Friday, December 23, 2011

بادام زمینی از سکته مغزی جلوگیری می کند

فواید بادام زمینیوب دا: بادام زمینی باعث گشاد شدن رگ‌های بدن و در نتیجه تسهیل جریان خون می‌شود، ضمن اینکه از لخته شدن خون و سکته مغزی نیز جلوگیری می‌کند.
دکتر سعید حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به این که بادام زمینی، یک منبع خوب انرژی است، گفت: ۱۰۰ گرم بادام زمینی دارای ۵۰ گرم چربی و ۱۶ گرم کربوهیدرات است و در بین همه مغزهای آجیلی، بادام زمینی بیشترین مقدار پروتئین را دارا می باشد.
وی افزود: چربی‌های بادام زمینی از نوع چربی‌های مفید برای بدن یعنی چربی‌های غیراشباع هستند و به طور کلی مصرف بادام زمینی برای سلامت عمومی بدن به خصوص مغز، بسیار مفید است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این که بادام زمینی در حفظ سلامت بیماران دیابتی موثر است، گفت: خوردن حدود ۵۰ تا ۱۰۰ گرم بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد و مصرف حدود ۵ قاشق چای خوری کره بادام زمینی خطر ابتلا به دیابت را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.
وی تاکید کرد: اگر افراد حساسیت غذایی دارند در مصرف بادام زمینی زیاده روی نکنند همچنین اگر سابقه تیروئید کم کار یا پرکار در خانواده وجود دارد باید در مصرف بادام زمینی دقت کرد زیرا این دانه آجیلی دارای ماده‌ای است که غده تیروئید را تحریک می‌کند.
به گفته دکتر حسینی، افت ناگهانی فشار خون و سرگیجه از نشانه‌های بارز حساسیت به بادام زمینی

No comments:

Post a Comment