Tuesday, January 30, 2018

"با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنی آقای جمهوری اسلامی"

"با رویش ناگزیر جوانه ها چه می کنی 
آقای جمهوری اسلامی"

تیتر بالا را از نوشته ای که بر تصویری از یکی از سه دخترانی که در ادامه راه
دختر شجاع مشهور شده به 'دخترانقلاب' ( که یکماه پیش در اوج شورشهای سراسری در اعتراض به حجاب اجباری در خیابان انقلاب/تهران  به بالای سکوئی رفته و پرچم سفیدی را بالا گرفته بود وتاریخ ساز شد) در خیابانهای انقلاب حد فاصل فلسطین و صبا و زیر پل سید خندان دیروز نهم بهمن به .همان حرکت نمادین و انقلابی دست زده و تکثیر شدند بعاریه گرفته ام

چه میدانی رفیقی که این سطور را میخوانی : امروز دهم بهمن 1396سه پسر شجاع نیز - در همبستگی با خواهران و رفیقان در بندشان- بهمین کار انقلابی دست زدند. یکی را -که حتی ویدئوی نیم دقیقه ای نیز در تلگرام  از او پخش شده - در همان سکوی خیابان انقلاب و دو تا دیگر در تقاطع خیابان رشت با ولیعصر در تهران دیدیم که با بلند کردن پارچه /شال های سفید(اولی) و سیاه(دو نفر بعدی) میروند که به تاریخ چهار دهه ذلت و خواری پایان دهند و تابوت لاشه متعفن جمهوری شکنجه و اعدام و سیاهچالهای کهریزک ها و رجائی شهر ها را بزباله دانی تاریخ بفرستند.

پس بدون هیچ درنگی به صفوف رزمندگان راه آزادگی و فرهیختگی بپیوندیم و 22 بهمن امسال را با سقوط ملاها به جشن و پایکوبی تبدیل کنیم....وعده همگی در خیابانهای سراسر ایران: زنده باد آزادی-زنده باد برابری و مساوات-زنده باد انقلابی دگر و انقلاباتی دگر!! چرا که تنها و تنها در پیوستگی مبارزاتی بی قید و شرط است که اصلاحات خرد دولتمردان - که تازه آنرا از حلقومشان بیرون میکشیم- به انقلاب حقیقی مبدل میشود و تازه پا به عرصه حیات می گذارد :غیر از این راهی نیست !!

بزبانی دیگر : با سقوط جمهوری اسلامی تازه اول کارمان است: برای حفظ دستاورد آن باید در خیابانها ماند....هر کس خسته میشود جایش را بدیگری میسپارد....میرود خانه و با کمی استراحت باز بر میگردد:بدون هیچ آوانسی به رژیم بعدی!!چرا ؟ واسه اینکه رژیم بعدی نه خواست و نه توان دادن و حفظ آزادی های مدنی وسیع را برای مردم نخواهد داشت!! هر کسی که فکر میکند با سرنگونی این رژیم همه چیز به به و چه چه میشود کور خوانده است: ساده لوح است و تازه کار!!
**************
سخن کوتاه: در ایران - بر خلاف تمامی کشورهای منطقه و دنیا - اجازه  داشتن آزادی های مدنی(تجمعات و تظاهرات...) تقریبا غیر ممکنه!! چرا ؟! چون جامعه ایران یکی از سیاسی ترین ها در دنیاست!! تاریخ 111 ساله و سه انقلاب مبارزات مردم به ما ثابت کرده که ایرانیان از هر گونه فضای باز -برای تحقق خواستهای صنفی/مدنی- استفاده کرده و آنرا بلافاصله به خواستهای برحق سیاسی تبدیل میکنند:" اگر در فرانسه دو نسل کافی بود که دهقانان بفهمند که رفرم ارضی انقلاب بورژوائی 1789 به زنجیر پاهایشان تبدیل شده , در ایران یک دهه کافی بود"(بخوان 1352-1342پ.پ)/(نقل به معنی از کتاب مبارزه مسلحانه هم استراتژی و هم تاکتیک : مسعود احمد زاده). پس توهم زدائی جایز نیست!!
لازم به تذکر است : تحلیل داهیانه رفیق احمد زاده از ساختار اقتصادی- سیاسی ایران از زمان کودتای رضا خان انگلیسی(و تبدیل ایران به کشوری نیمه مستعمره-نیمه فئودال ) تا رفرم 'کندی- روستو' (بخوان همان' انقلاب سفید' امپریالیستی /کذائی) و تبدیل ایران به کشور سرمایه داری کمپرادور -در زمان محمد رضا شاه مزدور- کماکان درست و انقلابیست. همین و بس. 
===================
هر چند ایران عراق و افغانستان و سوریه و لیبی نیست و درسته که اشغال ایران(مثل عراق که آمریکا با زدن 200 پایگاه نظامی تا نفت هست بیرون نخواهد رفت...مگر اینکه مردم عراق بلند شوند و جان بر کف این اشغالگران را با جنگهای پارتیزانی بیرون کنند) تقریبا غیر ممکن است و از توان آمریکا و هم  پیمانانش خارج , ولی لیبرالیسم غربی(چیزی که بغلط دموکراسی خوانده میشود ) نیز تقریبا غیر ممکن میباشد!! برای این امر است که در بالا گفتم: تنها و تنها با ماندن در خیابان است که -شاید- بتوان به این امر خطیر دست یافت.

سرنگونی تمامیت جمهوری اسلامی خواست عمیق توده هاست
آزادی حق ماست: حفظ آن نیز سخت و دشوار

مرگ بر سرمایه داری- نابود باد هر گونه دولت با هر اسم و رسمی
مرگ بر مردسالاری- زنده باد آنارکوفمینیسم

زنده باد انجمنهای دموکراتیک مستقل در هر شهر و روستا

زنده باد آنارشی

پیمان پایدار

No comments:

Post a Comment