Thursday, December 26, 2019

#محاصره_خانه_مسکونی_و_بی_خبری_مطلق_از #وضعیت_خانواده_پویابختیاری_درزندان

#محاصره_خانه_مسکونی_و_بی_خبری_مطلق_از

 #وضعیت_خانواده_پویابختیاری_درزندان

کمپین حقوق بشر در ایران
مادربزرگ پویا بختیاری: “همه را چشم بسته برده اند و نمی دانیم کجا هستند. ما می خواهیم خون پویا پایمال نشود”
طاهره شیرپیشه، مادربزرگ پویا بختیاری،  جوان ۲۷ ساله ای که با شلیک مستقیم گلوله در روز شنبه، ۲۵ آبان ماه در مهرشهر کرج جان باخت در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در ایران از محاصره خانه مسکونی خانواده پویا بختیاری در مهرشهر کرج توسط ماموران یگان ویژه خبر داده و گفت که روز پنج شنبه، ۵ دی ماه اجازه حضور هیچ کسی را بر سر مزار نوه اش در بهشت سکینه کرج نداده اند.
خانم شیرپیشه به کمپین گفت که هیچ اطلاعی از وضعیت فرزندان و دیگر اعضای خانواده اش که دوشنبه دوم دی ماه بازداشت شده اند در دست نیست و خانواده آنها نمی دانند که کجا و در چه وضعیتی زندانی هستند.
 خبرگزاری مهر دوشنبه شب از بازداشت پدر و مادر پویا بختیاری با عنوان “جلوگیری از تداوم پروژه کشته‌سازی و تکرار اقدامات مسلحانه علیه مردم” خبر داده بود.
مادربزرگ پویا بختیاری به کمپین گفت: “دخترم و دامادم را برده اند. پسرم، نوه ام و برادران دامادم و برادرزاده یازده ساله دامادم را برده اند. بچه یازده ساله را آزاد کرده اند. ولی پدرش را آزاد نکرده اند. همه را چشم بسته برده اند و همه زندان هستند و ما نمی دانیم که کجا زندانی هستند.  پسر بچه را که آزاد کردند ما نمی توانیم سوالی بکنیم خانواده می ترسند تماس بگیرند. همه تحت تعقیب هستند. “
روز پنج شنبه پنجم دی ماه چهلمین روز جان باختن تعدادی از کشته شدگان اعتراضات آبان ماه ۹۸ در ایران بود و  منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری با انتشار عکسی از خود و فرزندش در اینستاگرام شخصی اش از مردم، ایل بختیاری و تمامی خبرنگاران داخلی و خارجی و صدا سیما و شبکه های جام جم دعوت کرده بود که در مراسم چهلمین روز کشته شدن پسرش، در روز پنج شنبه ۵ دی ماه در قطعه ۲۶ بهشت سکینه شهرستان کرج شرکت کنند. او روز دوشنبه ساعاتی پیش از بازداشت به کمپین گفته بود که طی هفته گذشته دو بار به اداره اطلاعات کرج و دو بار به آگاهی و دادستانی کرج احضار شده و او را تهدید کرده بودند که در صورت عدم لغو مراسم چهلمین روز جان باختن فرزندش در بهشت سکینه کرج، با قوه قهریه جلوی این مراسم را خواهند گرفت.
آقای بختیاری به کمپین گفته بود که نه از قوه قهریه می ترسد و نه از قوه قضائیه و مراسم چهلمین روز جان باختن فرزندش را در بهشت سکینه کرج برگزار خواهد کرد.
روز پنج شنبه اما در حالی که اعضای خانواده پویا بختیاری در بازداشت به سر می برند ماموران یگان ویژه با استقرار در اطراف بهشت سکینه اجازه حضور دیگر اعضای خانواده و بستگان او بر سر مزارش در بهشت سکینه را ندادند. ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد مردمی که برای بزرگداشت چهلمین روز درگذشت پویا بختیاری و دیگر جان باختگان به بهشت سکینه رفته اند شعارهای “مرگ بر دیکتاتور، درد ما درد شماست مردم به ما ملحق شوید، زنده باد ایران و کشته ندادیم که سازش کنیم رهبر قاتل را ستایش کنیم” سر می دهند.
مادربزرگ پویا بختیاری که برای حضور بر سر مزار نوه اش به بهشت سکینه رفته بود در مصاحبه با کمپین گفت: “نگذاشتند بروم خیلی توهین و اذیت ام کردند. هرکاری کردم دست اش(مامور یگان ویژه) را بوسیدم گفتم بگذار بروم سر خاک نوه ام این همه راه آمده ام. نگذاشتند. گفتم من مادربزرگ پویا هستم. گفتند نه شلوغ می شود. دختر خواهرم راننده بود به او گفتند بردار این را از اینجا ببر. همه راهها به قطعه ۲۶ را بسته بودند همه را زدند و چند نفر را بردند. هیچ کسی را نگذاشتند نزدیک ۲۶ شود. من درجه های شان را نمی دانم رفتم گفتم چرا مردم که دست خالی هستند را با تفنگ می زنید چرا مغزشان را می ترکانید. گفت خانه شما دزد بیاید می زنید. گفتم دزد دست خالی بیاید نهایت یک چک می زنم نه با تفنگ. لر بود. گفتم نوه من هم لر است بختیاری است بگذار بروم سر خاکش گفت من نمی توانم اجازه بدهم دست من نیست.”
طاهره شیرپیشه به کمپین گفت: “فامیل های مان رفته بودند بهشت سکینه با باتوم همه را زده اند. زن ها را زده اند. هلی کوپتر می چرخید بالای بهشت سکینه. مثل مور و ملخ، یگان ویژه ریخته بود. یک آدم معمولی بود ده یگان ویژه. یک پسر نحیف و لاغر را ریختند زدند. سه نفر بودند می زدند. لباس شخصی بودند با باتوم می زدند. زدند از چشم یک زن خون آمد توی ماشین کردند و بردند. دو تا اتوبوس ایستاده بود پر کردند بردند. خیلی اذیت مان کردند. مامور یگان ویژه به ما گفت فردا بیایید سر خاک. فردا هم آنجا تحت نظر است و ما فردا هم برویم نمی دانیم چی می شود. پوست ما را کندند دیگر فقط مانده که بیایند ما را بگیرند و ببرند. به ما هم رحم نمی کنند که پیرمرد پیرزن است ما را هم می گیرند می برند هر وقت دلشان خواست.”
مادربزرگ پویا بختیاری از محاصره منزل مسکونی خانواده او در مهرشهر کرج خبر داد و گفت: “موقع برگشت از دو کوچه آن طرف تر دیدیم که خانه دخترم را محاصره کرده اند. چند ماشین مشکی و پلیس سر کوچه خانه پدر و مادر پویا بود. خانه شان در محاصره است. رفتیم از سر کوچه دیگردیدیم آنجا را با ماشین های مشکلی بسته اند. چقدر بدبختند. چقدر می خواهند زور بگویند چقدر از مردم می ترسند. یک بچه را ده نفر می ریزند می زنند. چقدر ظلم آخر؟”
مادربزرگ پویا بختیاری به کمپین گفت: “ما فقط می خواهیم خون این بچه پایمال نشود. هیچ چیز دیگر نمی خواهیم. دنیا را به ما بدهند یک ناخن پویا نمی شود برای ما. می گویند دیه می دهند؟ خدا را شکر به اندازه خودمان داریم. پویا همه چیز داشت. برای پول نرفته بود فقط می خواست مملکت ما درست شود. “

No comments:

Post a Comment