وجود دارد. در این اماکن وجود استرس‌های ناشی از کار و بی‌توجهی به نیازهای پایه‌ای کارکنان به عنوان نیروی انسانی دلیل بروز اعتیاد است. به گفته او محیط‌های کاری از دیگر محیط‌های جامعه جدا نیستند و نباید این اماکن را تنها مکان بروز اعتیاد دانست.

*واکنش کیهان به سخنان حسن روحانی درباره شنیدن صدای معترضین

روزنامه کیهان در واکنش به سخنان حسن روحانی درباره لزوم شنیدن صدای معترضین و گوش کردن به نقد، در یادداشتی نوشت: «امروز پس از چهار سال فحاشی به منتقدان روحانی از لزوم شنیده شدن حرف ناصحان و منتقدان سخن می‌گوید و این عجیب به نظر می‌رسد. تنها رئیس‌جمهور نیست که با منتقدان به این صورت برخورد کرده است‌، وزرا و فرمانداران دولت تدبیر و امید نیز در نزدیک ۵ سال گذشته روشی مشابه را در برخورد با منتقدان و خبرنگاران پیشه گرفته‌اند.»
به نوشته کیهان حامیان دولت نیز تا به حال برخورد مناسبی با منتقدین نداشته‌اند‌، آنان یا منتقدین را کاسب تحریم می‌خوانند و یا راننده تاکسی و لبوفروش که حق اظهار نظر ندارند و با این وجود آیا سزا است که رئیس دولت تدبیر و امید در جایگاه مطالبه‌گری نشسته و خواهان شنیده شدن صدای منتقدین شود؟!

*شش هزار کودک بی‌هویت در پایتخت

براساس اعلام ثریا شارقی، مدیرکل امورزنان وخانواده استانداری تهران در استان تهران ۵ تا ۶‌هزار کودک بی‌هویت زندگی می‌کنند. کودکان کار و خیابان هویت‌دار می‌شوند؛ همان کودکانی که نام‌شان، تاریخ تولدشان و زادگاه و اسم پدر و مادرشان جایی ثبت نشده و حالا انسان‌های بی‌نام‌و‌نشانی هستند که در طرح استانداری قرار گرفته‌اند و قرار است برایشان هویتی ثبت شود یا شناسنامه‌دار شوند یا کارتی برایشان صادر شود که نام‌ونشان‌شان مشخص شود.
به گفته وی زمانی که کودکان شناسنامه داشته باشند، می‌شود برایشان برنامه‌ریزی کرد؛ حتی از نظر امنیتی خطایی مرتکب شدند، بدانیم چه برخوردی باید با آنها داشته باشیم. می‌توانیم به آنها آموزش بدهیم، ساماندهی کنیم. (منبع: شهروند)

*اعتراض به دستگیری دوباره کودکان کار

ادامه طرح ساماندهی کودکان کار با جمع‌آوری آنها در خیابان‌ها و دستگیری کودکان آب‌نبات‌فروش بروجرد «شبکه یاری کودکان کار» را به اعتراض واداشت. مجموعه سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودکان با ارسال نامه‌ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تکرار روند دستگیری کودکان کار و شرایط نامناسب آنها در مراکز نگهداری هشدار داد و همچنین در نامه دیگری به رئیس شورای شهر بروجرد خواستار پیگیری دستگیرکنندگان کودکان آب‌نبات‌فروش شد.
در نامه شبکه یاری کودکان کار به وزیر تعاون آمده است: «اینک بر اساس شواهد موجود دستگیری این کودکان مجددا آغاز شده است و آنان به مراکزی اعزام می‌شوند که از امکانات حداقل و ضروری برای زندگی کودکان برخوردار نیست. جهت استحضار جنابعالی اعلام می‌دارد طی سه دهه گذشته این سی‌ودومین باری است که جمع‌آوری کودکان کار انجام می‌گیرد؟!»

*درخواست اعدام برای معترضین در نماز جمعه پایتخت

احمد خاتمی امام جمعه تهران با اشاره به اعتراضات سراسری مردم در دی ماه گفت: «به همان اندازه که مهر و رأفت دارید، باید خشم مقدس در برابر لیدرهای اغتشاش داشته باشید و آنهایی که تهدید به سوزاندن مساجد و شورای تبلیغات و دیگر اماکن کردند، با قاطعیت علی‌وار برخورد شود، باید با قاطعیت با سران فتنه برخورد کرد، در فقه ما آن فرد که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد و بکشد، باغی است و حکم او در فقه ما اعدام است، این دستور صریح قرآن است، اگر امنیت می‌خواهیم که حتما می‌خواهیم، مهر و خشم به جا باید در برابر اغتشاش‌گران داشته باشیم.»
وی در حالی درخواست اعدام برای معترضین به وضع موجود را در نماز جمعه مطرح می‌کند که در روزهای گذشته حسن روحانی در سخنانی دور از انتظار خواسته بود که صدای اعتراض و نقد مردم و معترضین باید شنیده شود. وی هم‌چنین با سخن گفتن از «سران فتنه» به طور تلویحی پاسخی به نامه اخیر مهدی کروبی به علی خامنه‌ای داده است.

*فروش خون در حاشیه تهران

روزنامه آرمان در گزارشی به فروش پلاسمای خون درحاشیه فقیرنشین پایتخت پرداخته است. دربخشی از این گزارش آمده است: «از آنجا که در بسیاری موارد تزریق خون یا استفاده از فرآورده‌های خونی می‌تواند جان افراد را نجات دهد، خون ارزش زیادی در خدمات پزشکی دارد، اما از این بابت که گرفتن خون از کسی و تزریق آن به دیگری می‌تواند تبعاتی برای دهنده خون نیز داشته باشد، معمول است که این کار داوطلبانه صورت گیرد. در ایران عمدتا خون به صورت داوطلبانه گرفته می‌شود، اما هستند مراکزی که در ازای دریافت خون پول می‌دهند؛ این مراکز ممکن است بتوانند افراد فقیر و نیازمند را جذب کنند، حال آنکه خون‌فروشی می‌تواند چهره خشن و بی‌رحم فقری را نشان دهد که زیر پوست شهر وجود دارد.»

*واکنش محسنی اژه‌ای به شرایط رفع حصر رهبران جنبش سبز

محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه با طرح این ادعا که آنچه در سال ۸۸ اتفاق افتاد جرم بزرگی بود درباره محاکمه مجرمین مربوط گفت:«افرادی که عامل اصلی قضایا بودند و باید محاکمه می‌شدند به سه گروه تقسیم شدند. دسته اول افرادی هستند که محاکمه آن‌ها بدون هیچ ارفاقی صورت گرفت. دسته دوم جوان‌ترها و دانشجویانی هستند که از عمق قضایا خبر نداشتند، اما مرتکب جرم به طور مثال خسارت به اموال عمومی شدند. در مجازات این افراد ارفاق‎های زیادی صورت گرفت. در مورد دسته سوم که سران فتنه هستند، شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت که آن زمان مصلحت کشور به محاکمه این افراد نیست و گفتند این افراد فعلا محصور باشند اما محاکمه قضایی نشوند. این موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی است و تا هنگامی که پابرجا باشد، قوه قضائیه نمی‌تواند کاری کند.»
در روزهای گذشته خبرهایی درباره رفع تدریجی حصر رهبران جنبش سبز منتشر شده بود.

*نگرانی درباره سرنوشت محیط زیست «آشوراده»

امیرصیاد شیرازی کارشناس زیست محیطی دریای خزر در یادداشتی  به ماجرای جنجالی موافقت برای ساخت و ساز در منطقه بکر و جنگلی «آشوراده» و خطرات زیست محیطی این طرح پرداخته است.
دربخشی از این نوشته آمده است: « چند وقتی است که «طرح گردشگری جزیره آشوراده» که با‌وجود تصویب نهایی همچنان در فضایی رمزآلود و مبهم به سر می‌برد، موجب نگرانی طبیعت دوستان در منطقه و حتی در کشور شده است. متأسفانه به دلایل نامعلوم بودن جزئیات طرح از یک سو و از سوی دیگر تجربه تلخ طرح‌های گردشگری گذشته در سایر نقاط کشور، ناخواسته اذهان عمومی به سمت بی‌اعتمادی کشیده می‌شود.گمان نمی‌کنم انتظار زیادی باشد که پیش از شروع عملیات اجرایی طرح‌های محیط زیستی و گردشگری، فعالان محیط زیست و صاحب نظران این حوزه از چند و چون کار مطلع شوند. تجربه بارها و بارها ثابت نموده که هرگاه تصویب چنین طرح‌هایی، بدون مشورت انجام گرفته، نه تنها راه به جایی نبرده بلکه مسبب بروز خسارات جبران‌ناپذیری نیز در پهنه طبیعت شده است.» (منبع: روزنامه ایران)

*ادعاهای استاندار خراسان رضوی درباره اعتراضات سراسری مردم

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی درباره تجمعات اخیر و دلایل آن ادعا کرد: «امروز دیگر تداوم برخی سیاه نمایی‌ها که در دوره انتخابات وجود داشت پذیرفتنی نیست.متأسفانه بعد از انتخابات تخریب‌ها همچنان ادامه یافت و منجر به بروز بی‌اعتمادی و مسائل اخیر شد اما امروز بسیاری متوجه شدند که دوران رقابت‌های انتخاباتی گذشته و دوره رفاقت‌ها برای توسعه کشور است.این اعتراضات باید در چارچوب قانونی و بدون مسائل حاشیه‌ای برگزار شود به‌گونه‌ای که مرز بین اعتراض و اغتشاش در این‌گونه تجمعات مشخص باشد.»
استاندار خراسان رضوی هم‌چنین گفت: «طبق ماده ۱۰ قانون احزاب، فقط گروه‌های قانونی می‌توانند درخواست تجمع کنند اما این امر برای سایر گروه‌هایی که ثبت رسمی نشده‌اند، قانونی نیست. مباحثی که برخی این روزها در فضای مجازی مطرح می‌کنند مبنی براین که تجمع قانونی حق ماست حرفی گزافه است چراکه اینان هشت سال در دولت و چهار سال در شهرداری دارای مسئولیت بوده‌اند و قانون را به‌خوبی می‌دانند که درخواست آنان هیچ سنخیتی با قانون ندارد.»
رشیدیان با اشاره به این که هم‌اکنون تنها ۱۲ نفر از افراد دستگیرشده در اغتشاشات اخیر استان در زندان به سر می‌برند  گفت: «این۱۲ نفر هم افرادی بودند که در تخریب‌ها یا اغتشاشات مسئولیت اساسی داشتند و امیدواریم که هرچه سریع‌تر به پرونده آن‌ها در دادسرا رسیدگی شود. یکی از دستگیرشدگان طراح بحث نه به گرانی بوده که خود اعتراف کرده است تصور نمی‌کرد که این‌گونه شود و فکر می‌کرد این تجمعات در حد تجمع مقابله با دولت خواهد ماند.» (منبع: خراسان)

*نماینده مردم زاهدان: «۸۰ درصد مردم استان بلوچستان فقیرند»

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: «حدود ۸۰ درصد مردم در سیستان و بلوچستان به نوعی فقیر هستند و از مجلس هم کاری ساخته نیست.»
وی هم‌چنین با انتقاد از سیاست‌های فقرزدایی در استان سیستان و بلوچستان گفت: « آیا اصل مترقی ۴۸ قانون اساسی که می گوید منابع کشور باید طوری ساماندهی و تقسیم شود که مناطق کمتر برخوردار به متوسط کشور برسد تحقق پیدا کرده است؟ باید ببینیم چند درصد از قوانین پنج ساله در این ۴۰سال تحقق پیدا کرده است؟ مگر غیر از این است که حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد تحقق پیدا کرده است که اگر قانون هم نبود حتما محقق می شد. به طور قطع مجلس هم به وظایف نظارتی خود به خوبی عمل نکرده است و متاسفانه دولت‌ها نیز نتوانسته اند به وظایف قانونی خود عمل کنند» (منبع: سیستان و بلوچستان)

*نماینده مردم تهران: «محدودیت برای زنان رفتار اشتباه ماست»

سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران با اشاره به حضوردختران انقلاب در معابر خیابان‌های تهران و برخی دیگر از شهرها گفت: «این نتیجه زمانی است که برای زنان محدودیت قایل می‌شدیم و آنان را تنگنای غیرلازم قرار می‌دادیم این کارها به خاطر رفتار اشتباه ماست.»
وی هم‌چنین با اشاره اینکه  تفکری در برخی از لایه‌ها وجود دارد که مانع از حضور زنان در جامعه می‌شود، گفت: «در اواخر دولت احمدی‌نژاد، زنان را به خانه فرستاده بودند و می‌خواستند آنان را حذف کنند در حالی که زنان باید تقویت شوند زیرا تقویت آنها موجب تقویت خانواده می‌شود اما با این وجود زنان را دیگر نمی‌توان از راه رشد و پیشرفت نگه داشت.» (منبع: روزان)
 حرف مفت زدن زنان نماینده رژیم فوق مردسالار اسلام ناب محمدی سالهاست که حالمون رو بهم میزنه. بهتر خفه خون بگیرید. چرا که زنان فرهیخته و شیفته آزادی حق و حقوق خودشون رو میدونند و از حلقومتون میکشند بیرون.
پیمان پایدار

*ادعاهای محمدرضا باهنر درباره اعتراضات سراسری مردم

محمدرضا باهنر رئیس جامعه اسلامی مهندسین و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اعتراضات سراسری مردم در ماه گذشته ادعا کرد: «عامل اصلی اغتشاش‌ها، تریبون‌های رسمی بودند؛ مثلا رسانه ملی از دولت انتقاد می‌کرد و نمایندگان از تریبون مجلس گله و اعتراض می‌کردند».
پس از اعتراضات سراسری مردم علم‌الهدی امام جمعه مشهد در نامه‌ای خطاب به شورای ‌عالی امنیت ملی نوشت: «مدتی بعد از تجمع اعتراض‌آمیز تنی چند از مردم در ٧ دی‌ماه ٩۶ در میدان شهدای شهر مقدس مشهد و‌ اغتشاشات در قالب آن، از بعضی دهان‌ها که بعضا افراد مسئول در نظام هستند، اتهاماتی مبنی ‌بر نقش این‌جانب در این ماجرا اظهار شد… برخی شخصیت‌های سیاسی با سکنا در فضای رقابت‌های انتخاباتی تلاش می‌کنند این‌طور القا کنند که شروع این تحرکات از مشهد بوده است. درحالی‌که شواهد متعددی وجود دارد که این موج اعتراضات از تهران آغاز شد و اخیرا مقام عالی دادستان کل کشور نیز به آن اذعان نمود. این‌جانب در روز این تجمعات در سفر سبزوار بودم و به محض بازگشت با استفسار از استاندار محترم خراسان‌رضوی و مسئولان امنیتی و انتظامی استان، گزارش‌هایی را دریافت کردم که کاملا منطبق بر بیانات مقام معظم رهبری در ١٩ دی بود و برای همه فصل‌الخطاب قرار گرفت» (منبع: شرق)

*واکنش به بودجه‌های میلیاردی برای مداحان و حسینیه‌ها

مصطفی خرسندی، مدیر عامل خانه مداحان در واکنش به اسناد منتشر شده درباره اختصاص بودجه ۱ و نیم میلیاردی به یکی از حسینیه‌های تهران در منطقه ۵ تهران گفت: «در این رابطه اطلاعی ندارم و نمی‌دانم، ولی اگر شما بخواهید ساخت و توسعه یک فضا را انجام دهید، شاید این مبالغ لازم باشد؛ در مورد ما (کانون مداحان و بیت الحزان) نوشته‌اند که مبالغی را دریافت کرده ایم، در حالی که دروغ است و اعتباری به ما اختصاص داده نشده است.»
وی با اشاره به اینکه برای کانون مداحان و شعائر آئینی ۲۰۰ میلیون تومان بودجه در اواخر دوران مدیریتی آقای قالیباف مصوب شده که پرداخت نشده است، گفت: «درباره مجمع بیت الحزان که در جدولی اسم آن آمده، گفته شده پولی دریافت کرده است، در حالی که یک ریال هم پرداخت نشده در صورتی که اختصاص اعتبار به این مجمع مصوب شورای شهر است و شهرداری باید این اعتبار را اختصاص می داده که نداده است.»

*شرایط سخت ۴۰ درصد از زلزله‌زدگان کرمانشاه

فرهاد تجری نماینده مردم گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین  درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حداقل ٣۵ تا ۴٠ درصد مردم زلزله‌زده کانکس ندارند گفت: «مشکل کمبود سوخت یکی از مشکلاتی است که باید وزارت نفت در جهت تأمین آن اقدام می‌کرد. بخشی از آن را بخش خصوصی انجام داده، ولی متأسفانه برای بخشی دیگر از این مشکل، هنوز معجزه یا حرکت خاصی از وزارت نفت ندیده‌ایم»
وی هم‌چنین با انتقاد از نحوه تقسیم‌بندی توزیع کانکس بنیاد مسکن گفت: «درباره اسکان در این هوای سرد و زیر صفر شاهد اسکان مردم در چادرها هستیم که اصلا مناسب نیست. با این شرایط بارندگی برف و باران و باد، گاهی ریزگردها هم اضافه می‌شوند که شرایط بدی را فراهم کرده است»

*مخالفت تند نماینده مجلس با استخدام زنان

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی  در کانال تلگرامی‌اش نسبت به اشتغال زنان نوشت: «استخدام زنان مشکل بزرگی است. تا زمانی که مرد بیکار و تحصیلکرده هست، چه لزومی دارد که بانوان مشغول به کار شوند. بیش از۶۰ درصد استخدامی‌های سال قبل و امسال، بانوان هستند و این معضل بسیار بزرگی است. زمانی که پسر بیکار و تحصیلکرده داریم، اولویت استخدام با آنهاست تا بتوانند تشکیل خانواده بدهند. اما به جای آن بانوان مشغول کار می‌شوند و همان خانم هم حاضر به ازدواج با یک پسر بیکار نیست.»
تا کور شود هر آنکه نتواند دید.مرگ بر تو مردسالار بیشرم. زنده باد زنان سلحشور و فرهیخته ای که "پرچمدار و پیشرو" انقلاب بعدی هستند.
پیمان پایدار

*نظر یک مرجع تقلید درباره کنسرت های زیرزمینی

آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعه با اشاره به برخی مصادیق معصیت گفت: «موسیقی و کنسرت زیرزمینی به صورت مستقیم معصیت الله است اگرچه در آن حقوق اجتماعی نیز وجود دارد.»
به گفته وی برخی گناهان نیز سیاسی و ولایی است مانند اینکه فردی از رهبر اسلامی اطاعت نمی‌کند. زیرمیزی و رومیزی گرفتن و حقوق نجومی، عدوان به حق مردم و حق الناس است. وی با بیان اینکه برای برخی امور اگر چه آیه و روایتی نیامده است ولی وقتی رهبر جامعه تشخیص به امری داد بقیه باید اطاعت کنند

*حسن خمینی: «کسی که شکمش گرسنه است اخلاق نمی‌فهمد»

حسن خمینی نوه با اشاره به تولید آثار فرهنگی و ضرورت‌های جامعه گفت: «توجه داشته باشیم اخلاق نیاز درجه دوم انسانی است؛ کسی که شکمش گرسنه است اخلاق نمی‌فهمد و حتی دزدی برای او تجویز می‌شود، بنابراین، مسائل فرهنگی بعد از تأمین نیازهای اولیه انسانی شکل می گیرد. اگر نتوانیم نیازهای اولیه مخاطب را فراهم کنیم، درد او آن چیزی نخواهد بود که ما برای آن درمان معرفی می‌کنیم. البته به این معنا نیست که همه افراد در اوج فقر بی‌اخلاقی می کنند، زیرا هر قاعده‌ای مستثناء دارد.»
سیدحسن خمینی هم‌چنین گفت: «برای اینکه بعضاً تقاضا وجود ندارد این است که دنیای امروز دنیای پر رقیبی است و فقط یک تولیدکننده و یک توزیع کننده در میان نیست واگر رقبایی پیدا شدند که توانستند راست یا دروغ، با تبلیغات دروغین یا به صحت، بازار را از شما بگیرند ، محصول شما بی‌مشتری می‌شود.»

*ادعای رییس سازمان پدآفند غیرعامل درباره نقش آمریکا در اعتراضات سراسری

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یکی ازعلل حوادث اخیر را مسأله دشمنی و تهدیدات آمریکا دانست و ادعا کرد: «دردو سه روز اول حادثه خیلی‌ها سعی می‌کردند دشمن را حذف کنند و با گرایش‌های مختلف سیاسی گردن هم می‌انداختند اما آقای 'مایکل دی آندریا' به‌ عنوان فرمانده اقدامات براندازی ایران انتخاب شده بود. دو نقشه چهل و بیست روزه داشتند. در نقشه چهل‌ روزه مردم را باید به ‌بهانه مشکلات اقتصادی بسیج می‌کردند و سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی مثل منافقین باید سازماندهی می‌شدند و نکته مهم این نقشه چهل‌ روزه، عدم استفاده از سلاح بود.»

*نگرانی رییس بسیج برای مخترعان

غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج با اشاره به برخی از وظایف چندگانه بسیج در زمینه تقویت بنیان های علمی و فناوری گفت: «معرفی مخترعان و مبتکران بسیجی به جامعه، الگوسازی برای جوانان و افراد علاقه مند و اتصال این عزیزان به سرمایه گذاران برای تولید انبوه از جمله وظایفی است بسیج در حوزه علم وفناوری تکلیف خود می داند. برای توسعه و رشد علمی و صنعتی نیاز به راهکار های انقلابی داریم لذا باید توجه شود که طرح‌ها و ایده‌های علمی نباید در ادارات روی میز بماند و چنانچه به این گنجینه‌ها توجه نکنیم مخترعان و مبتکران ما ممکن است دلسرد شوند و این نگرانی وجود دارد که خارج کشور از آنها استفاده کنند.»

*تهدید حمید بقایی به خودکشی در صورت رفتن به زندان

کانال دولت بهار نوشت: «زمانی که آقای حمید بقایی پس از ۱۸ روز اعتصاب غذای خشک، از زندان آزاد و در بیمارستان بستری شد، به همراه جمعی از دوستان به عیادت ایشان رفتم. در آن فرصت از ایشان پرسیدم اگر حکم ظالمانه ای برای شما صادر و اجرا شود، واکنش شما چه خواهد بود؟ فقط چند روز از پایان اعتصاب غذای سخت و جانکاه آقای بقایی می گذشت و او مشغول دست و پنجه نرم کردن با دشواری‌های شدید جسمانی ناشی از آن تصمیم شجاعانه بود. آقای بقایی در پاسخ گفت: «به جز تبرئه و عذرخواهی رسمی به خاطر ظلم های صورت گرفته، هر حکمی ظالمانه است و اگر این بار به زندانم بیندازند، از همان لحظه بازداشت اعتصاب غذای کامل می کنم تا به شهادت برسم.»
درهفته‌های گذشته انتشار نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای و گلایه از رفتار‌های مقامات 
قضایی دررابطه با پرونده بقایی خبرساز شده بود.
پیشنهاد میکنم به احمقی نژاد و مشائی و بقیه دارودسته باند شارلاتانتون هم بگی که دسته جمعی خودکشی کنید.اینجوری هم بهتره و هم ملت ایران خیلی خرسند خواهند شد.حالا میخوای اسمش رو 'شهادت' بزاری مهم نیست.تازه "ثوابش" هم خیلی بیشتره. یادت نره "حوریان بهشتی" و جوی شراب فراوان منتظرتونند...!!!
پیمان پایدار

*دادستان ویژه روحانیت قم: «بعضی از روحانیون، نفوذی دشمن هستند»

علی‌اصغر جزایی، دادستان ویژهٔ روحانیتِ قم ادعا کرد: «بعضی از روحانیون، نفوذی دشمن هستند که قصد دارند با درست کردنِ القابِ مرجعیتی، جایگاه روحانیت را تخریب کنند. فردی در حوزه به عنوان مرجع مطرح می‌شود و مراد و شاگرد تربیت می‌کند، فتوا می‌دهد و فعالیت و فتوای او تنها [برای] نفوذ و تخریب جایگاه روحانیت است… پروژه نفوذ بسیار جدی است. ولایت فقیه را نامشروع می‌دانند و این طراحی از طریق داخلی‌ها و هم لباسی‌ها صورت می‌گیرد؛ چون دشمن به این نتیجه رسیده که روحانیت باید به دست خود روحانیت شکست بخورد. به همین دلیل به فکر نفوذ از طریق روحانیت، برای تخریب این جایگاه هستند؛ این پروژه نفوذ یا مانند مرید و مراد بازی یا مصادیق دیگر، در حال طراحی است.»
چه جالب . "نمیدونستیم" بالاخره داره بینتون انشعاب پیش میاد. به این میگن دیالکتیک تاریخ. مثلی هست که میگه: دیر و زود داره, سوخت و ساز نداره.
پیمان پایدار

*ادعای عجیب درباره برخی بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادعا کرد: «برخی بازداشت شدگان کرمانشاهی می گفتند چرا ما را اینجا آوردید. مسئولان گفته اند، شما در خیابان بودید، شیشه می شکستید، اغتشاش می کردید. زندانیان می گفتند ما اصلاً نفهمیدیم. ما را به خانه ای بردند آن جا قرصی خوردیم و بعد به خیابان آمدیم واصلاً نفهمیدم چه شد.»
این نماینده مجلس علت خودکشی یکی، دو زندانی در مدت اخیر را «دق کردن از احساس گناه» مطرح کرده بود.وی هم‌چنین گفت: «اینکه مسئولان زندان به یکی از زندانیان قرص داده و او را کشته‌اند، من به‌عنوان یک قاضی و کسی که سالیان سال در حوزه قضاوت اسلامی کار کردم، به‌صورت عملی در جریان امور قرار دارم و اکنون نیز به‌عنوان نماینده عضو کمیسیون قضایی به زندان‌ها سر می‌زنم و از وضعیت دستگاه قضا مطلعم، گفتم که این حرف‌ها درست نیست.»

*ادعای جدید سپاه: «چند زن؛ پشت‌ پرده تجمعات اعتراضی»

سردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه با اشاره به اعتراضات سراسری مردم ادعا کرد: «درمیان بازداشت شده‌ها تعدادی هم خانم بازداشت شدند که میانسال هستند؛ در دهه ۶۰ هم آن‌هایی که اعتراضات خیابانی سازمان منافقین را رهبری می‌کردند، بیشتر خانم‌ها بودند و اکنون نیز حلقه اصلی تحریک و شروع خانم‌ها بودند به عنوان مثال چهار نفر از این خانم‌ها ایلام را به آشوب کشیدند و بعد از دستگیری این افراد مشخص شد هیچ کدام آن‌ها ایلامی نبودند. به همین ترتیب آن‌هایی که از کرج بودند در کرمانشاه دستگیر شدند یا آن‌هایی که از بندرعباس بودند در شیراز دستگیر شدند؛ این‌ها منافقینی بودند که سازمان یافته در شهرها حضور می‌یافتند و شعارها را جهت می‌دادند؛ از زشت‌ترین شعارها و دین ستیزانه‌ترین شعارها مانند «اسلام را پله کردند مردم را ذله کردند» تا «نه اسلام نه قرآن هر دو فدای ایران» سر می‌دادند.»
چه شعارهای بامسمائی:دمشون گرم!! یادت رفت بگی:"مردم گدائی میکنه رهبر خدائی میکنه" و یا بهتر از همه اینا : "مرگ بر خامنه ی و روحانی"!! راستی: از کی "منافقین" اسلام رو گذاشتند کنار؟!:پیمان پایدار

*رئیس سازمان محیط زیست: «زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد»

کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: «زور کسی در کشور به مافیای خودروسازی نمی‌رسد. خودروهایی تولید می‌شود که مصرف سوخت بالاتر از استاندارد و سوختی پایین‌تر از استاندارد دارند. شاید حتی زور رئیس جمهور نیز برای جلوگیری از تولید این خودروها نرسد. در دولت قبل تصویب شد که خودروهای فرسوده باید به ازای خودروهای جدید از رده خارج شوند اما به دلیل قدرت صنعت خودروسازی در کمتر از یک ماه این مصوبه لغو شد. در این شرایط نباید انتظار هوایی پاک داشته باشیم»
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم‌چنین گفت: «بهداشت و محیط زیست قربانی کمپانی‌های بزرگ می‌شوند و هنوز هم زور کسی به آنها نمی‌رسد. اگر پشتوانه وزارت بهداشت را داشته باشیم می‌توانیم تا حدی مبارزه کنیم،اما نمی‌دانیم تا چه اندازه موفق خواهیم بود. مبارزه با صنعتی که ۷۰هزار میلیارد تومان در سال گردش مالی دارد، یعنی ۱۵۰برابر بودجه محیط زیست و سه برابر بودجه وزارت بهداشت، کار سختی است. آنها می‌توانند هربافته‌ای را پنبه کنند.»
بله: به این میگن قدرت شرکتهای انحصاری در سیستم نکبت بار سرمایه داری جهانی. بدتر از اون در ایرانی که بورژوازی کمپرادور وابسته به امپریالیسم حمایت بوروکراتهای دولتی خرد و کلان هم ضامن موفقیتهاشونه . تازه فهمیدی؟! 
دوزاریت خیلی دیر میفته؟! 
پیمان پایدار

*پدر شاکی پرونده سعید طوسی: «سکوت می‌کنم»
پدر یکی از شاکیان پرونده سعید طوسی، وی از واکنش و اظهار نظر امتناع کرد و صرفا حرف‌های محمود صادقی، نماینده‌ی دوره‎‌ی دهم مجلس شورای اسلامی را تأیید کرد و گفت: «حرف‌های ایشان کاملا درست و صحیح است.»
به دنبال اعلام حکم تبرئه‌ی سعید طوسی، این نماینده مدعی شد: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد؛ اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود دو سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را از دادگاه گرفته بود و حکم مستشاران عاریتی شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر کیفری استان تهران مبنی بر تبرئه کودک آزار قرآنی نشان می‌دهد دستگاه قضایی صدای اعتراض مردم را خوب شنیده است.» این در حالی است که سعید طوسی ادعا کرد: «من این آقا را اصلاً نمی‌شناسم. قطعاً ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند»

No comments:

Post a Comment