Saturday, December 22, 2018

علیرضا_قربانی_و_کامکار#

" #Rumi_Poem_Symphony "

 #Hooshang_Kamkar_and_Alireza_Ghorbani 

https://www.youtube.com/watch?v=uVy2D1eEN7k
==========================================================

منظومه_سمفونی_مولانا#

خواننده:علیرضا قربانی

آهنگساز:هوشنگ کامکار
رهبر_ارکستر_:_ارنست_فون_مارشال#
به مناسبت هشتصدمين سال تولد مولانا
اجرای_ارکستر_سمفونی_جوانان_شهر_دوسلدورف_آلمان_تن_هاله#
هوشنگ کامکار درمورد اين منظومه سمفونی ميگويد:" منظومه سمفونيک مولوی به منظور بزرگداشت هشتصدمين سال اين شاعر تنظيم شده است، در سال مولانا به اين فکر افتادم که بتوان کاری نوشته که در شان و عظمت مولانا باشد، مولانا شاعر ايران زمين است و تمام اشعارش به زبان فارسي است، بنابراين لازم بود که ما بتوانيم اثري خلق کنيم که در شان اين شاعر بلندآوازه باشد.اثر موسيقيايی بايد دارای تکنيک و محتوا باشد و با مخاطب ارتباط برقرار کند که در سمفونی مولانا اين ويژگی ها لحاظ شده است" .اشعار در بردارنده شاه بيت هايی از غزليات مولاناست که در کل، مفهومی واحد از حالات عرفان و عشق مولانا را تداعی می کنند.



خوش خرامان می‌روی ای جان جان بی‌من مرو

ای حیات دوستان در بوستان بی‌من مرو


ای زمین بی‌من مروی و ای زمان بی‌من مرو
ای فلک بی‌من مگرد و ای قمر بی‌من متاب

این جهان بی‌من مباش و آن جهان بی‌من مرو

این جهان با تو خوش است و آن جهان با تو خوش است

شب ز نور ماه روی خویش را بیند سپید

ای عیان بی‌من مدان و ای زبان بی‌من مخوان

ای نظر بی‌من مبین و ای روان بی‌من مرو

تو گلی من خار تو در گلستان بی‌من مرو

من شبم تو ماه من بر آسمان بی‌من مرو

خار ایمن گشت ز آتش در پناه لطف گل
در خم چوگانت می‌تازم چو چشمت با من است
ای تو بالاتر ز وهم این و آن بی‌من مرو

همچنین در من نگر بی‌من مران بی‌من مرو

چون حریف شاه باشی ای طرب بی‌من منوش

چون به بام شه روی ای پاسبان بی‌من مرو

چو نشان من تویی ای بی‌نشان بی‌من مرو

وای آن کس کو در این ره بی‌نشان تو رود

دانش راهم تویی ای راه دان بی‌من مرو

وای آن کو اندر این ره می‌رود بی‌دانشی
دیگرانت عشق می‌خوانند و من سلطان عشق

No comments:

Post a Comment