Tuesday, May 27, 2014


فیلم طبیب راجع به ابن سینا
The Physician
********************
ممنون از دوست عزیزم آرزو برای شریک شدن این مطلب با نه سخد
پیمان پایدار
*********************

این فیلم ( طبیب - The Physician) جزء معدود فیلم هایی است که در مقابل اروپای طاعون زده و فقیر ، ایران را کشوری به غایت ثروتمند، متمدن و با فرهنگ نشان می‌دهد. (لینک کامل فیلم در پایین)

علاوه بر داستان فیلم ، که به برهه ای از تاریخ ایران زمین می‌پردازد، فیلم برای تماشاگر ایرانی جذابیت های فراوانی دارد. دانستن اینکه اولین بیمارستان
جهان، اولین مدرسه پزشکی جهان، اولین عمل آب مروارید چشم و اولین عمل آپاندیس جهان در ایران انجام گرفته است تماشایی ست.

در زمانی که اروپا و انگلیس توسط مذهب های قرون وسطای تا خرخره در لجن غوطه ور بودند, در ایران و شرق تمدنی شکوفا بر قرار بود. همچنین در فیلم به خوبی چگونگی از بین رفتن این تمدن توسط روحانیون در ایران را هم به نمایش گذشته است. بازسازی با شکوه اصفهان قدیم توسط تهیه کنندگان اروپایی هم در نوع خود دیدنی ست. در ضمن این فیلم هالیوودی نیست و محصول آلمان میباشد. صحنه های ایران این فیلم در مراکش فیلم برداری شده.

بن کینگزلی که پیش از این نیز در فیلم خانه ای از شن و مه در نقش سرهنگی ایرانی بازی کرده بود، این بار نیز در نقش بزرگترین طبیب جهان قدیم، ابن سینا، خوش درخشیده است. اولویه ماریتنز، در نقش شاه ایران نیز با کمک گرفتن از جذابیت ظاهریش و نقش پر زرق و برقش، پر ابهت ظاهر می‌شود.

نکته مهم: این فیلم, یک "فیلم مستند" نیست و برای جذابیت نمایشی می بایستی در آن تغیراتی داده می شد. این که ابن سینا خودکشی کرده یا نه یا و موارد دیگر .. مهم نیست, کارگردان فقط در آن سکانس قصد نمایش عمق فاجعه بعد آتش گرفتن تمامی کتاب های علمی و پزشکی ایران را داشت! و یا اینکه ابن سینا فقط به دلیل اعتقادات مذهبی نمی توانست جراحی کند! فیلم را حتما با زیرنویس ببینید تا دچار سوء تفاهم نشوید. روزتان خوش

تماشا و دانلود کامل این فیلم از یوتیوب

http://www.youtube.com/watch?v=OmtOz4FoSIo

تماشای تریلر فیلم با توضیحات فارسی

No comments:

Post a Comment