Sunday, January 27, 2019

مانوئل_گونزالس_پرادا_:#پدرآنارشیسم_درپرو#
#Manuel_Gonzalez_Prada:
#FatherOfPeruvianAnarchism
5  January 1844 - 22 July 1918

"En el Peru cunde el servilismo y la corrupcion.Literato,abogados,medicos,ingenieros,
profesores,militares,policias,etc.Todos envueltos en la mediocridad y en la actividad miserable de mendigar un titulo academico para luego robar como miserables politicos. Todos lacayos del enfermo mundo capitalista. En resumen,hoy el peru es un organismo enfermo. donde se aplica el dedo, brota el pus".
".در پرو، بردگی و فساد گسترش می یابد. با سوادان، وکلا، پزشکان، مهندسین، اساتید، ارتش، پلیس و غیره
همه در زرورقی پوشیده از حد متوسط رو به پائین (نه با معرفت والا-م) در فعالیتی نکبت بار/تحقیر آمیز ملتمسانه در پی کسب یک مدرک علمی دانشگاهی اند تا سپس بتوانند بگونه سیاستمدار کثیفی دست به دزدی بزنند. همه آنها سر سپردگان دنیای سرمایه داری بیمارند. کوتاه سخن، امروز پرو یک ارگانیسم مریض است. به هر جایی که انگشت میزنی چرک بیرون میآید  ".

Image may contain: 1 person, text


SUCEDIÓ EN EL PERÚ : Manuel González Prada 1/4

https://www.youtube.com/watch?v=ewZD2Vlo75I
13:46
==========================

SUCEDIÓ EN EL PERÚ : Manuel González Prada 2/4

https://www.youtube.com/watch?v=eF-xMnGjbDM
11:37
==========================

SUCEDIÓ EN EL PERÚ : Manuel González Prada 3/4

https://www.youtube.com/watch?v=S821OI2RpiQ
13:55
=========================

SUCEDIÓ EN EL PERÚ - Manuel González Prada 4/4

https://www.youtube.com/watch?v=Dt6vF_jZj78
12:41
================================
پسگفتار
همانطور که یک بار قبل گفته بودم: در آینده ای نه چندان دور،8-7 سال دیگر(بعد از انتشار 4-3 کتاب دیگری که درعرصه مردم شناسی تصویری در صدد بیرون دادنشان هستم)، مجموعه آثار رفیق 'مانوئل گونزالس پرادا' را به فارسی ترجمه خواهم کرد. او، بمانند رفیق گروپوتکین، از خانواده اشرافی آمده بود و با نفی / طرد پایگاه طبقاتی اش بنیانگذار تفکر و مرام آنارشیستی در پرو شد. نوشته هایش آینه تمام عیار مشکلات عدیده ای ست که جامعه آندوران درگیرش بوده. در ضمن آنقدر شفاف از این عقب افتادگی های فرهنگی- سیاسی و دولتهای زمان خود مینویسد که هنوز که هنوز است از تازگی و عینیتی ملموس برخوردار است . بزبانی دیگر، تغییر اساسی در جامعه معاصر صورت نگرفته که هیچ بلکه شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی طبقات اجتماعی ، مشکل زنان ، بومیان جنگلهای آمازون و کوههای آند و جوانان بدتر شده است که بهتر نشده.
 باری، فعلا،در اینجا چهار ویدئو مستند از نوشته ها / تفکرش را بزبان اسپانیائی برای رفقا و دوستانی که با این زبان آشنائی دارند بارگذاری میکنم. امیدوارم مورد پسند و مفید واقع گردد.
تهیه،ترجمه و پسگفتار از: پیمان پایدار



No comments:

Post a Comment