Tuesday, May 13, 2014

ارتباط دختران و پسران (در ایران) سه برابر شده است: نوع رابطه،عاطفی به جنسی

 ه

ارتباط دختران و پسران سه برابر شده است/نوع رابطه،عاطفی به جنسی

گویا نیوز Gooya News
استان وایر، ترمه ایرانی- ارتباط دختران و پسران نسبت به 30 سال گذشته، سه برابر شده، زمان شروع رابطه به دوران تحصیلی راهنمایی رسیده و40 درصد از دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از 14 سالگی شروع کرده‌اند.
 
این خبر را معاون سامان‌دهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان داده و افزوده است که نوع رابطه این نوجوانان «ازعاطفی به جنسی رسیده و ارتباط هم‌زمان با چند نفر زیاد شده است.»
 
به گزارش ایسنا از منطقه اصفهان، دکتر «محمود گلزاری» امروز یک‌شنبه در هفتمین سمینار سراسری «بهداشت روانی دانشجویان» در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:« 85 درصد از نامه‌ها یی که دختران 14 تا 25 ساله و 15 درصد از نامه‌هایی که پسران 14 تا 18 ساله برای یک برنامه رادیویی که من به عنوان کارشناس در آن فعالیت می‌کردم، در زمینه رابطه با جنس مخالف بود.»
 
وی اضافه کرد: «زمانی در مجله "رشد معلم" با نوشتن مقاله‌ای به نام "عشق آتشین"، مسایل ارتباط با جنس مخالف را تحلیل کردم، اما بر ضد من سخنان بسیاری گفته شد و وزیر آموزش و پرورش که در آن زمان آقای نجفی بود، برای ادای توضیحات من را فراخواند که پس از ارایه توضیحات به مسوولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تصمیم گرفته شد در این زمینه و در این موضوع تحقیق شود. در این سال‌ها بیش از 40 پایان‌نامه و مقالات زیادی در این زمینه نوشته شده است. »
 
گلزاری با بیان این که براساس گزارش‌های آموزش و پرورش، 40 درصد از دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از 14 سالگی شروع کرده‌اند، اضافه کرد: «تا کنون با این مسأله به دو صورت برخورد شده است؛ توضیح ‌خواستن از کارشناسان و ارایه راه‌کار از سوی آن‌ها و دیگری راهی که دولت قبل در پیش گرفت؛ تهدید و شکایت.»
 
وی گفت:« در سال گذشته با پخش هفت هزار پرسش‌نامه، آمار ناراحت‌کننده‌ای در مدرسه‌ها به دست آوردیم،. نمی‌خواهم آمار را اعلام کنم اما باید مسایل مربوط به رابطه با جنس مخالف را به مدیران و پدر و مادران آموزش دهیم. جای آن نیست که چشم خود را بر واقعیت‌ها ببندیم. مدیران جامعه و دلسوزان نظام باید از دستاوردهای روان‌شناسان و مشاوران در این زمینه استفاده کنند.»
 
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان این که «دوستی» برای روان‌شناسان «عادی» است نه «حلال»، ادامه داد: «دوستی پسر و دختر چند دوره دارد و در کودکی به هم نزدیکند ولی در دبستان فاصله زیادی می‌گیرند. اما با شروع سن بلوغ و نوجوانی، به صورت خدادادی به هم نزدیک می‌شوند. این اتفاق مانند تغییرات دوران بلوغ که در قد، وزن، هوش و استعداد حاصل می‌شود، طبیعی است.  از نگاه دینی ، همان خدایی که در دوران دبستان پسران و دختران را از هم دور می‌کند، در دوران نوجوانی آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند. این نزدیکی یک میل طبیعی است و نباید آن را سرکوب کرد.
 
وی با اشاره به نوع نگاه متفاوت به این مساله گفت:« عده‌ای اصلاً وارد این مسأله نمی‌شوند و عده‌ای نیز آن را نشانه مدرنیته می‌دانند که هر دو نگاه اشتباهی است.  اما دانشگاهیان نه حرف‌های متجددانه را قبول دارند، نه تقابل و نه منع را بلکه معتقدند این موضوع را باید در سطح کارشناسی از ابعاد گوناگون هم‌چون بعد دینی و علمی شناخت
.
گلزاری با اشاره به لزوم آموزش مستقیم جوانان گفت:« آموزش، احساس گناه و ایجاد ترس نیست. البته بازکردن مسایل بدون هیچ حیا و شرمی هم نیست.  باید با نوجوانان با زبان علمی ساده صحبت کرد و آموزش والدین نیز در نظر گرفته شود. هم‌چنین از آموزش و پرورش نیز می‌خواهیم راه گذشته را در پیش نگیرد و به آموزش نوجوانان بپردازد. »
 

No comments:

Post a Comment