Wednesday, February 27, 2013

دومین سالگرد "نه سخد"!!


نه سخد دو ساله شد



.با سلام و درودهای رفیقانه وعاشقانه بر تمامی خوانندگان عزیز این نشریه مجازی

دومین سالگرد "نه سخد" را در شرایطی پشت سر میگذاریم که از طرفی تورم و گرانی های سرسام آور ارقام اولیه (غذائی) و غیره بحرانی عمیق و جانفرسائی را بر تمامی اقشار جامعه ایران, بخصوص اکثریت کارگران (اعم از نیمه وقت, فصلی و بیکار), کارمندان , بازنشستگان , خانواده های تک همسری (زنان طلاق گرفته و بیوه و/ یا با شوهران معتاد...) و حتی خانواده های شهدا - که روز بروز از ایاب و ذهابشان کاسته میشود- تحمیل گردانده; و از طرف دیگر تضادهای رهبران سه قوای فاسد و جانی حکومت اسلامی نیز آنقدرعریان گردیده که حتی به نصایح  "ولی" بیشرمشان- برای گرد و خاک بپا نکردن- نیز وقحی نگذاشته و کماکان به افشاگریهای آنچنانی از همدیگر درآستانه انتصابات سه ماه آینده مشغول میباشند. میتوان اذعان داشت که دریدن گرگها در ملع عام ,اینروزها, تنها شوی زنده ایست که حداقل اگر دل زخم خورده مردم را مرهمی نمیشود به لبهایشان پوزخندی می نشاند .

از اینکه این شرایط طاقت فرسا زنگ خطری ست برای دولتمردان (بالائی ها), که هر آن میتواند به شورشهای خیابانی (مردمی) کشیده شده و تهدیدی باشد برای ادامه حکومت ملایان مرتجع و پاسداران سرمایه دار شده, جا ی بحثی نمیتواند باشد .حال آنکه نیروهای متعدد سرکوبگر رژیم  نیز بیکار ننشسته  و بخاطر همین بحرانها ,و عمدتا پس از تشدید تحریمها ی وسیع برعلیه شان , و برای از دست ندادن افسار کنترل قدرت, به تب و تاب افتاده و به تمرینات بی سابقه و همه جانبه ای دست زده اند تا بلکه برای روز مبادا- و احیانا قتل عام عمومی- آمادگی کامل خود را حفظ کرده باشند!!
  ********
سخن کوتاه: اینکه خشم توده ها در آینده ای نزدیک به قیامی دیگر, همچون بهمن 57 , مبدل گردد یا خیر را نه میتوان پیش بینی کرد و نه بازتابهایش برایمان روشن میباشد. اما چیزی که عیان است و"جلب توجه میکند" همانا به جنب و جوش افتادن "رهبران" مرتجع راست خارج گود نشسته - در برون مرز- در لباسهای بی قواره "شورای ملی" نیم پهلوی مزدور از یکطرف و "مجاهدین", از لیست سازمانهای تروریستی بدر آمده- زوج منحط مریم و مسعود رجوی- از طرف دیگر میباشند . و یا احیانا وحدت شومی که میتواند با پخت و پز امپریالیستی ما بین این دو "آلترناتیو" مرتجع و جانی صفت از لاشخوران قدرت ساخته شود !! در داخل کشور "جنبش سبز" و رهبران در خانه "حبس" شده شان تقریبا به زائده ای از قدرت حاکم تبدیل گردیده اند و تاریخ مصرفشان به اتمام خویش میرسد . تنها و تنها نوشیدن زهر از طرف خامنه ای جلاد-بمانند سلف کثیف خویش خمینی-و کنار آمدن علنی و آشکارش با امپریالیستها ست که میتوان برای "شخصیتهای وطنی" درون مرز در گیر و دار جدال قدرت محلی از اعراب یافت .

*********************

باری, برگردیم به دومین سالگرد "نه سخد" . با کمال مسرت باید بعرض خوانندگان برسانم که, بنا بر شناخت بیشتر جویندگان فضای مجازی از صفحه نشریه, تعداد بازدید کنندگان به  بیش از دو برابر سال پیش رسیده. بزبانی دیگر اگر در سال اول
تنها 14.328 بار صفحه بازدید کننده داشته در دومین سال به بیش از30.110 بار رسیده ( مجموعا  44.438بار در دو سال). در ضمن7 کشور جدید به تعداد 65 کشور قبلی بازدید کننده  افزوده شده است.اسامی  این کشورها, که  3 تا از آنها از قاره آسیا,3 تا از آفریقا و یکی از قاره آمریکا, بشرح زیر میباشند: ویتنام و مغولستان (در آسیای جنوب شرقی),لیبی, تونس و مراکش از آفریقا  که توام با یمن جز خاور میانه -از لحاظ جغرافیای سیاسی- محسوب میشوند و کلمبیا . 

در اینجا برای چندمین بار از رفیق آنارکوفمینیست عزیزم روزا روشن کمال تشکر  را دارم :اولا, با گذاشتن "نه سخد" به لیست بلاگهای موجود در صفحه نشریه فوق العاده پربار خویش "آرشیو روزا"(*) در تبلیغ آن بینهایت مثمر ثمر واقع گردیده ;دوما , نه تنها با پیشنهاد درست کردن بلاگی مخصوص مقالات صرف آنارشیستی- که در زیر آوار دیگر مقالات و مطالب متعدد نشریه "گم میشدند"- به ترویج ایده های آنارشیستی ("نه سخد خاص"+) کمک بغایت ارزنده ای رسانده, بلکه خود رفیق زحمت درست کردنش را نیز بتاریخ 9 دسامبر2012 بدوش کشید!! در پایان, متن نوشته شده "یکساله شدن نه سخد" را در زیر ضمیمه میکنم تا  احیانا خوانندگانی که آنرا نخوانده اند از آن آگاهی یابند . با آرزوی سلامتی و موفقیت تک تک شما عزیزان گرامی: پیمان پایدار     
(*) archiverosa.blogspot.com / (+) nasxad.blogspot.de/

************************
نه سخد یکساله شد
با کمال خرسندی یکساله شدن این صفحه مجازی(از 27 فوریه 2011) را به اطلاع رفقا و دوستان عزیز خواننده میرسانم. در سالی که گذشت سعی کردم که در حد توان و با تمامی امکانات موجود

(1) با زبانی ساده به تبلیغ و ترویج آنارشیسم (که میتوان آنرا سوسیالیسم و یا کمونیسم آزادیخواهانه نیز نامید ) پرداخته وعلاقمندان و رفقای جوان را با تنها ایدئولوژی حقیقتا انقلابی آشنا گردانم . در چارچوب این بینش,همانطور که بر همگان آشکار میباشد ,مبارزه بی امان و سهمگین ما با سرمایه داری جهانی در سه حیطه سیاسی ,اقتصادی و ایدئولوژیک معنی یافته و میگیرد . (از راست ها و لیبرالها که آشکارا از آن دفاع میکنند سخن گفتن بیهوده و وقت تلف کردن است ) . بالطبع منظور من مبارزه عمدتا سیاسی - ایدئولوژیک ما از یکطرف با بینش اصلاح طلبانه / رفرمیستی یا همان سوسیال دموکراسی رنگ و رو باخته وطنی و جهانی(ویلی برانتی/ میترانی شکست خورده) و از طرف دیگر با "احزاب" و "محافل" سنتی چپ یا همان مارکسیست- لنینیستهای ورشکسته میباشد. بدیگر سخن, به قول باکونین و گروپوتکین ,مبارزه سهمگین ما با "سوسیالیستهای اتوریته گر"!! کسانی که با پیروی از رهنمودهای مارکس, انگلس ... لنین و...کماکان از لزوم کسب قدرت دولتی, اینبار بنام "دولت پرولتاریا" دم میزنند .البته آنها با شوخی از آن بعنوان "دولت گذرا " سخن میبرند . حال آنکه در واقعیت امر-و با تجربیات ملموس گذشته- با سلطه گری حزبی و کمک بوروکراتهای حرفه ای به ادامه دیکتاتوری دامن زده و سیه روزی را برای اکثریت قریب باتفاق توده ها به "ارمغان" خواهند آورد . خیر, نبایست اجازه داد که تاریخ ننگین روسیه (لنینی -استالینی- تروتسکی ای ), چین (مائو و باند 4 نفره اش) و یا فیدلیسم کوبائی و.....در ایران و یا هر جای دیگری تکرار شود .

بدیگر سخن تنها و تنها خود توده ها (بدون آقا بالا سر)هستند که با آگاهی و مبارزه بی امانشان از یکطرف به جنگ هر گونه ترفند سکتاریستی و دیکتاتور مآبانه خواهند رفت و از طرف دیگر ,و همزمان ,با عمل مستقیم و بلاانقطاع خود و با تشکیل انجمنهای دموکراتیک و مستقل محله ای خواهند توانست زمینه های از سر راه برداشتن (نابودی) روابط استعمار گرایانه و از خود بیگانه و فتیشیستی سرمایه داری را برچینند و جامعه ای مستقل , آزاد و مملو از عشق, همدردی و کمک متقابل را جایگزین گردانند. این یعنی همان آنارشیسم در عمل,سوسیالیسم آزادیخواهانه,و یا آنارشیسم کمونیستی . جامعه ای عاری از هرگونه طبقات (وبرده مزد گیر), هرگونه ستم سکسی و ناسیونالیستی , بدون مرز و پرچم و سرود "ملی"....بیک کلام جامعه ای در خور و شان بشریت !!

*****************
(2) با تفسیر گزارشات و اخبار گوناگون, اعم از مبارزاتی و یا غیره, ازآخرین تحولات گیج کننده , بحران ساز و پرجنب و جوش ایران , منطقه و جهان خوانندگان را در جریان جز و مدهای اقتصادی, سیاسی , فرهنگی, نظامی و اجتماعی گذارده و با موضع گیریهای مشخص انقلابی (آنارشیستی) وعاری از هرگونه تنگ نظری به همبستگی بین المللی فی مابین انقلابیون ایران و جهان دامن زده ام .

(3) با باز تکثیر ویدئو های مستند اقتصادی, سیاسی ,تاریخی و فرهنگی و پرده برداری از حماقتها و جنایات گوناگون ضد بشری سرمایه داری جهانی, نه تنها علیه انسانهای زحمتکش و زنان مبارز بلکه در راستای نابودی محیط زیست و ستم مضاعف به حیوانات بی زبان نیز سهمی هر چند ناچیز در اینراه ایفا کرده ام .

(4)با عشق بیکران به ادبیات , شعر, فیلم و ... از نویسندگان , شاعران, فیلم سازان ... انساندوست ایران و جهان به تغذیه روحی رفقا و دوستان آزادیخواه نیز, در حد توان, یاری رسانده ام .

(5) با مبارزه بدون وقفه ام با دین و مذهب بعنوان یکی از سه ستون ثابت ارتجاع جهانی (در کنار سرمایه داری و دولت) با گذشته سازشکارانه و کج دار و مریز چپ ایران و جهان خط کشی نموده و در اینراه هیچ کوتاهی را جایز نشمرده و تا جان در بدن دارم به جنگ با هر گونه کوته فکری, نادانی و خرافات دامن زده و در اینراه نیز در حد توان از هیچ کمکی دریغ نکرده و نخواهم کرد . خلاصه کنم ,میبایست بدون ترس و بگونه سهمگین در این مبارزه بی امان به پیش تاخت .

********************
باری ,خوشبختانه میبایستی بعرض خوانندگان برسانم که نه سخد در 365 روز گذشته از 5 قاره و 65 کشور جهان , منجمله ایران, بیش از 14,328 بار( بطور میانگین 39 بار در روز) بازدید شده است .اسامی کشورها ,با طبقه بندی قاره ای, بشرح زیر میباشند: 28 کشور در قاره اروپا ,23 کشور در قاره آسیا ,10 کشور در قاره آمریکا ,3 کشور در قاره آفریقا و استرالیا .

اسامی کشورها بشرح زیر میباشند:
اروپا: آلمان, روسیه, انگلیس, هلند, اوکراین , فرانسه, سوئیس, سوئد ,ایتالیا, دانمارک, بلژیک, فنلاند, اتریش, اسپانیا نروژ , لوکزامبورک , پرتقال, رومانی, چک ,لاتویا, مولدووا, اسلوواکیا, لهستان ,صربستان , بوسنی -هرزگوین ,اسلوانیا مجارستان و مونته نگرو

آسیا: ایران, ترکیه ,هند, افغانستان ,عراق, پاکستان ,بنگلادش, ارمنستان ,لبنان, اسرائیل ,قرقیزستان, امارات عربی, عربستان, بحرین, قطر, مالزی, سنگاپور, اندونزی ,کره جنوبی, فیلیپین, ژاپن ,تایلند, چین

آمریکا : آمریکا ,برزیل ,کانادا, پرو, شیلی , پاناما ,بولیوی, آرژانتین, ونزوئلا و مکزیک

آفریقا : الجزیره, مصر و زامبیا
و استرالیا

*******************************
طبعا تعداد خوانندگان در تمامی کشورها یکسان نبوده است. مثلا در بعضی کشورها تعداد بازدیدکنندگان بغایت پائین و در دیگرکشورها فوق العاده بالا بوده است . لیست اسامی کشورها به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده گان بشرح زیر میباشند :

آمریکا5864 ,آلمان1760, روسیه 1257, کانادا 486, انگلیس 471, هلند357, اوکراین235 , فرانسه205, سوئیس175 سوئد132 و ایران 129بار بازدید گردیده اند .3257بازدید کننده گان باقیمانده را بین دیگر کشورها به ترتیب قاره ای از اروپائی , آسیائی , دیگر کشورهای قاره آمریکا ,استرالیا و بعد قاره آفریقا بطور میانگین از 95 تا 10 بار میتوان برشمرد .

*************************
دستان تمامی رفقا و دوستان عزیز خواننده را بگرمی فشرده و از صمیم قلب سلامتی و پایداری تک تک شماها را خواهانم .

سرنگون باد تمامیت حاکمیت اسلامی ولایت وقیح
زنده باد آنارشی
پیمان پایدار

1 comment:

  1. شنبه ۸ دسامبر ۲۰۱۲
    سلام پیمان جان
    تولد نسخد خاص در تاریخ بالا است.
    اگر خواستید شیرینی بدهید!
    هووم
    الان فعلا 3 ماهشه اما چون زودتر از موقع بدنیا آمده، احتمالا از نسخد دو ساله جلو میزنه!
    خوشحالم که کماکان مینویسید.
    البته که کودکان امروز بزودی راهشان را میسازند و ما نیز بتوانیم در مسیر آنها همگامشان باشیم.
    شاید شعار شان باشد: آنارشی بجای هرج و مرج!
    فعلا چند سالی به فارسی در حال پس گرفتن واژه آنارشی
    از سازندگان هرج و مرج
    صفحات مجازی را خط خطی کردیم!
    پایدار باشید

    ReplyDelete