Friday, June 13, 2014

یادداشت خانم نسرین ستوده در پی شهادت غلامرضا خسروی
.
در پی شهادت زندانی سیاسی غلامرضا خسروی بدست دژخیمان حکومت جمهوری اسلامی در سحرگاه یازدهم خرداد، خانم نسرین ستوده وکیل و مدافع حقوق بشر و زندانی سیاسی سابق طی یادداشتی نسبت به این واقعه واکنش نشان داد. متن این یادداشت بدین شرح است:
.
دور جدیدی از حملات قضایی علیه فعالان مدنی و سیاسی آغاز شده است....

.
یورش بی‌رحمانه به بند 350، احضار و بازداشت فعالان مدنی و خبرنگاران، اعدام غلامرضا خسروی یکی از زندانیان سیاسی که در میان اعتراضات گسترده‌ی فعالان حقوق بشر در داخل و صحنه‌ی بین‌المللی به وقوع پیوست، همگی نمونه‌های عینی این یورش قضایی است.
.
فضای توام با رعب و وحشتی که از چند روز پیش بر این زندانی و خانواده‌اش حاکم شده بود، حکایت از آن دارد که این اعدام جز یک قدرت‌نمایی محض در قبال اعتراضات مردمی به حمله به بند زندانیان سیاسی نبوده است.
.
به ویژه آن‌که همه‌ی اخبار حاکی از آن است که غلام‌رضا خسروی یکی از معترضان مؤثر در ضرب و شتم زندانیان سیاسی در تاریخ 28 فروردین بوده است.
.
هرچند سکوت محض دولت، دست خشونت‌گرایان را در نمایش عریان یک جنایت قضایی باز گذاشته و باعث شده است تا نه تنها به شکایت زندانیان رسیدگی نشود بلکه با جابجایی رئیس زندان‌ها و انتقال وی به پست قضایی، امکان چنین کشتارهایی را که به قصد تسویه‌حساب‌های شخصی انجام می‌شود، باز بگذارند.
.
معهذا ضمن تاکید بر خاتمه دادن به فشارهای قضایی علیه فعالان و رسیدگی به ضرب و شتم بی‌رحمانه‌ی زندانیان سیاسی که به مثابه گروگان‌های شخصی به حساب می‌آیند، خواسته‌ی خود را مبنی بر لغو کامل کلیه‌ی احکام اعدام و به ویژه اعدام‌های سیاسی اعلام می‌دارم تا زمینه‌ی چنین انتقام‌جویی‌های شخصی فراهم نشود.

No comments:

Post a Comment