Thursday, May 1, 2014

روز جهانی کارگر بر همگان فرخنده باد!!


در زیر به ترانه ای از فرامرز اصلانی , بمناسبت روز جهانی کارگر, گوش فرا دهید.
http://www.youtube.com/watch?v=iVm-


rhRCbqQ&feature=share
*******************

در حالی که "وزرات کار"(بخوان وزارت بیکاری و فقر و فلاکت زحمتکشان) گفته است که به دلیل سخنرانی روحانی,آخرین منتصب جیره خوار و کاسه لیس ولایت وقیح و بزعم خودش اولین کسی که خمینی جلاد را "امام" خواند, اجازه ی تجمع به کارگران در اول ماه مه را نخواهد داد، دو جریان مستقل کارگری کارگران را به تجمع در برابر وزارت کار فرا خوانده اند .
دو جریان کارگری و مستقل, یعنی هماهنگ کنندگان تومار چهل هزار نفری کارگران و نیز اتحادیه ی آزاد کارگران، کارگران را دعوت کرده اند که روز پنجشنبه اول ماه مه در برابر وزارت کار تجمع کنند. مساله ی اصلی این تجمع اعتراض به حداقل دستمزد تعیین شده برای سال ۹٣ می باشد.
فراخوان هماهنگ کنندگان تومار چهل هزار نفری قبلا در 'اخبار روز' منتشر شده است. در زیر فراخوان اتحادیه ی آزاد کارگران ایران به مناسبت اول ماه مه را می خوانید.
 ------------------------------
"بار دیگر اول ماه مه روز جهانی کارگر از راه رسید، بار دیگر هر کدام از ما کارگران در گوشه و کناری مشغول تدارک برگزاری مراسم این روز بزرگ و تاریخی هستیم و هر کدام به اشکال مختلف در تلاشیم تا بتوانیم مراسم این روز را در قالب محافل و گلگشت یا حضور در اندک مراسم های ممنوعه خیابانی برگزار کنیم. بیش از سی سال است که چنین وضعیتی بر ما تحمیل شده است و حاکمیت فرصت برگزاری آزادنه و مستقل مراسم این روز را از ما کارگران سلب کرده است.
  
دوستان و همکاران در سراسر کشور! باید یکبار برای همیشه به چنین وضعیتی پایان داد، باید دریافت که شرایط امروز، نسبت به سالهای پیشین چه به لحاظ درجه بسیار بالای ستمی که بر ما روا میشود و چه به لحاظ طرح مطالبات و دفاع از حقوق انسانی مان بسیار متفاوت است. همین یک ماه پیش بود که حداقل مزد را، انگار که لقمه ای را جلوی گرسنه ای قحطی زده انداخته باشند ۲۵ درصد و برای سایر سطوح مزدی ۲۰ درصد ترمیم کردند که در همان اولین روزهای سال با افزایش قیمت آب و برق و گاز و دیگر مایحتاج زندگی، این مقدار افزایش مزد حتی ثانیه ای بر سر سفره های ما قرار نگرفت"

---------------------------------------

تا نابودی تمامیت رژیم قرون وسطائی
ولایت جهل و جنایات اسلامی
و
 رهائی از قید و بند سیستم منفور
سرمایه داری  نئولیبرال, به پیش

زنده باد آزادی-زنده باد آنارشی
پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment