Thursday, August 30, 2018



 #Family_Conspiracy:#Honor_Killing_توطئه_خانوادگی: #قتل ناموسی# 
by #Phyllis_Chesler 
(New English Review Press, 348 pp., $28.75)
https://www.city-journal.org/html/honor-killing-and-Islam-15979.html

کتابی جدید گسترش رفتارهای شریر و تباهکارانه در غرب را سندیت میبخشد






Honor Killing and Islam

A new book documents the spread of a vicious practice into the West.
June 20, 2018
The Social Order

ترجمه از: پیمان پایدار
P
hyllis Chesler pioneered the study of violence against women in the late 1960s, concentrating on women living in North America and Europe. By 2003, she was writing about honor killings, based on newspaper accounts, Internet sources, interviews, and memoirs. She then embarked on a series of equally pioneering, meticulously researched, academic studies of honor killings in the West, but also in the Middle East and South Asia. These studies and over 90 articles on the same subject are collected for the first time in A Family Conspiracy: Honor Killing.

فلیس چسلر در اواخر دهه 1960 پیشگام مطالعات خشونت علیه زنان بود و تمرکزش بر زنان در شمال آمریکا و اروپا.  در سال 2003، او شروع به نوشتن در مورد قتل های ناموسی، بر اساس گزارش روزنامه ها، منابع اینترنتی، مصاحبه ها و خاطرات کرد. سپس ، به همان اندازه پیشگام، و تحقیقی دقیق،به مطالعات آکادمیک در مورد قتلهای ناموسی در غرب و همچنین در خاورمیانه و آسیای جنوبی پرداخت. این مطالعات و بیش از 90 مقاله در مورد همین موضوع برای اولین بار در کتاب توطئه خانوادگی: قتل ناموسی جمع آوری شده است.
Chesler carefully distinguishes honor killings from “plain and psychopathic homicides, serial killings, crimes of passion, revenge killings, and domestic violence.” An honor killing is the murder of girls and women by their families because of supposedly disgraceful acts perceived to have brought public shame. Honor killings are a family collaboration and even considered by their perpetrators to be legally justifiable acts of self-defense because the murdered girls’ dishonor is regarded as an aggressive act against their families. It demands a response.

چسلر به دقت تفاوت قائل میشود بین قتل های ناموسی با "قتل های ساده و روان پریشانه، قتل های سریالی/زنجیره ای، جنایات عاشقانه(از حسادت-م)، کشتار انتقام جویانه، و خشونت خانگی". قتل ناموسی کشتن دختران و زنان توسط خانواده های آنان است به خاطر اعمال ناهنجاری که به نظر می رسد شرم عمومی(خانوادگی-م) به ارمغان آورده است.  قتل های ناموسی یک همکاری خانوادگی است و حتی توسط مجرمین آنها  به عنوان اقدام  دفاع از خود از لحاظ قانونی قابل توجیه می باشد ، زیرا بی شرمی دختران مقتول به عنوان یک اقدام تهاجمی علیه خانواده هایشان محسوب می شود. نیازمند پاسخ هستند .
In her second of four in-depth studies first published in The Middle East Quarterly, Chesler looked at 172 incidents and 230 honor-killing victims. She gathered most of her information from English-language media around the world. “There were 100 victims murdered for honor in the West, including 33 in North America and 67 in Europe,” Chesler found. “There were 130 additional victims in the Muslim world. Most of the perpetrators were Muslims, as were their victims, and most of the victims were women.” Indeed, while Sikhs and Hindus do commit such murders, the honor killings in her study, both those in the West and in the rest of the world, are mainly Muslim-on-Muslim crimes.

در دومین چهار مطالعه عمیقی که اول در فصلنامه خاورمیانه منتشر شد، چسلر 172 مورد و 230 قربانی قتلهای ناموسی  را مورد بررسی قرار داد. او بیشتر اطلاعات خود را از رسانه های انگلیسی زبان در سراسر جهان جمع آوری کرد. چسلر "100 مورد قربانی به خاطر ناموس در غرب ، از جمله 33 تا در آمریکای شمالی و 67 تا در اروپا"،پیدا کرد. "در جهان اسلام  130 قربانی اضافی وجود داشت. اکثر مظنونان مسلمان بودند، همانطور قربانیان آنها ، و بیشتر قربانیان زنان بودند." در واقع، در حالی که سیک ها و هندوها نیز چنین قتل هایی را مرتکب می شوند، قتل های ناموسی در مطالعه او، هم در غرب و هم در سایر نقاط جهان، عمدتا جنایات مسلمان بر مسلمان است.
It is a measure of her intellectual integrity that Chesler goes where the data lead. Thus, her conclusion, based on the empirical evidence, is that “the origin of honor killings probably resides in shame-and-honor tribalism, not necessarily in a particular religion.” And she holds each religion—Islam, Hinduism, and Sikhism—responsible for failing to abolish, or trying to abolish, honor killing or femicide.

این نشانی از یکپارچگی فکری/ روشنفکرانه اوست که چسلر جایی میرود که داده ها منجر میشوند . بنابراین نتیجه گیری او، بر اساس شواهد تجربی، این است که "منشاء قتل های ناموسی احتمالا در شرم آوری و احترام قبیله ایست، نه لزوما در یک مذهب خاص." و او هر دینی، اسلام، هندوئیسم و سیکیسیم را مسئول شکست در لغو یا تلاش برای لغو، قتل ناموسی یا زنکشی میبیند.
But can Islam itself really have nothing to do with honor killings, even though Muslims have perpetuated the majority of such murders in the West? Yes, honor killings have also been found in various societies in the Balkans, the southern Mediterranean (Sicily, for example), and in India, but could these cultures not have learned from Islam, since they were all under Islamic domination for centuries? Further, how does one disentangle the supposed tribal components of honor killing from the religious ones?

اما آیا اسلام میتواند هیچ ارتباطی با قتلهای ناموسی نداشته باشد، حتی اگر مسلمانان اکثریت چنین قتلهایی را در غرب مرتکب شده باشند؟ بله، قتل های ناموسی همچنین در جوامع مختلف در بالکان، مدیترانه جنوبی (به عنوان مثال در سیسیل) و در هند یافت شده است، اما آیا این فرهنگ ها نمی توانسته اند از اسلام یاد گرفته باشند، چرا که آنها قرن ها تحت سلطه اسلام بودند؟ علاوه بر این، چگونه کسی  میتواند اجزای قبیله ای قتل را از عناصر مذهبی جدا کند؟
Surely, for example, Pakistani culture, saturated with Islam—a religion that undoubtedly treats women as inferior—could only develop a deeply misogynistic society that makes honor killing possible. Religious authorities do not condemn honor killings in Pakistan, a fact that makes the hope of abolition remote. The attitudes that make honor-killing possible are derived directly from Islamic teachings and are further reinforced by them. Muslim nations make similar arguments about clitorectomy and other anti-modern practices.

مطمئنا، به عنوان مثال، فرهنگ پاکستانی اشباع شده با اسلام - مذهبی است که بدون شک زنان را پائین تر/پست تر تلقی می کند- تنها می تواند یک جامعه عمیقا متنفر از زن ایجاد کند که باعث می شود قتل ناموسی صورت بگیرد. مقامات مذهبی قتل های ناموسی در پاکستان را محکوم نمی کنند، واقعیتی که امید از بین بردن را دور می کند. نگرش هایی که قتل ناموسی  را ممکن میسازد مستقیما از تعالیم اسلامی حاصل و توسط آنها تقویت می شود. ملل مسلمان در مورد ختنه زنان و سایر شیوه های ضد مدرن هم بحث های مشابهی میکنند .
Chesler has put her scholarship to good use by submitting “affidavits about honor killing in court cases where girls or women, in flight from being honor killed, were seeking political asylum or emancipation from their families.” She has rendered a great service in presenting the fruit of her sober research, which should be the starting point of any attempts to deal with this barbaric custom, whether Islamic or merely tribal. Chesler has contributed, and not for the first time, to the amelioration of the suffering of countless women.

چسلر فضیلت /تحقیقات  خود را  با استفاده از "تأییدیه های مربوط به قتل ناموسی در پرونده های دادگاه که دختران یا زنان در فرار از قتل ناموسی به دنبال پناهندگی سیاسی یا رهایی از خانواده هایشان بودند،"در راه خوبی بکار انداخته است. او با  میوه تحقیق و تفکرش خدمات عالی ای ارائه کرده است، که باید نقطه شروع هر تلاشی برای مقابله با این آداب وحشیانه باشد، چه اسلامی، و چه فقط قومی. چسلر کمک کرده است، و نه برای اولین بار، به بهبود بخشیدن رنج زنان بی شماری .
Photo by Spencer Platt/Getty Images

No comments:

Post a Comment