Sunday, August 19, 2018

به یاد #کوتای_شوم 28 مرداد 1332 و نقش آمریکا و انگلیس !!

اولین_کودتائی_ که_ سازمان_سیا_در_جهان_به _مرحله_ اجرا_گذاشت#

در چنین روزی، 65 سال پیش، امپریالیسم پیر- انگستان، که منافع خویش را با ملی شدن نفت، توسط دولت ملی مصدق(1) ، به مخاطره دیده بود، طرح براندازی مصدق را چیده و با رهبری/هژمونی تازه امپریالیسم آمریکا - و تنها با هزینه کردن 17 میلیون دلار و به یاری یک مشت لات برهبری شعبون بی مخ- به اجرا گذاشتند !! مصدق، که با خوش خیالی خامش، فکر میکرد دولت آمریکا "دموکرات" است و ضد استعمار کهن منفورانگستان (درک صحیح/عمیقی از سرمایه داری امپریالیستی نداشت و ظاهر گمراه کننده دیپلماسی گیج و گمراه کرده بودش)، با باز کردن حساب الکی بر روی آمریکا عملا گور رژیم خود را کند و در حبس خانگی از دنیا رفت.
*****************
بیست و پنج سال باقیمانده سلطنت پهلوی دوم را دگر همه خوانندگان خوب میدانند: با برگرداندن 'کاپیتالاسیون'( بخوان سرسپردگی قوانین مملکت به نفع مستشاران آمریکائی و مصون بودنشان از 'محاکمه در ایران)،حق "حاکمیت ملت" گرفته شد و آمریکائی ها در ایران 'خدائی میکردند، کشتار انقلابیون در دستور کار و سیطره ساواک در سطح وسیع جامعه آرامش را سلب و خفقان را حاکم نموده ،خرید میلیاردها دلار تسلیحات جنگی از پول "باد آورده" نفت(2) بجای صرف کردن آن برای زیر ساختهای اقتصادی، به بیکاری مزمن دامن زد و فقر را تشدید کرد، خرجهای گزاف در گرفتن  جشنهای 50 ساله و 2500 ساله،رشوه  گرفتنهای آنچنانی از سرمایه داران داخلی  و دزدی های خانوادگی (فقط خودش 25  میلیارد دلار-7 تومنی- را به اونور آب فرستاد) ، تبدیل جزیره کیش به فاحشه خانه شخصی ، زندگی لوکس و سفرهای متعدد سالانه به خارج کشور برای تفریح همه و همه آوازه عام و خاص است. دست آخر، از آنجائی که با مشتبه شدن این امر که "رسالت" بردن ایران به "دروازه بزرگ تمدن " بر دوش کریه و نارسیسیمش سنگینی میکرد،  با تشکیل "حزب" رستاخیز، به پیرو حزب بعث عراق، و حقنه کردن علنی سیستم تک حزبی(که داریوش همایون خط دهنده اش بود)، به مخالفین" اولتیماتوم داد که "هر کس نمیخواد پاسپورتش را بگیرد و از کشور برود". زهی خیال باطل!!
 غافل از آنکه، از یکطرف کارگران نو پای کارخانه ها شروع به اعتصابات کردند و قشر فقیر حاشیه نشین تهران صبرشان تمام  و صدای اعتراضشان بلند شده بود. از طرف دیگر،تقریبا همزمان،  وقتی سیاست امپریالیسم جهانی در حمایت از دیکتاتورهای دست نشانده اش بکناری گذاشته میشد و با چرخشی تاریخی طرح سیاست "حقوق بشر" کارتر(مجددا توسط دولت سایه/کمیسیون سه جانبه) مطرح گردید روز شمار رفتن شاه شروع شده بود. ناگفته نماند، تا وقتی که نارضایتی تودهای تحت ستم به حد بالا نرسیده بود، امپریالیسم آمریکا یکپارچه از نوکرشان حمایت قاطع میکرد. اما وقتی مبارزه طبقاتی به سطح  بالا و"ناخشنودی" رسید امپریالیستها در صدد جلوگیری از رادیکالیزه تر شدن هر چه بیشتر جنبش در ایران برآمدند . در اینجا بود که آلترناتیو باند خمینی برایشان مسجل گردید(کنفرانس گوادولپ) . بردن دجال از نجف به پاریس همان و لانسه کردن تعویض و جایگزینی شاه همان.
*************
رژیم کنونی ملاها تقریبا موقعی بسر کار آورده شد که نئولیبرالیسم تاچر- ریگان در حال شکل گیری بود. این مرحله از سیستم اقتصاد امپریالیستی (بخوان سرمایه داری جهانی) طبعا سیاست تهاجم نظامی/میلیتاریستی خاص خود را میطلبید(بدیگر سخن جهانی شدن سرمایه سرعت شدیدی بخود گرفته بود و بدون تهاجم نظامی عملی نمی بود). و این چیزی نبود جز اسلامیزه گرداندن منطقه: تشکیل باند بن لادن در افغانستان و بیرون راندن شوروی سابق شروع آن بود.هشت سال بعد با سقوط دیوار برلین و سپس از هم پاشیدن شوروی پیش بینی چرچیل،مبنی بر شکست بلوک شرق از طریق مبارزه اقتصادی، مادیت بخود گرفت. تکه پاره کردن یوگسلاوی(در راستای منافع سرمایه داری جهانی بطورعام و اروپای آلمان محور بطور خاص) نیز در این راستا قابل بررسی میباشد. با به اجرا گذاردن توطئه 11 سپتامبر/ زدن برجهای دوقلو- که از بیست سال قبل از آن طراحی شده  بود- توجیه حمله به و نابودی افغانستان، عراق، لیبی،سوریه و یمن در دستور کار یانکی امپریالیسم قرار گرفت...اگر در شرایط کنونی ، و روند دیالکتیک تاریخ، رژیم ملاها  تبدیل به قوز بالا قوز شده و شرایط کنونی در ایران صد در صد باب میل باند ترامپ و شرکا نمی باشد بدین معنا نیست، بر خلاف نظر عده ای ازتحلیلگران واشنگتن و دست نشانده های رنگارنگشان، که حمله به ایران در دستور کار کاخ سفید است. خیر!! رژیم ملاها با (1) پیاده کردن مو به موی سیاستهای نئولیبرالیسم از یکطرف و بی کفایتی سرسام آور اقتصادی از طرف دیگر ( که شامل دزدی ها و اختلاس ها ی نجومی و حیف و میل ثروت مملکت در کمک به سوریه و عراق و لبنان)  موجبات گرانی شدید و تحمیل فقر به اقشار وسیعی از جامعه گردیده، و این بنوبه خود منجر به اختلاف شدید طبقاتی  و به تظاهرات وسیع کشانده شده  و(2) با سیاستهای ارتجاعی به  نابودی محیط زیست همت ورزیده و شرایط  را برای چندین استان جنوب و شرق کشور بغایت بغرنج تر کرده و مهاجرت بی رویه به شمال و غرب کشور را دامن زده است و بالاخره(3) با جاه طلبی های سیاسی منطقه ای اش است که با دستان خود به آخر خط رسیده است. دست آخر، تحریمهای جدید آمریکا در چند ماه آتی - که میتواند به بیکاری یک میلیونی کارگران خود رو سازی و ....منجر شود - شرایط را برای شورشهای بیشتر فراهم خواهد ساخت و امید میرود که با دستان غیور جوانان، زنان، سیل عظیم بیکاران،بازنشستگان و حاشیه نشینان به گورستان تاریخ فرستاده شود.
#کودتا#آمریکا# انگلیس# مصدق# دولت_ملی_مصدق#شورش##انقلاب #آزادی#حزب #هفده_میلیون دلار#توده#حزب_خائن_توده#سرسپرده#سرسپردگی#مزدور#نوکر#سگ زنجیری#نفت#ملی 
#شدن_نفت#ارتجاعی#بورژوازی_ملی#حزب_کمونیست#کاریکاتور#کاریکاتور_حزب_کمونیست
#اوپک#استعمار_کهن_انگلستان# لات#نظام_ولایت_وقیح #شعبان_بی مخ#ارانی#آنارشی#گروه_پنجاه و سه تن
#سلطنت_پهلوی#خفقان#ساواک#کیش#فاحشه_خانه_شخصی#انقلاب#قیام#اصلاحات_ارضی#کندی_روستو#اسپانیا
#استالینیسم#کنفرانس_گوادولپ#باند_خمینی#آلترناتیو#کارتر#حقوق_بشر#زحمتکشان#تورم#گرانی#سقوط#ملاها
#جمهوری اسلامی#نابودی_محیط_زیست#دلار#تظاهرات#تحریم #جاه_طلبی#منطقه#نئولیبرالیسم #جنگهای_نیابتی
دزدی#اختلاس#سوریه#لبنان#عراق#افغانستان#لیبی#یمن#ویتنامیزه_کردن#سیل_بیکاران#زنان#جوانان#حاشیه_نشینان
تهاجم _نظامی#نیکسون#کیسینجر#دکترین#تسلیحات#خزانه_آمریکا#ترامپ#دموکرات#چریکها#مجاهدین#رادیکالیزه
پیش_بسوی_سرنگونی_تمامیت_نظام_ولایت_وقیح#
زنده باد آزادی- زنده باد آنارشی
پیمان_ پایدار#
-----------------------------
(1)نقش ضد کارگری دولت، بورژوازی ملی، دکتر مصدق را در سرکوب کارگران از یاد نبرده و نمی بریم. اما نقش ضد انقلابی رهبران حزب توده،این کاریکاتور حزب کمونیست، وابسته به شوروی استالینی جنایتکار، که منافع اربابشان را(بمانند نقش همپالکی هایشان در اسپانیا انقلابی 1939-1936 )بر کارگران و زحمتکشان ایران ترجیح میدادند( و با بنیانگذاران "حزب کمونیست" اولیه- گروه 53 نفر- ارانی ها از زمین تا آسمان منافات داشت) ضررشان بینهایت بیشتر بود!! مصدق حداقل آنقدر دموکرات بود که جلوی فعالیت علنی و نشریات حزب توده را نگیرد ؛ ولی اینان با حمایت نکردن از دولت مصدق (و استفاده نکردن  ازنیروهای نفوذیشان در ارتش راه کودتا را هموار ساختند) و انگ "آمریکائی" زدن به او از پشت به مصدق و دولت ملی اش خنجر زده  و در نهایت کشور را دو دستی - در سینی طلا- تقدیم آمریکا جنایتکار کردند . تازه، فرار را بر قرار ترجیح داده و رشیدترین اعضای خود  در ارتش را به زیر تیغ جلادان نیم پهلوی مزدور سپردند. زهی بیشرمی و وقاحت. زحمتکشان ایران و جهان  خیانات استالینیستهای جیره خوار را - در سراسر جهان- هرگز از یاد نخواهند برد.
-----------------------------
(2)تاریخ نویسهای بورژوا، با بیشرمی هر چه تمام، تاسیس اوپک را بدروغ کار "خردمندانه" شاه قلمداد کرده اند(*). حال آنکه حقیقت چیز دیگریست:(الف) پس از شکست آمریکا در ویتنام، تز "ویتنامیزه کردن جنگهای نیابتی" در دستور کار امپریالیسم آمریکا قرار گرفت و در منطقه ما، نقش شاه، بعنوان نوکر سر سپرده ، بر مبنای دکترین نیکسون - کیسینجر، بعنوان "ژاندارم منطقه"، حائز اهمیت قرار گرفت . بدیگر سخن، مسئولیت سرکوب انقلابیون منطقه (از چریکهای فدائی و مجاهدین داخل ایران بگیرید تا انقلابیون عمان و الا آخر) بر دوش شاه گذاشته شد. حتی خلبانان ارتش ایران با جنگنده های مدرن در خدمت به آمریکا و بمباران ویت کنگ ها نیز دست داشتند (ب) داشتن ارتشی مدرن  وابسته به امپریالیسم ، با تسلیحات خفن روز وهواپیماهای جنگی آخرین مدل و فرستادن چندین خلبان به آمریکا برای کسب مهارتهای لازم و زبده شدن در کار بمباران و... به پول هنگفتی نیاز داشت .(ج) تشکیل اوپک، بعنوان سیاست پشت پرده دولت سایه امپریالیسم آمریکا، با انگیزه دادن امکانات مالی به رژیم شاه برای خرید میلیاردها دلار تسلیحات، با پول اضافی از افزایش قیمت نفت همان و پیاده نمودن نقشه شوم آمریکا همان . حداکثریک چهارم اضافه درآمد در ایران ماند و بقیه با خرید هنگفت نظامی عملا به خزانه آمریکا برگشت!!
(*)همانطور که طرح اصلاحات ارضی ، و تبدیل ایران از جامعه نیمه فئودال- نیمه مستعمره  به سرمایه داری وابسته ، را  حزب خائن توده بدروغ به شخص شاه نسبت داده بود!! حال آنکه این طرح رئیس جمهور آمریکا ، جان اف کندی و روستو، وزیر اقتصادش بود که  در ایران بنام انقلاب سفید ، در هند انقلاب زرد و در برزیل انقلاب سبز بخود گرفت.




No comments:

Post a Comment