Wednesday, June 18, 2014

مرتیکه معاون وزیر به اصطلاح " آموزش و پرورش" کشور ,اسلام ناب محمدی ,میخواد خبر تجاوز به دانش آموزان را لاپوشانی کند.تازه اسمش رو هم میزاره غیرت !!

ننگتان باد: حتما به این میگین امر از معروف و نهی از منکر!! بیهوده نیست ما آنارشیستها میگیم دین افیون بشره و میبایست ,روزانه, با اون با شدیدترین وجهی مبارزه ایدئولوژیک و سیاسی بشه .
پیمان پایدار
************************
معاون آموزش و پرورش ایران آزار جنسی دانش‌آموزان در دو مدرسه را تأیید کرد
 
به روز شده: سه شنبه 10 ژوئن 2014 - 20 خرداد 1393


با گذشت یک ماه از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تجاوز یک ناظم مدرسه به شش دانش آموز در غرب تهران، حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی وزیر آموز‌ش‌وپرورش ایران در گفت‌وگو با روزنامه شهروند با تائید این گزارش‌ها، از آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معاون یکی دیگر از مدارس تهران خبر داد.
موضوعات مرتبط
  • در مورد اولین پرونده، پزشکی قانونی کلیک تایید کرده که شش دانش آموز یک دبستان پسرانه در تهران توسط ناظم مدرسه مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. هنوز تعداد دقیق شکایت‌ها دریافت شده در ارتباط با این پرونده تجاوز مشخص نیست، اما براساس گزارش رسانه‌ها از ایران خانواده‌های تعداد دیگری از دانش آموزان نیز از این ناظم به دلیل آزار و اذیت فرزندانشان شکایت کرده‌اند و شکایت‌های آنها در دست بررسی است.
در خصوص پرونده دوم تاکنون اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است.
این درحالی است که برخی از فعالان حقوق کودک و وکلای دادگستری با انتقاد از سکوت آموزش و پرورش و تلاش برای رسانه‌ای نشدن این پرونده، چنین رویکردی را نادرست دانسته اند.
بهمن کشاورز، وکیل دادگستری با انتقاد از این شیوه گفت: "پرده پوشی به این معنا که مقامات آموزش و پرورش بعد از آگاهی از قضایای این چنینی عکس العمل فوری قضایی و پیشگیرانه نشان ندهند، غیر قابل قبول است."
اما معاون فرهنگی وزیر آمورزش و پرورش با حمایت از این عملکرد گفته است: "حس من این است که رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است. ببینید، یک موقع هست همین یکی دو مورد که مثلا الان در تهران داریم در یک شهر شده ۲۰ یا ۳۰ مورد، در این صورت من حرف شما را قبول دارم ولی در تهران بزرگ در طول یک سال، یکی دو مورد اتفاق افتاده و این قابل رسانه‌ای کردن نیست."
براساس گزارش‌ها به خانواده‌های شاکیان گفته شده که برای پیگیری پرونده‌ شکایاتشان، به هیچ عنوان با رسانه‌ها مصاحبه نکنند.
آقای کفاش در مورد مصاحبه یکی از شاکیان پرونده که گفته حراست کل آموزش و پرورش به او گفته "این موضوع را لازم نیست پیگیری کند و چنین اتفاق‌هایی در آموزش و پرورش می‌افتد"، اعلام کرد: "منظور کسی که در حراست بوده و این حرف را زده، این بوده که این موضوع را رسانه‌ای نکند، نه چیز دیگری. معلوم است، ما ایرانی‌ایم و دوست نداریم وقتی یکی دو اتفاق این‌چنینی در تهران می‌افتد، در رسانه‌های خارجی پخش شود. در حالی ‌که در کشورهای غربی روزی ۵ مورد از این اتفاقات می‌افتد و آنها اجازه نمی‌دهند کسی خبردار شود. به هر حال کشور ما کشوری اسلامی است و به همین دلیل هم هست که چنین اتفاقاتی در ایران کم است. وقتی بعضی اشکالات ما را شبکه‌های خارجی پخش می‌کنند، غیرت ملی ما کجا رفته است؟ وقتی برای خانواده‌ای مشکلی پیش می‌آید، دوست ندارند در رسانه‌ها مطرح شود ولی دوست دارند یک فرد محرم با او صحبت کند و تا زمان به نتیجه رسیدن پرونده، او را یاری کند. رسانه‌ای کردن پدیده‌های منفی نه در کشور ما که در همه کشورهای دنیا پسندیده نیست ولی آسیب‌شناسی چرا."
با اینهمه، شیوا دولت آبادی، رئیس انجمن حمایت از حقوق کودک پیشتر به خبرگزاری کار ایران گفته که این حق خانواده‌هاست که اگر یک مدرسه یا مکان ناامن برای فرزندانشان وجود داشته باشد از آن آگاه شوند.
رئیس انجمن حمایت از کودکان درعین حال عنوان کرد که "به دلیل آموزش ندیدن و ترس از انگی که به فرزندشان در آینده وارد می‌شود، خانواده‌ها خیلی راضی به پیگیری و یا افشای آسیب‌های جنسی نیستند" و این درحالی است که "خانواده‌ها با آموزش صحیح می‌توانند از آسیب دراز مدتی که به فرزندشان وارد خواهد شد جلوگیری کنند."
به اعتقاد کارشناسان حوزه کودک، والدین کودکان و آموزش و پرورش در ایران به دلیل وجود تابوها و گرایش‌های فرهنگی خاص، در آموزش کودکان و شناختن اندامشان به آنها کوتاهی می‌کنند. به اعتقاد فعالان این حوزه "کودک باید بیاموزد که چه نقاطی از بدنش حریم خصوصی است و هیچ کس نباید به آن تعرض کند."
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ناظم مدرسه واقع در غرب تهران به حکم قاضی در بازداشت است و در نخستین جلسه دادگاه تمام اتهاماتش را رد کرده است. همچنین مدیر و کادر اجرایی این مدرسه نیز تغییر کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment