Thursday, January 18, 2018

توجه توجه توجه: سرکوب بیرحمانه تظاهرات کنندگان علیه آمدن پاپ به پرو

توجه توجه توجه: سرکوب بیرحمانه 
تظاهرات کنندگان علیه آمدن پاپ به پرو

هفده ساعت پیش- ساعت 8 چهارشنبه شب- در لیما پرو چند صد نفر از رفقای آنارشیست در میدان سن مارتین گردهم آمدند تا برای نشان دادن نفرت خویش از  ورود نماینده 800 میلیون کاتولیک در جهان - پاپ فرنسیسکو - به پرو و حیف و میل کردن 37 میلیون سولس(12 میلیون دلار) دست به تظاهرات بزنند. این بازدید  رسمی -سه روزه- در حالی صورت خواهد گرفت(تا 4 ساعت دیگر -بعد از اتمام بازدیدش از شیلی- میرسد) که هنوز بازسازی جاده ها و خانه ها و بیمارستانهای داغان شده در استانهای فلک زده از  پدیده 'ای نینیو(*)' -10  ماه گذشته - در استانهای ساحلی شمال و بعضا سیل خانمانسوز در استانهای کوهستانی مرکز پرو به سرانجام نرسیده  و مردم در وضعیت دهشتناکی روزمرگی میکنند . بماند که حداقل 35  درصد شهروندان پروئی در فقر "زندگی" میکنند و نیمی از این 35 درصد نیز از فقر مطلق (بخوان سئو تغذیه مزمن) رنج میبرند!!!

باری , خشونت پلیسها بیشتر معطوف به رفقای آنارکوفمینیستی که شامل چند رفیق نیمه عریان عضو "کوس های شورشی"(+) بودند شده بود . هل دادنهای ممتد رفقا و  سعی در جلوگیری کردن از ادامه تظاهرات عملا به درگیری انجامید ....ولی رفقا با شعار دادنهایشان علیه پلیس نگذاشتند که کاملا آنطور که خواست نیروهای سرکوبگر حاکمیت سرمایه و مرد سالاری بود بیانجامد و تا حد توان به رسالت خویش جامعه عمل پوشاندند. ناگفته نماند: این اولین بار نبوده که نیروهای به اصطلاح ضد شورش حاکمان نئولیبرال خودشان را به آب و آتش میزنند که "نظم" بورژوازی را - تحت نام بی مسمای دموکراسی - هر جور شده حفظ کنند

سفر پاپ به سه شهر لیما و 'تورخیو'(شمال) و 'پورتو ملدونه دو'[در استان جنگلی جنوب پرو  بنام " مادر خدا" (*+)] از عصر امروز تا یکشنبه بطول خواهد انجامید.
میلیتاریزه کردن این سه شهر و تغییر رفت و آمدهای خیابانهای اصلی لیما هنوز هیچی نشده به ترافیک هولناکی انجامیده و طبعا ناخشنودی ناخودآگاهانه ای را در میان شهروندان زحمتکشی که دو تا چهار ساعت در روز را در وسایل نقلیه به رفت و آمد مشغول هستند ایجاد کرده است .
سخن کوتاه: پرو در 50 سال گذشته با نفوذ مذهب پروتستان و شاخه های گوناگونش(از 'مورمون' گرفته تا 'ایونهلیکا/ انجیلی ها'- جنگ طلب ترین شاخه مسیحیت) - که عمدتا توسط سازمان سیا سازماندهی میشوند- 15 درصد از جمعیت خود را از دست داده : 85  درصد از 30 میلیون پروئی کماکان کاتولیک هستند . 

مرگ بر تمامی ادیان
زنده باد سکولاریسم / عقلانیت انسانی شده: اومنیسم
زنده باد انقلاب - زنده باد آنارشی
پیمان پایدار

===============
(*)El Nino & Ninaجزر و مد/ بالا و پائین رفتن سطح آب دریا در کشورهای 
آمریکای لاتین و اندونزی  و...بخاطر تغییر آب و هوا در دو سه دهه گذشته باعث صدمات جانی و مالی بیشماری شده و تا مقابله نکردن اصولی با آن کماکان این خساراتها ادامه خواهند یافت. 
(+)Pussy Riot رفقائی که همیشه در ضدیت با ادیان ابراهیمی مسیحیت و یهودیت سنگ تمام گذاشته و با حضور قهرمانانه و افشاگریهای کوبنده مشت محکمی به ساختار سرکوبگرانه/هیرارشیک سرمایه و مردسالاری زده و میزنند
(+*)Trujillo / Puerto Maldonado -Madre de Dios

No comments:

Post a Comment