Friday, April 5, 2013


فمینیسم اسلامی + مارکسیست فمینیست = تزهای هفتگانه حزب کمونیست ایران (م.ل.م)

جمعه ۵ آوریل ۲۰۱۳
برگزیده شده از صفحه رفیق آنارکوفمینیستمان روزا روشن
پیمان پایدار
archiverosa.blogspot.com
*********************************
رزا: امروز داشتم لینک زیر را میخواندم
شیرین عبادی در مقاله ای که بهمراه محمد سهیمی (همکار پشت پرده تریتا پارسی) نوشت، از برنامه هسته ای رژیم دفاع کرد و گفت: "اکثریت مردم ایران طرفدار برنامه هسته ای هستند زیرا نه تنها این برنامه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است بلکه به نشانه غرور برای ملتی با تمدن پرافتخار تبدیل گشته است."

رزا: بعدش یاد لینک مصاحبه شهرزاد مجاب با عفت ماهباز افتادم که خودش را مارکسیست فمینیست معرفی کرده بود.

گفتگو با شهرزاد مجاب - احزاب چپ عميقا ضدفمينيست و مردسالار باقی مانده‌اند!- گفتگوكننده: عفت ماهباز
نوشته : مجید در ساعت 2:48 روز سه شنبه، 29 مهر، 1382
ماهباز: صحبت امروزتان در سمينار بنياد پژوهش‌ها، سمت و سويش بيشتر در زمينه جهانى شدن و مبارزه در رابطه با مسائل جهانى شدن سرمايه و اينكه براى مبارزه با آن چه كارهايى انجام می‌توانند بدهند بعنوان يك چپ ماركسيست بود. راه حل شما به عنوان فمينيست، برای جهانى شدن، چيست؟ امروز من بيشتر با ديدی مواجه شدم که يک چپ ماركسيست دارد نه يک نظريه پرداز فمينيست. آيا به نظر شما اينگونه نبود؟ يعنى راه حل‌هاى شما براى زنان كدام‌ها بودند؟ حداقل در بخش صحبت‌هاى امروزتان كه چنين چيزی وجود نداشت.
مجاب: اين را من نمی‌دانم، ولى من خودم را يك فمينيست ماركسيست می‌دانم. بحث امروز مسئله جهانى شدن را، من اصلا دارم از نزديك بعنوان يك فمينيست بررسى می‌كنم.

رزا: سنتز مائویستی آن البته لینک زیر است:
شهرزاد مجاب در تشریح تزهای هفتگانه گفت که این تزها محصول کار جمعی بسیار دقیق و چند ساله‏ی حزب است. برای رسیدن به آن‌ها آثار مربوطه‏ی مارکس و انگلس و ... مطالعه شده، تجارب 160 ساله‌ی جنبش کمونیستی دراین زمینه در حد امکان بررسی شده، آثار فمینیست‏ها و دانش تولید شده توسط آنان در زمینه‌ی مکانیسمهای ستم جنسیتی، جایگاهش در سوخت و ساز نظامهای طبقاتی به‌خصوص نظام سرمایه‌داری در حد امکان خوانده و بررسی شده است؛ و نقدهای‌شان به جنبشِ کمونیستی و تجارب کشورهای سوسیالیستی قرن بیستم در حد امکان مورد توجه قرار گرفته است. در انتهای تشریح تزها، شهرزاد رابطهی میان این تزها و «چهار گسست» را که مارکس به‌عنوان شاخص نظام سوسیالیستی و پیشروی به سوی جامعه‌ی کمونیستی تعیین کرده است، نشان داد؛ و بر گفتههای مارکس و انگلس تاکید کرد که انقلابِ کمونیستی فرآیندِ رادیکالترین گسست از مناسبات سنتی مالکیت و رادیکالترین گسست از ایدههای سنتی است. شهرزاد شنوندگان را دعوت کرد که این تزها و اسنادِ پشتوانه‏ی آنها را مطالعه کنند. به‌طور مشخص، دو مجموعهی انتشار یافته از سوی حزب کمونیست ایران (م.ل.م) با عناوین: «کمونیسم و مساله‌ی زنان، جهت گیری‌های نوین» و «جنبش کمونیستی و مساله‌ی زن: تجربه‌ها و نقدها» (از امید بهرنگ).

رزا: البته خواننده برای روشن شدن مطلب فقط لازم است به یاد بیاورد! و با دقت لینک زیر را بخواند!


عکس تاجگذاری شیرین عبادی و تشویقهای شهرزاد مجاب!

رزا: رابط زیر قدیمی است و برمیگردد به دورانی که شهرزاد مجاب هنوز مقام پروفسوری نداشت و بعد از آن هر دو، هم شیرین عبادی پروارتر شد و هم او. البته که مائویستها کماکان به چهره آکادمیک  خانم مجاب مفتخرند(یا همون مفت خرند)، اما یادمان نرود چه کسی صورت کریه اسلام را با رژ گونه "ضد امپریالیستی" سرخ کرد و میکند....
تئوری های سرخشان البته اغلب ملغمه ای است از فمینیزه کردن مارکس مردسالار و انگلس هموفوب!
برای نمایشِ عکس‌ها در اندازه‌ی بزرگ‌تر روی آن‌ها تقه بزنید.
لینک گزارش
دو مراسمِ عبادی یا «آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا»
Feb 1, 2004
بهداد اسفهبد - دانش‌جوی کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر، دانشگاه تورنتو
به لحظه‌ی موعود نزدیک می‌شدیم و طاقتمان داشت به پایان می‌رسید. تقدیرنامه توسطِ رئیس آورده شد، توسطِ رئیسِ افتخاری اهدا شد، و به دستِ سرپرستِ دانش و هنر و همراهیِ شهرزاد مجاب، مدیرِ موسسه‌ی مطالعاتِ زنان و مطالعاتِ جنسیِ دانشگاه، کلاه بر سرِ شیرین خانم نشست تا برای چندمین بار در چند روز اخیر، به درجه‌ی شامخِ دکترای حقوق ملقب شود. تشویقِ جمعیتِ ایرانیِ داخلِ سالن که نیازی به بیان ندارد

برای خواندن بیشتر روی اینجا کلیک کنید.

ارتباط تنگاتنگ موسسه ی Kit با بخشهای اقتصادی هلند(مانند شل) وبرپایی رادیو و وب سایتهای ایرانی چون روز، گذار و رادیو زمانه

1386-02-15 ارتباط تنگاتنگ موسسه ی Kit با بخشهای اقتصادی هلند (مانند شل) وبرپایی رادیو و وب سایتهای ایرانی چون روز، گذار و رادیو زمانه
دنیای ما:
مدتی پیش از همکاری دولت هلند با سازمان جاسوسی آمریکا در زمینه کمک به برخی از ایرانیان در براه اندازی شبکه های اینترنتی و رادیویی فارسی در این ستون خبر داده بودیم. در آن زمان از پیدایش سایت «گذار» که با همین شیوه پدید آمده و در گزارشی توسط دو خبرنگار هلندی افشا شده بود، نوشتیم.(در زیر این گزارش موجود است) یکی دیگر از شبکه هایی که توسط همین سیستم دولت هلند – سیا، راه اندازی شده است، «رادیو زمانه» است.

متاسفانه بسیاری از ما از سیاست هایی که پشت راه اندازی این شبکه ها وجود دارد، غافلیم. برخی از ما علاقمندیم که تصور کنیم اینگونه خدمات سازمانهای جاسوسی غربی، قدمی در راه «خیر» و تنها «سرنگونی رژیم» است و بس. اما واقعیت فقط همین نیست. اگر بدرستی ماهیت و سوابق اینگونه خدمات «بشردوستانه» غربی ها را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که تنها هدف آنان همان «سلطه» بر منابع کشورهاست که در خیلی موارد در کنار «سلطه فرهنگی» اعمال می شود. شاید این گفته تاریخی توماس فریدمن در اینجا به جا باشد که می گوید:» دست نامرئی بازار هرگز بدون مشت [ آهنین] نامرئی عمل نخواهد کرد. رستوران های «مک دونالد» بدون[ مشت آهنین] «مک دانل داگلاس»، سازنده ی هواپیماهای جنگی رشد نخواهد کرد.»
در جایی که هواپیماهای جنگنده «مک دانل داگلاس» راه را برای رستوران های «مک دونالد» باز می نمایند، » مک دانلد» و فرهنگ آن نیز قادر است که زمینه پذیرش فرهنگی سلطه «مکدانل داگلاس» را فراهم آورد. رسانه های خبری و رادیوها مانند «رادیو زمانه»، «سایت گذار» ، «سایت شهرزاد نیوز»، «سایت روز» …. بازوی تبلیغی » مک دانل داگلاس» و » مک دانلد»
هستند.
 ************************
همکاری دولت هلند با موسسات نومحافظه کار آمريکا در رابطه با رسانه های معطوف به ايران
* هلند که 15 ميليون يورو به اين پروژه اختصاص داده، و آمريکا تنها کشورهايی هستند که در رابطه با ايران بودجه رسمی تصويب کرده اند.
7 مهر 1385
نام: مستقل
ایمیل: rosa_roshan@yahoo.de
02:44 12 مهر 1385
با تشکر از دوستان روشنگري ، من( انوشه) و رزا روشن تهيه کننده مطلب بالا، منتظر کامنت شهرزاد نيوز بوديم. اما گويا کامنت ايشان به فضا فرستاده شده. کامنت شماره 103 که به انوشه ديگری بود.

1 comment:

  1. سلام پیمان جان
    ممنون از پابلیش این پست.
    در مورد هموفوبیا و منابع آن در همان پست جواب دادم.
    پایدار باشید.
    رزا

    ReplyDelete