Wednesday, August 29, 2018

#آلن گارسیا دو بار رئیس جمهورchuponeo a Alan Garcia y del Castillo#

https://youtu.be/wJd2jWrEy8E
2:29
آلن گارسیا دو بار رئیس جمهور فاسد و جنایت پیشه پرو هست(1985-1980 و 2011-2006 )که با رشوه دادن به قضات- توسط قدیمی ترین حزب تاریخی اش(*) پرو- توانسته تا حالا از رفتن به زندان قسر در بره!!دراینجا با رو شدن یکی از آخرین فایلهای صوتی اش، با دوست هم حزبیش( 'دل کستی یو'- در پارلمان فقط پنج عضو دارن-از 130 تای کل اعضای مجلس ) گند کاریهاش برملا شده....حالا کی این موزی بی همه چیز گیر بیفته رو باید منتظر شد و دید.
(*)Apra(+)" این حزب در مکزیک در 7 ماه می 1924 توسط بنیانگذارش " ویکتور رئول ها یا دل آ توره" در تبعید تشکیل شددر آنزمان او فردی چپگرا و ضد امپریالیست بود.ولی وقتی بر گشت به پرو از اواخر دهه چهل قرن بیستم به راست درغلطید و حتی با راستترین جناح سیاسی آندوران با فردی ارتشی بنام "مانوئل اودری یا" ( جامعه نیمه فئودال آن وقت)  وحدت کرد...و عملا از اواخر دهه 50 به حزبی راستگرا تبدیل شد...هر چند با لفاظی های سوسیال دموکرات منشانه..... شاگرد مورد علاقه اش -همین آلن گارسیا مفسد- برای اولین بار حزبشان را  در 1980 بقدرت رساند. در آندوران از فعالیت مسلحانه گروهک مائویست "راه روشنائی" 5 سالی میگذشت....او دستور قتل عام چریکهای شورشی را در زندان (توسط نیروی دریائی) در18 ژوئن 1986 داد و بیش از 400  نفر از مائویستها را قتل عام کرد....دلار به 3 نرخ در آمد و اقتصاد مملکت به گند کشیده شد...و کلی دزدی هم کرد و در سال 1990 فرار را بر قرار -وقتی فوجی موری اومد سرکار- ترجیح داد .در پاریس-با پولهای دزدی- خونه خرید و تا 2001 در "خود تبعیدی" بسر برد. بعد برگشت و بخاطر "نبود آلترناتیو سیاسی" مجددا  توانست به رئیس جمهوری برسد....و این یعنی فضاحت ملتی که نه حافظه تاریخی دارد و نه شجاعت مقابله با آن.
البته این داستان خیلی از ملتهای دگر جهان سوم است....البته داستان انتخابات و حقنه کردن لیبرالیسم در جهان( بجای دموکراسی مستقیم/حقیقی -بخوان آنارشی- و نه بورژوائی) توسط امپریالیسم جهانی این روند را آسانتر کرده....بزبان دیگر: این تصور را برای مردم ایجاد کرده اند که دارند "رهبران" خودشون رو انتخاب میکنند . صنار بده آش- بهمین خیال باش
پیمان پایدار
Victor Raul Haya de la Torre
(+)Alianza Popular Revolucionaria Americana





No comments:

Post a Comment