Thursday, December 5, 2019

#موقع_خاکسپاری_هم_پیکرپسرم_راندیدیم

#پدرمحمدجوادعابدی:#موقع_خاکسپاری_هم_پیکرپسرم_راندیدیم

کمپین حقوق بشر در ایران
اصغر عابدی، پدر محمد جواد عابدی که روز یکشنبه ۲۶ آبان ماه بر اثر اصابت گلوله در اصفهان جان باخت در مصاحبه با کمپین حقوق بشر در این گفت که فرزندش سر کار رفت و چند روز بعد جنازه اش پیچیده در کفن برای خاکسپاری تحویل خانواده او شد.
آقای عابدی به کمپین گفت که به خانواده او گواهی فوت ارائه نشده و او چون پیکر فرزندش را قبل از خاکسپاری ندیده نمی داند گلوله به کجا اصابت کرده است.
محمدجواد عابدی به گفته پدرش ۱۶ سال داشت: “تقریبا ۱۷ سالش بود یعنی دو ماه دیگر ۱۷ سالش می شد. کار ساختمانی می کرد و درس نمی خواند. یکشنبه رفت سر کار و برنگشت. ساعت ۶ عصر که هرچه تماس گرفتیم جواب نداد شروع به پی گیری کردیم تا دو روز هیچ خبری نداشتیم و از طریق کارت عابر بانک من که در جیب محمدجواد بوده شناسایی کرده و از آگاهی به ما زنگ زدند. گفتند یک کارت به اسم شما است . رفتیم و فهمیدیم که محمدجواد کشته شده.”

محمدجواد عابدی
آمار دقیقی از تعداد کشته‌شدگان اعتراضات هفته گذشته در ایران وجود ندارد. مقام‌های جمهوری اسلامی از ارائه آمار رسمی کشته شدگان و بازداشت شدگان سرباز می‌زنند. سازمان عفو بین الملل تعداد کشته‌شدگان در این اعتراضات را حداقل ۲۰۸ نفر عنوان کرده و وب‌سایت کلمه، کشته‌ شدن حداقل ۳۶۶ نفر در اعتراض‌های اخیر ایران  را «موثق» اعلام کرده است.
کمپین حقوق بشر در ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده است که استفاده مقامات ایرانی از خشونت علیه معترضین در ایران، از جمله استفاده از سلاح گرم و اسلحه، منجر به کشته‌شدن صدها نفر شده است و این اقدامات دولت برابر با تخلف آشکار و غیرقابل‌ توجیه قوانین بین‌المللی است و باید فورا متوقف شود.
محمدجواد عابدی در منطقه رهنان اصفهان به خاک سپرده شده است. پدر او به کمپین گفت: “حال ما خوب نیست و واقعا هیچ چیزی هم به ما نگفته اند و نمی دانیم. ما نه جنازه را دیدیم و نه می دانیم گلوله کجا خورده. گواهی فوت هم به ما ندادند. سوال کردیم گفتند بعدا تماس می گیرند و توضیح می دهند که چگونه کشته شده و چه اتفاقی افتاده اما تاکنون تماسی هم نگرفته اند.”
پدر محمد جواد عابدی به کمپین گفت: “ما موقع دفن هم، پیکر محمد جواد را ندیدیم. تحویل دادند و ما خاک کردیم. ما آدم های متدینی هستیم. خانواده شهید هستیم خود من سالها جبهه بودم. کاری به کسی نداشتیم که. واقعا حال مان خوب نیست و حرفی هم نداریم بزنیم حتی نمی دانیم که چه اتفاقی افتاده فقط رفت سر کار و دیگر نیامد همین.”
آقای عابدی در پاسخ به این سوال آیا قصد پیگیری و شکایت درباره کشته شدن فرزندتان دارید به کمپین گفت: "از چه کسی شکایت کنم؟ ما نه دیدیم و نه به ما گفته اند که چه اتفاقی افتاده به چه کسی شکایت کنیم؟ بچه ما زیر خاک است و شکایتی ندارم."
یکی از نزدیکان محمد جواد عابدی به کمپین گفته است که پیکر او دو روز بعد و با پی گیری دایی اش که در سازمان تبلیغات اسلامی کار می کند تحویل خانواده شده است. به گفته او از خانواده آقای عابدی پولی بابت تحویل پیکر فرزندشان نگرفته اند اما پیکر محمدجواد را توی کفن و “کفن پیچ” تحویل داده اند و به همان شکل هم دفن شده است.

No comments:

Post a Comment