Thursday, September 3, 2020

#DavidGraeber_has_passed_away!!خبری_ناگوار#

#AndrejGrubacic:اندرژ_گروباسیک#

Dear friends, it is true, David Graeber has passed away, it was sudden and unexpected. This had just happened. Please give us some time to sort all this out. Please be patient if I don't respond immediately.

 دوستان عزیز ، درست است ، دیوید گریبر از دنیا رفت ، ناگهان و غیرمنتظره بود. این اتفاق تازه افتاده. لطفاً به ما زمان دهید تا همه چیز را راست و ریس کنیم. لطفاً اگر بلافاصله پاسخ ندادم صبور باشید.

پسگفتار

باور نکردنی است!! چه رفیق نازنینی از بین ما رفت: متفکر و مبارزی دلیر که با قدرت بزرگ دانشگاهی چون ییل در آمریکا مماشات نکرد: به اروپا نقل مکان و در دو دانشگاه در لندن مشغول به کار شد. او مملو از 
شور انقلابی بود و با صداقت و انسانیتی بی نظیر . او همیشه در قلب و ذهن ما زنده خواهد ماند. او نمرده است !! 
**********
 انسان شناس آمریکایی ، فعال آنارشیست و نویسنده مشهور به خاطر کتابهای چون" بدهی: اولین 5000 سال" (2011) ، آرمان شهر قوانین(2015) و مشاغل مزخرف: نظریه (2018). او در زمان مرگش استاد مردم شناسی در دانشکده اقتصاد لندن بود. 

از سال 1998 تا 2007 استادیار و دانشیار علوم انسانی در دانشگاه ییل بود. گریبر در "نظریه های ارزش" و "نظریه اجتماعی" تخصص داشت. تصمیم ییل برای عدم استخدام مجدد او درصورتی که در غیر اینصورت واجد شرایط تصدی می شد ، جنجال آکادمیک را برانگیخت. وی از سال 2007 تا 2013 به عنوان استادیار در انسان شناسی اجتماعی در گلداسمیت ، دانشگاه لندن به تدریس مشغول شد.

فعالیت وی شامل اعتراض به سومین اجلاس سران قاره آمریکا در شهر "که بک" در سال 2001 و در مجمع جهانی اقتصاد 2002 در شهر نیویورک بود. گریبر یکی از چهره های اصلی "جنبش اشغال وال استریت" بود: او  به خاطر جا انداختن شعار "ما 99٪ هستیم" اعتباری خاص یافت. وی این اعتبار را برای توصیف "99٪" قبول کرد اما گفت که دیگران آن را به شعار گسترش داده اند.
**********
 نا گفته نماند: چند سال پیش جزوه ای 25 صفحه ای از او و رفیق گروباسیک را در همین جا ترجمه و بارگذاری کردم. علاقه مندان می توانند به آن رجوع کنند.
زنده باد یاد و دستاوردهایش.

تهیه خبر،ترجمه و پسگفتار از:پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment